uz me z toho mrd.... vodni pumpy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zlatá slova, dodnes se na mě známý směje, když přijede ke tchánovi, má to auto, co ho znám A JINÉ NECHCE..proč asi? Mě to "štve", protože má barvu mého P 309, kterého mi kdysi ukradli, těsně po novém, krásném laku...Tomas6 píše:Tak 309 grd 1993 to ti bylo auto. Vnitřek mikroplyš bronzové skla,jediné co tomu chybělo byla klima. Když to otec v 2001 koupil a poprvé mi to půjčil abych mohl za holkou,hned jsem u jejich rodičů byl o dva šáry výš. Nalil jsem konvu nafty a jezdil pomale celý měsíc. A jak to sakra topilo. Po dvou km i v mínus 20 teplo...
nepropadat panice...
Jo no. Jak přišly 306 a 406 už se z těch francouzů staly mrdky. Kámoš měl 405 1.9 d a s těžkým srdcem ho dával do šrotu. Jenže to auto mělo 22 let a kdyby neparkoval celý život nad kanálem asi by jezdilo dál. Už na něm bylo víc laminátu jak plechu ale motor jel jak pila. A spotřeba jedna báseň. Jediné co se.dalo vytknout byla ta zadní náprava, ale po repasi se daly mazničky a vždycky při oleji se tam pumpla A00 a byl klid. A na předu ramena byly naprd. Ale jinak bomba. Co já se s ní najezdil za holkama. Normálně na mne dýchla nostalgie jak jste to tu vzpomněli. Aji sem uvažoval že bych si zas jednu koupil ale není čas ani kam ji schovat a udělat.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Já u toho obdivoval kladky na rozvodech, které měly velmi malá ložiska a přitom byly nezničitelné...Auta měla velký náběh km a měnil se jen řemen...Poté byla inovace na větší ložiska , jako dnes a už to nebylo takové, např. i vodní pumpa se měnila až když to mělo tak 300000km a i když ji honil rozvoďák, tak když začala uchcávat, ubylo trochu vody , tak se kouklo k řemenici a bylo jasno, v pohodě se vyměnila..Nepamatuji na slabost tohoto motoru mimo uštvání u TD, kdy prdla hlava..Když se motor potkal, prdla vačka, hlava se ani nesundavala / i když jsem to nejdříve dělal, pro jistotu/, daly se nové překlady a vačka a jelo se dál...Žádná dvojhmota, žádný idiotský vypínací váleček uvnitř korpusu spojky..Vana sundat byla pohádka, pořádný litinový blok a členitá tuhá hliníková hlava , a ne hlavička jako u Golfa ,kde byl diesel předělaný z benzinu ..Zjednodušeně řečeno, ten kdo tohle měl delší dobu, ten už si nikdy nezvykne na novodobé klumpry , které jsou spojeny se servisem pupeční šnůrou...
P.S. mám souseda, který dělá v A a chce auta jen s tímhle motorem, tak tam skupuje voňavky s čerpadlem Bosch, které mají tak 200000km a opraví spíš to ostatní, motor je v kondici..A když jej vyhodí z STK, koupí jiné, se zachovalejší kastlí a na ty auta mu stačí jen drobné, které ušetří na svačině...Není to hold hlupák...
P.S. mám souseda, který dělá v A a chce auta jen s tímhle motorem, tak tam skupuje voňavky s čerpadlem Bosch, které mají tak 200000km a opraví spíš to ostatní, motor je v kondici..A když jej vyhodí z STK, koupí jiné, se zachovalejší kastlí a na ty auta mu stačí jen drobné, které ušetří na svačině...Není to hold hlupák...
nepropadat panice...