uz me z toho mrd.... vodni pumpy

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ta kvalita opravdu musí jít dolů, protože právě když se dělaly např. ty Peugeoty XUD i benzinové motory, tak se preventivně žádné pumpy neměnily, dal se řemen, kladky přežily motor a jelo se dál.Až když majitel zjistil, že se pumpa u pravého předního kola připochcává nebo se rozsvítila kontrolka v expanzce, tak se vyměnila a motor měl většinou už přes 200000km a víc ..,většinou se to ani nevědělo, bylo to stočené.Je lepší často nevědět než vědět. Majitelé měli čistou hlavu a dobře spali, dnes trpí nespavostí, co jim zase odejde a mechán jakbysmet a když mu zazvoní telefon, tak má stres, co zase odešlo ..Protože když kvůli pumpě spadne řemen, budou se hojit na něm... :(
nepropadat panice...
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 251
Registrován: 18 říj 2009, 13:27

Příspěvek od tempest »

Jaké máte zkušenosti s pumpama MAGNETI MARELLI, popř. Febi? Jedná se o pumpu pro korejce, kde originál stojí raketu. Dík
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Montoval jsem obojí a zatím ok
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Magneti Marelli dávam bežne a zatiaľ sa nič nevrátilo.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Febi mi na 1.8Turbo ronila přes hřídelové těsnění prakticky hned po montáži...
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Na Alhambře s motorem AFN jsem ještě pumpu neměnil - je tam origo (auto bylo dovezeno z DE a mělo orig. rozvody). Pokaždé při rozvodech kontroluju a bez vůle. Nalítal jsem na tom přes 260 tis. Teď už ale budu pumpu s rozvody měnit.
Na Golfu mk3 jsem měl ještě původní pumpu z roku 93 a ta začala téct po 240 tis.km.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Koupil jsem A6 C4 2.5tdi na tachometru 390tis. km a byla tam origo vodní pumpa INA z roku 94 ale nevěřím že ten motor má tolik najeto musel být měněný.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Má nejspíš ještě naopak víc.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Po roce 2000 už začaly být auta mr.ky ....
Po golfu mk3 s komůrkou 1Y jsem koupil zachovalé polo 6N2 (rok 2000) s motorem 1,9 Sdi.
Naivně jsem si myslel že si v něčem polepším.... Pravda lepší brzdy, nehnije to. Jinak ale motor uvnitř hlučný jak v Zetoru, chlastá to víc než klasická předkomůrka, starty v zimě horší. (Golf nastartoval v pohodě v minus 26, Polo Sdi problém při - 10).
A i když to Polo má na dnešní dobu minimum elektroniky, tak byl neustále problém: centrál, el. okna, zhasínaly kontolky, občas problém s imobilizérem. Zadní brzdy jsem řešil pořád. Ještě 1 x výměna celého servo řízení.
U Golfa mk3 jsem za 8let na zadní brzdy nesáh, ruční brzda držela za celých 8let na třetím zubu.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

No myslím, že jsi nekoupil polo, ale nějakej odjetej šrot, jinak jsi trochu mimo ;)
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Mimo jsem z toho důvodu, že jsem koupil polo. Polo 6N2 již nikdy více........ ;)
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Polo jak 6N tak i novejsi 9N je vynikajici auto opravdu s vydrzi a kvalitou. ;)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Teď naposledy rozvody INA po cca 130 tis.km, řemen i kladky by ještě něco odjely,ale vodní pumpa tekla přes mrazovku..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

tomtt: souhlas, Polo 6N2 není žádný zázrak, něco o tom vím, jedno mám :)
Golf 3 bylo rozhodně kvalitnější auto, nicméně raději bych boural v Polu, než v Golfu (oba sice nejbezpečnější auta své doby a třídy, ale Polo je přeci jen o 8 let novější)
https://www.youtube.com/watch?v=vtgG3TjsW5Y
https://www.youtube.com/watch?v=jyU7oqPEFxs

Nicméně k tématu: na Golfu AFN mi taky vydržela origo pumpa 240t. km a 15 let, pak jsem jí měnil s rozvodama, protože teklo těsnění kolem pumpy - samotný pumpě nic nebylo, možná jsem měl jen vyměnit těsnění a nechat jí tam dál :)
Jinak na svoje auta teď dávám pumpy Graf a zatím dobrý :) jednou jsem dal pumpu Meyle a po chvíli tekla přes hřídel...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Když srovnám např. spolehlivost staré Alhambry rok 98 (Tdi AFN) v téměř plné výbavě a s půl mega na tachu se spolehlivostí Pola 6N2, tak Alhambra vítězí na plné čáře. U Alhambry co se týče elektroinstalace jsem řešil pouze brzdový spínač, který stačilo prostříknout WD a zlomený kabel v pátých dveřích. A ještě uhlíky v altíku z důvodu opotřebení. Jinak stahovačky, centrál na dálku apod. jsem U Alhambry nikdy neřešil. (předtím Galaxy rok 97 a to samé). U SAGU jsem neměl problém ani s výhřevem sedaček nebo čelního skla, vždy fungoval.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“