Stránka 1 z 2
Zase mi to nejede jak má, když je vedro
Napsal: 10 čer 2014, 18:38
od 3dmax4
Zdravíčko,
už mi to přijde jak nějaká choroba, nevím jestli moje nebo toho auta, ale k věci.
Auto v popisu, Ibiza rok 98/99, 1.9TDi AFN, turbo VNT15 cca 1,5 měsíce po repasu, IC origo, vstřiky neznámé.
Teď poslední ty 3 dny jak sou vedra, tak to nejede tak jak má, ale jen odpoledne, když je kolem těch 27-30°, ráno a i později večer zase jede normálně. Auto se dá roztáhnout do libovolných otáček a rychlosti, ale je jakoby posunutej výkon a krouťák moc vysoko, do 2000ot to nejede skoro vůbec - nechce se roztáhnout.
Vytvořil sem pár logů - na teploty sání/paliva, váhu/množství paliva a na turbo/váhu. Vždycky je tam úsek, kdy sem jel na 4 od 1700ot plnej plyn. Jednou je tam viditelnej přefuk na 1,3bar při plným plynu, ale turbo spíná nějak pozdě. Všechny 3 měření byly na jedno nastartování motoru (tj. bez vypínání) kolem 18:00 (mohlo být tak 25-27°), pocitově ale už bylo chování auta o něco lepší než při těch extrémech. Jinak se mi zdá ta teplota sání a paliva nějaká moc vysoká.
Diagnostika je bez chyb.
Kdyby Vás něco napadlo, budu rád. Díky.
Logy v archivu:
http://uloz.to/xSK3UPMB/logy-ibiza-rar
Napsal: 10 čer 2014, 19:03
od tantor-bn
proste sa stym zmier alebo sprav fmic...proste vzduch aby auto islo musi byt studeny...ak mas ic schovany tak to bude takto furd;)
Napsal: 10 čer 2014, 19:13
od 3dmax4
Ale na origo turbu? Standardní smic (který je v pořádku), by to dělat neměl, takže jedině, že by byl už skoro KO. Zase jakto, že to ve vyšších otáčkách jede dobře? To spíš to množství paliva je menší (nedalo to ani 50mg/r).
Napsal: 10 čer 2014, 20:24
od TDI tech
No prave ze ten standartny SMIC stoji za hovno, hlavne ten privod obtekajuceho vzduchu k nemu. To nestiha uchladit vzduch ani na seriovych komponentoch a SW. Je to bolest GIII a pod.
Napsal: 10 čer 2014, 20:54
od 3dmax4
Tím přívodem myslíš co konkrétně?
Napsal: 19 čer 2014, 18:09
od 3dmax4
Opět oživuji. Auto nejede jak ma ani v techto teplotach (tj. i pri 25 stupnich). IC a cele sani vycisteno, bez změny. Jak klesne teplota na palubaku o stupen, je to vzdy lepsi. Jel jsem tak do kopce na 5, 2500 otacek a at sem daval plyn jakkoliv, tak to dal neslo vytocit. Tak jsem dal pul plynu a za 3 vteriny to najednou zabralo a jelo. Jinak se to v tech teplech chova jak atmosfera, zadnej kopanec, prubeh naprosto linearni, ale bez vykonu a kroutaku. Uz nevim kam sahnout, ale tohle prece IC delat nemuze.
Napsal: 19 čer 2014, 18:25
od STIB
Neblbne ti chcípací klapka.
Napsal: 19 čer 2014, 18:35
od 3dmax4
Jestli myslis jakoze egr, tak to je zaslepene. Jinak nevim co tam myslis. Je mozne nejak otestovat?
Napsal: 19 čer 2014, 21:03
od Hromy22
3dmax4 píše:Opět oživuji. Auto nejede jak ma ani v techto teplotach (tj. i pri 25 stupnich). IC a cele sani vycisteno, bez změny. Jak klesne teplota na palubaku o stupen, je to vzdy lepsi. Jel jsem tak do kopce na 5, 2500 otacek a at sem daval plyn jakkoliv, tak to dal neslo vytocit. Tak jsem dal pul plynu a za 3 vteriny to najednou zabralo a jelo. Jinak se to v tech teplech chova jak atmosfera, zadnej kopanec, prubeh naprosto linearni, ale bez vykonu a kroutaku. Uz nevim kam sahnout, ale tohle prece IC delat nemuze.
Jsme na to stejně

Stejný problém.
Napsal: 19 čer 2014, 21:07
od Ladas
jaký je reálný tlak turba?
Napsal: 20 čer 2014, 10:35
od 3dmax4
Občas je tam přefuk na 1,1-1,3 bar, jinak reguluje na 0,95 bar. Teď jsem si uvědomil, jak se tu řeší téma s chladící kapalinou na rotačce, že mám po ostřejší jízdě hadice tvrdé a víčko ano po 30 minutách raději neotevírám, protože ta voda kapku vyvalí nahoru. To by mohlo být i těsnění pod hlavou a mohlo by to s tím souviset ne?
Napsal: 20 čer 2014, 14:12
od gigidpietro
Zároveň máš zřejmě slabší váhu a regulace taky nic moc, máš tam po přefuku propad.
Ovšem, když je hic, tak to prostě jede hůř...
Zkus nalogovat kanály 3,11 teď, když je chladněji.
Napsal: 20 čer 2014, 14:18
od Jarda S.
3dmax4 píše:Občas je tam přefuk na 1,1-1,3 bar, jinak reguluje na 0,95 bar. Teď jsem si uvědomil, jak se tu řeší téma s chladící kapalinou na rotačce, že mám po ostřejší jízdě hadice tvrdé a víčko ano po 30 minutách raději neotevírám, protože ta voda kapku vyvalí nahoru. To by mohlo být i těsnění pod hlavou a mohlo by to s tím souviset ne?
tlakuje mi to stejně a jede furt dobře

Napsal: 20 čer 2014, 15:33
od adam8520
moj poznatok, možno blbosť:....tak isto na obed, pri vyššich teplotách lenive, nereagujúce na plyn...tah tak isto linearny, vymizol ten známy tdi záťah....príde večer, alebo ráno, auto ožilo....ked sa vyčistila regulácia na turbe tento jav zmizol

Ford galaxy 81 kw AVG
Napsal: 30 čer 2014, 16:45
od 3dmax4
Já mám turbo vypodložené a jinak tyčinka od regulace chodí volně, nicméně jsem komplet nově přetěsnil a zaizoloval vedení vzduchu od airboxu k turbu a jede to o pořádnej kus líp! To, že je tam rozdíl chladno/teplo, to bude vždycky, to se nezmění, ale už je to výrazně lepší. Ještě mám v plánu zkusit váhu vzduchu a uvidí se. Zatím tedy doporučuji tohle!