Jaký olej lze použít? A v jakém poměru míchat/jezdit?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

jaryn píše:
Honza M píše:
jaryn píše:Honzo, pisni, co máš za motor, čerpadlo, jestli turbo, najeto kolik, atd...
Jedná se o motor 2.4TD (BMW 524TD) r.v.91 čerpadlo je tuším BOSCH.
Uvažuji o přestavbe na rostliný olej(popřípadě použitý fritovací olej),ale nemám vůbec žádné informace a ani nikoho kdo by mi poradil (ted už mám :-D ). Snažím se dát dohromady co nejvíce informací. Potřebuji zjistit co je potřeba na přestavbu, co koupit, co si vyrobit, kam zapojit a další spostu věciček. Asi jsi to taky zažil když si začínal.Velké nadšení,ale spousta otázek.
Jasný, spoustu otázek....Než jsem začal, našel jsem tohle fórum....
Zdálo se mi to nějak komplikované.... přestavba... výměníky.... předehřevy.... dvoucestné a vícecestné přepínače... atdtdt
Tak jsem se jednou nasral, a palivo bylo 10l použ. fr. a 10l nafty.
ujel jsem asi kilák, a chvátám k výfuku... pořád nafta, jen jsem čekal, kdy auto zkolabuje :D Po 10km už byl odér z výfuku značně "hranolkový", ale auto jelo pořád stejně :)
Nic se prostě nedělo.
Došlo nakonec na extrém - vyjetý fr. : nafta 3:1
start v poho, lepší jak na 100% naftu - nepadá hladina :)
Mám tu úsek, který dávám z nuly na 90 na naftě, na oleji ho dáván o cca 20 metrů dřív.
Když mrzne, místo nafty dávám benzín, koneckonců je to levnější než nafta :D[/quot

Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej? :rip:
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

dvorky1 píše:on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.
A jak zabránit těmto problémům?
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

dvorky1 píše:on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.
Dovolím si oponovat, na auto jsem fakt prase, slouží ono mě a né já jemu, dávám mu kapky co to dá a po cca 40tkm nepozoruji žádnou změnu k horšímu - netvrdím, že pokud má někdo jinou zkušenost, tak kecá. Trošku citu a je to ok ;)
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

Honza M píše:Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?
mno... auto co jezdí na naftu... :D né, vážně
Spoustu lidí jezdí nafta/olej 1:1 bez úprav - no, proč nee, pokud je venku nad nulou, tak v poho - sám jsem tak jezdil.
Dalším "stupněm pokroku" je el. předehřev před čerpadlem a šluslá vracečka - tak jezdím nyní a nehodlám na tom nic měnit :D
Dále pak výměníky tepla voda/palivo, ale ty samozřejmě v kombinaci s přepínači paliva - s tím souvisí druhá nádrž.
Tak je jen na tobě, co si vybereš, kolik si ochotný do toho narvat kaček
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

jaryn píše:
Honza M píše:Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?
mno... auto co jezdí na naftu... :D né, vážně
Spoustu lidí jezdí nafta/olej 1:1 bez úprav - no, proč nee, pokud je venku nad nulou, tak v poho - sám jsem tak jezdil.
Dalším "stupněm pokroku" je el. předehřev před čerpadlem. a šluslá vracečka - tak jezdím nyní a nehodlám na tom nic měnit :D
Dále pak výměníky tepla voda/palivo, ale ty samozřejmě v kombinaci s přepínači paliva - s tím souvisí druhá nádrž.
Tak je jen na tobě, co si vybereš, kolik si ochotný do toho narvat kaček[/quo
Jak se dá postavit el. předehřev před čerpadlo?Neměl by si fotku? Co je to šluslá vracečka a jak jí zapojit? Někdo tady psal že má vracečku,ale ne originální.Ale jinou,která vede do olejové nádrže.
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

udělal jsem si ten předehřev.. jednoduše, vzal jsem měděnou trubičku, na ni tenkou izolaci, na izolasi pár závitů odporovým drátem, co se válel pod ponkem, trubičku jsem zapojil před čerpadlo, dráty na baterku a k čidlu na termostat - zapíná se až po zapnití klíčku... je to nejblíže k čerpadlu :) a hotovóóó

Vracečka je... jak to napsat, "palivo", které proteče čerpadlem a nespotřebuje se, se vrací zpět do nádrže, jistě uznáš, že pokud je předehřáté, je to škoda.
Tak se to řeší tak, že se nevede zpět do nádrže, ale před čerpadlo - výhody jistě pochopíš :) - celkově to obnáší jedno téčka a jedno zaslepení.
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

jaryn píše:udělal jsem si ten předehřev.. jednoduše, vzal jsem měděnou trubičku, na ni tenkou izolaci, na izolasi pár závitů odporovým drátem, co se válel pod ponkem, trubičku jsem zapojil před čerpadlo, dráty na baterku a k čidlu na termostat - zapíná se až po zapnití klíčku... je to nejblíže k čerpadlu :) a hotovóóó

Vracečka je... jak to napsat, "palivo", které proteče čerpadlem a nespotřebuje se, se vrací zpět do nádrže, jistě uznáš, že pokud je předehřáté, je to škoda.
Tak se to řeší tak, že se nevede zpět do nádrže, ale před čerpadlo - výhody jistě pochopíš :) - celkově to obnáší jedno téčka a jedno zaslepení.
Tak vracečku za čerpadlem předělat,aby se nevracela do nádrže,ale navést před čerpadlo? Je to nutné? Nebude to pak vadit, když budu jezdit třeba delší dobu na naftu? Není potřeba nejaký ovzdušnovák?
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

Na naftu je to fuk, ale odvzdušnění je povinnost!!! :D
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. :)
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. :)
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. :)
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

waqw píše:Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. :)
Někde jsem to tady popisoval, jak je to udělané, fakt si to už nepamatuji, ale najdeš to. Někde jsem se s někým hádal, že ta Cu trubka neškodí/škodí - na tvém posouzení je, jak úspěšně :D
Jezdím na vyjetý fr./nafta 3:1

EDIT jo, tady to bylo...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... %FD#108935
Naposledy upravil(a) jaryn dne 16 lis 2007, 21:12, celkem upraveno 1 x.
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

no já jsem jezdil v létě na 50/50 ale teďkom jak udeřila zima mám trochu strach - co starty v tomhle počasí?
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“