Jaký olej lze použít? A v jakém poměru míchat/jezdit?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
ACEMajky
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2006, 23:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ACEMajky »

No tak z mrazaku sme to po vikendu vyndal (odhad -22 nebo -20 - minuly rok sem tu teplotu meril, kdyz sem zkousel nemrznouci smes) a bylo to ztuhli - jako smrky hustota

tak sem to dal do mrazaku pod lednici, tam by melo byt -18 - vlastne nedal, dal sem to rozmrznout, takze to tam jeste musim dat
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
FR4NK!3
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27 čer 2007, 11:21

Příspěvek od FR4NK!3 »

Hmm to si me teda moc nepotesil :) ... nejhorsi ze fritak tuhne jeste driv nej normalni olej ... takze benzin tam pude kazdopadne + aditivum. Zkusim asi 50/50 olej nafta a potom to cely naredit 10% benzinu ... na kolik si myslis ze je "bezpecny" procento benzinu v nafte ? Nerad bych zadrel cerpadlo ? Je to Bosch v G2 1,6TD
Uživatelský avatar
ACEMajky
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2006, 23:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ACEMajky »

jinak ty my testy jsou 2/3 nafty a 1/3 oleje
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

Jaké riziko hrozí když budu míchat 1:1 naftu a použitý fritovací olej.
Podotýkám,že auto nemám vůbec upravené.
Uživatelský avatar
ACEMajky
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2006, 23:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ACEMajky »

Smes bude mit moc velkou hustotu a s tim mohou vzniknout spojene rizika + v zime je ot o to vetsi riziko a ted budu jenom tipovat, spise nastinim, bude se hure spalovat ta olejova cast smesi a tim se bude zasirat motor - kdyby jsi olej predehrival, bude tekutejsi a spalovani bude dokonalejsi a pak muzes jezdit treba jen na olej
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

ACEMajky píše:Smes bude mit moc velkou hustotu a s tim mohou vzniknout spojene rizika + v zime je ot o to vetsi riziko a ted budu jenom tipovat, spise nastinim, bude se hure spalovat ta olejova cast smesi a tim se bude zasirat motor - kdyby jsi olej predehrival, bude tekutejsi a spalovani bude dokonalejsi a pak muzes jezdit treba jen na olej
Je těžké si postavit sadu na přestavbu? Co vše je potřeba?
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

Honza M píše:Jaké riziko hrozí když budu míchat 1:1 naftu a použitý fritovací olej.
Podotýkám,že auto nemám vůbec upravené.
Žádné riziko!!!
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

jaryn píše:
Honza M píše:Jaké riziko hrozí když budu míchat 1:1 naftu a použitý fritovací olej.
Podotýkám,že auto nemám vůbec upravené.
Žádné riziko!!!
Vážně se nemusím ničeho bát? :-P
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

Honza M píše:
jaryn píše:
Honza M píše:Jaké riziko hrozí když budu míchat 1:1 naftu a použitý fritovací olej.
Podotýkám,že auto nemám vůbec upravené.
Žádné riziko!!!
Vážně se nemusím ničeho bát? :-P
Jasně, že můžeš :D
ti, co pojedou za tebou, se tě budou ptát, na co že to jezdíš :D
Venku -8, olej/benzín 3:1, motor Peugeot 1.8 - kupodivu nic se neděje.
Málem jsem zapoměl - předehřev el. před čerpadlem - nic víc!!!
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

jaryn píše:
Honza M píše:
jaryn píše: Žádné riziko!!!
Vážně se nemusím ničeho bát? :-P
Jasně, že můžeš :D
ti, co pojedou za tebou, se tě budou ptát, na co že to jezdíš :D
Venku -8, olej/benzín 3:1, motor Peugeot 1.8 - kupodivu nic se neděje.
Málem jsem zapoměl - předehřev el. před čerpadlem - nic víc!!!
Tak stačí mí předehřev a můžu míchat olej a naftu 1:1. Z čeho a jak si můžu předehřev vyrobit,popřípadě koupit?
Vím že se hodně ptám,ale dost mě to zajímá,ale zároven nechci nic pokazit.
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

Honzo, pisni, co máš za motor, čerpadlo, jestli turbo, najeto kolik, atd...
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

jaryn píše:Honzo, pisni, co máš za motor, čerpadlo, jestli turbo, najeto kolik, atd...
Jedná se o motor 2.4TD (BMW 524TD) r.v.91 čerpadlo je tuším BOSCH.
Uvažuji o přestavbe na rostliný olej(popřípadě použitý fritovací olej),ale nemám vůbec žádné informace a ani nikoho kdo by mi poradil (ted už mám :-D ). Snažím se dát dohromady co nejvíce informací. Potřebuji zjistit co je potřeba na přestavbu, co koupit, co si vyrobit, kam zapojit a další spostu věciček. Asi jsi to taky zažil když si začínal.Velké nadšení,ale spousta otázek.
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

Honza M píše:
jaryn píše:Honzo, pisni, co máš za motor, čerpadlo, jestli turbo, najeto kolik, atd...
Jedná se o motor 2.4TD (BMW 524TD) r.v.91 čerpadlo je tuším BOSCH.
Uvažuji o přestavbe na rostliný olej(popřípadě použitý fritovací olej),ale nemám vůbec žádné informace a ani nikoho kdo by mi poradil (ted už mám :-D ). Snažím se dát dohromady co nejvíce informací. Potřebuji zjistit co je potřeba na přestavbu, co koupit, co si vyrobit, kam zapojit a další spostu věciček. Asi jsi to taky zažil když si začínal.Velké nadšení,ale spousta otázek.
Jasný, spoustu otázek....Než jsem začal, našel jsem tohle fórum....
Zdálo se mi to nějak komplikované.... přestavba... výměníky.... předehřevy.... dvoucestné a vícecestné přepínače... atdtdt
Tak jsem se jednou nasral, a palivo bylo 10l použ. fr. a 10l nafty.
ujel jsem asi kilák, a chvátám k výfuku... pořád nafta, jen jsem čekal, kdy auto zkolabuje :D Po 10km už byl odér z výfuku značně "hranolkový", ale auto jelo pořád stejně :)
Nic se prostě nedělo.
Došlo nakonec na extrém - vyjetý fr. : nafta 3:1
start v poho, lepší jak na 100% naftu - nepadá hladina :)
Mám tu úsek, který dávám z nuly na 90 na naftě, na oleji ho dáván o cca 20 metrů dřív.
Když mrzne, místo nafty dávám benzín, koneckonců je to levnější než nafta :D
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

jaryn píše:
Honza M píše:
jaryn píše:Honzo, pisni, co máš za motor, čerpadlo, jestli turbo, najeto kolik, atd...
Jedná se o motor 2.4TD (BMW 524TD) r.v.91 čerpadlo je tuším BOSCH.
Uvažuji o přestavbe na rostliný olej(popřípadě použitý fritovací olej),ale nemám vůbec žádné informace a ani nikoho kdo by mi poradil (ted už mám :-D ). Snažím se dát dohromady co nejvíce informací. Potřebuji zjistit co je potřeba na přestavbu, co koupit, co si vyrobit, kam zapojit a další spostu věciček. Asi jsi to taky zažil když si začínal.Velké nadšení,ale spousta otázek.
Jasný, spoustu otázek....Než jsem začal, našel jsem tohle fórum....
Zdálo se mi to nějak komplikované.... přestavba... výměníky.... předehřevy.... dvoucestné a vícecestné přepínače... atdtdt
Tak jsem se jednou nasral, a palivo bylo 10l použ. fr. a 10l nafty.
ujel jsem asi kilák, a chvátám k výfuku... pořád nafta, jen jsem čekal, kdy auto zkolabuje :D Po 10km už byl odér z výfuku značně "hranolkový", ale auto jelo pořád stejně :)
Nic se prostě nedělo.
Došlo nakonec na extrém - vyjetý fr. : nafta 3:1
start v poho, lepší jak na 100% naftu - nepadá hladina :)
Mám tu úsek, který dávám z nuly na 90 na naftě, na oleji ho dáván o cca 20 metrů dřív.
Když mrzne, místo nafty dávám benzín, koneckonců je to levnější než nafta :D[/quot

Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej? :rip:
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

jaryn píše:
Honza M píše:
jaryn píše:Honzo, pisni, co máš za motor, čerpadlo, jestli turbo, najeto kolik, atd...
Jedná se o motor 2.4TD (BMW 524TD) r.v.91 čerpadlo je tuším BOSCH.
Uvažuji o přestavbe na rostliný olej(popřípadě použitý fritovací olej),ale nemám vůbec žádné informace a ani nikoho kdo by mi poradil (ted už mám :-D ). Snažím se dát dohromady co nejvíce informací. Potřebuji zjistit co je potřeba na přestavbu, co koupit, co si vyrobit, kam zapojit a další spostu věciček. Asi jsi to taky zažil když si začínal.Velké nadšení,ale spousta otázek.
Jasný, spoustu otázek....Než jsem začal, našel jsem tohle fórum....
Zdálo se mi to nějak komplikované.... přestavba... výměníky.... předehřevy.... dvoucestné a vícecestné přepínače... atdtdt
Tak jsem se jednou nasral, a palivo bylo 10l použ. fr. a 10l nafty.
ujel jsem asi kilák, a chvátám k výfuku... pořád nafta, jen jsem čekal, kdy auto zkolabuje :D Po 10km už byl odér z výfuku značně "hranolkový", ale auto jelo pořád stejně :)
Nic se prostě nedělo.
Došlo nakonec na extrém - vyjetý fr. : nafta 3:1
start v poho, lepší jak na 100% naftu - nepadá hladina :)
Mám tu úsek, který dávám z nuly na 90 na naftě, na oleji ho dáván o cca 20 metrů dřív.
Když mrzne, místo nafty dávám benzín, koneckonců je to levnější než nafta :D[/quot

Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej? :rip:
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“