Obsah fóra Dieselpower forum
Obsah fóra Dieselpower forum Přihlášení Registrace FAQ Seznam uživatelů Hledat

Obsah fóra Dieselpower forum » Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu » Jaký olej lze použít? A v jakém poměru míchat/jezdit? Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Přidat nové téma  Zaslat odpověď Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma 
PříspěvekZaslal: čt listopad 15, 2007 10:57 pm Citovat
Honza M
Přispěvovatel
Založen: 7.11.2007
Příspěvky: 807
Bydliště: Most




[quote="jaryn"]
Honza M napsal:
jaryn napsal:
Honzo, pisni, co máš za motor, čerpadlo, jestli turbo, najeto kolik, atd...


Jedná se o motor 2.4TD (BMW 524TD) r.v.91 čerpadlo je tuším BOSCH.
Uvažuji o přestavbe na rostliný olej(popřípadě použitý fritovací olej),ale nemám vůbec žádné informace a ani nikoho kdo by mi poradil (ted už mám Very Happy ). Snažím se dát dohromady co nejvíce informací. Potřebuji zjistit co je potřeba na přestavbu, co koupit, co si vyrobit, kam zapojit a další spostu věciček. Asi jsi to taky zažil když si začínal.Velké nadšení,ale spousta otázek.

Jasný, spoustu otázek....Než jsem začal, našel jsem tohle fórum....
Zdálo se mi to nějak komplikované.... přestavba... výměníky.... předehřevy.... dvoucestné a vícecestné přepínače... atdtdt
Tak jsem se jednou nasral, a palivo bylo 10l použ. fr. a 10l nafty.
ujel jsem asi kilák, a chvátám k výfuku... pořád nafta, jen jsem čekal, kdy auto zkolabuje Velmi ??astn? Po 10km už byl odér z výfuku značně "hranolkový", ale auto jelo pořád stejně Smile
Nic se prostě nedělo.
Došlo nakonec na extrém - vyjetý fr. : nafta 3:1
start v poho, lepší jak na 100% naftu - nepadá hladina Smile
Mám tu úsek, který dávám z nuly na 90 na naftě, na oleji ho dáván o cca 20 metrů dřív.
Když mrzne, místo nafty dávám benzín, koneckonců je to levnější než nafta Velmi ??astn?[/quot

Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej? rip
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: čt listopad 15, 2007 11:02 pm Citovat
Honza M
Přispěvovatel
Založen: 7.11.2007
Příspěvky: 807
Bydliště: Most




Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 10:38 am Citovat
dvorky1
Přispěvovatel
Založen: 24.1.2006
Příspěvky: 467




on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.

_________________
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 6:31 pm Citovat
Honza M
Přispěvovatel
Založen: 7.11.2007
Příspěvky: 807
Bydliště: Most




dvorky1 napsal:
on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.


A jak zabránit těmto problémům?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 6:41 pm Citovat
jaryn
Přispěvovatel
Založen: 19.4.2007
Příspěvky: 117
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D




dvorky1 napsal:
on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.

Dovolím si oponovat, na auto jsem fakt prase, slouží ono mě a né já jemu, dávám mu kapky co to dá a po cca 40tkm nepozoruji žádnou změnu k horšímu - netvrdím, že pokud má někdo jinou zkušenost, tak kecá. Trošku citu a je to ok Mrknut?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 6:53 pm Citovat
jaryn
Přispěvovatel
Založen: 19.4.2007
Příspěvky: 117
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D




Honza M napsal:
Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?

mno... auto co jezdí na naftu... Velmi ??astn? né, vážně
Spoustu lidí jezdí nafta/olej 1:1 bez úprav - no, proč nee, pokud je venku nad nulou, tak v poho - sám jsem tak jezdil.
Dalším "stupněm pokroku" je el. předehřev před čerpadlem a šluslá vracečka - tak jezdím nyní a nehodlám na tom nic měnit Velmi ??astn?
Dále pak výměníky tepla voda/palivo, ale ty samozřejmě v kombinaci s přepínači paliva - s tím souvisí druhá nádrž.
Tak je jen na tobě, co si vybereš, kolik si ochotný do toho narvat kaček
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 7:07 pm Citovat
Honza M
Přispěvovatel
Založen: 7.11.2007
Příspěvky: 807
Bydliště: Most




[quote="jaryn"]
Honza M napsal:
Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?

mno... auto co jezdí na naftu... Velmi ??astn? né, vážně
Spoustu lidí jezdí nafta/olej 1:1 bez úprav - no, proč nee, pokud je venku nad nulou, tak v poho - sám jsem tak jezdil.
Dalším "stupněm pokroku" je el. předehřev před čerpadlem. a šluslá vracečka - tak jezdím nyní a nehodlám na tom nic měnit Velmi ??astn?
Dále pak výměníky tepla voda/palivo, ale ty samozřejmě v kombinaci s přepínači paliva - s tím souvisí druhá nádrž.
Tak je jen na tobě, co si vybereš, kolik si ochotný do toho narvat kaček[/quo
Jak se dá postavit el. předehřev před čerpadlo?Neměl by si fotku? Co je to šluslá vracečka a jak jí zapojit? Někdo tady psal že má vracečku,ale ne originální.Ale jinou,která vede do olejové nádrže.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 7:17 pm Citovat
jaryn
Přispěvovatel
Založen: 19.4.2007
Příspěvky: 117
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D




udělal jsem si ten předehřev.. jednoduše, vzal jsem měděnou trubičku, na ni tenkou izolaci, na izolasi pár závitů odporovým drátem, co se válel pod ponkem, trubičku jsem zapojil před čerpadlo, dráty na baterku a k čidlu na termostat - zapíná se až po zapnití klíčku... je to nejblíže k čerpadlu Smile a hotovóóó

Vracečka je... jak to napsat, "palivo", které proteče čerpadlem a nespotřebuje se, se vrací zpět do nádrže, jistě uznáš, že pokud je předehřáté, je to škoda.
Tak se to řeší tak, že se nevede zpět do nádrže, ale před čerpadlo - výhody jistě pochopíš Smile - celkově to obnáší jedno téčka a jedno zaslepení.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 7:26 pm Citovat
Honza M
Přispěvovatel
Založen: 7.11.2007
Příspěvky: 807
Bydliště: Most




jaryn napsal:
udělal jsem si ten předehřev.. jednoduše, vzal jsem měděnou trubičku, na ni tenkou izolaci, na izolasi pár závitů odporovým drátem, co se válel pod ponkem, trubičku jsem zapojil před čerpadlo, dráty na baterku a k čidlu na termostat - zapíná se až po zapnití klíčku... je to nejblíže k čerpadlu Smile a hotovóóó

Vracečka je... jak to napsat, "palivo", které proteče čerpadlem a nespotřebuje se, se vrací zpět do nádrže, jistě uznáš, že pokud je předehřáté, je to škoda.
Tak se to řeší tak, že se nevede zpět do nádrže, ale před čerpadlo - výhody jistě pochopíš Smile - celkově to obnáší jedno téčka a jedno zaslepení.


Tak vracečku za čerpadlem předělat,aby se nevracela do nádrže,ale navést před čerpadlo? Je to nutné? Nebude to pak vadit, když budu jezdit třeba delší dobu na naftu? Není potřeba nejaký ovzdušnovák?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 7:36 pm Citovat
jaryn
Přispěvovatel
Založen: 19.4.2007
Příspěvky: 117
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D




Na naftu je to fuk, ale odvzdušnění je povinnost!!! Velmi ??astn?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 8:59 pm Citovat
waqw
Přispěvovatel
Založen: 24.1.2006
Příspěvky: 90
Bydliště: OV




Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 8:59 pm Citovat
waqw
Přispěvovatel
Založen: 24.1.2006
Příspěvky: 90
Bydliště: OV




Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 9:00 pm Citovat
waqw
Přispěvovatel
Založen: 24.1.2006
Příspěvky: 90
Bydliště: OV




Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 9:07 pm Citovat
jaryn
Přispěvovatel
Založen: 19.4.2007
Příspěvky: 117
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D




waqw napsal:
Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. Smile

Někde jsem to tady popisoval, jak je to udělané, fakt si to už nepamatuji, ale najdeš to. Někde jsem se s někým hádal, že ta Cu trubka neškodí/škodí - na tvém posouzení je, jak úspěšně Velmi ??astn?
Jezdím na vyjetý fr./nafta 3:1

EDIT jo, tady to bylo...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=108935&highlight=odporov%FD#108935


Naposledy upravil jaryn dne pá listopad 16, 2007 9:12 pm, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2007 9:10 pm Citovat
waqw
Přispěvovatel
Založen: 24.1.2006
Příspěvky: 90
Bydliště: OV




no já jsem jezdil v létě na 50/50 ale teďkom jak udeřila zima mám trochu strach - co starty v tomhle počasí?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jaký olej lze použít? A v jakém poměru míchat/jezdit?
 Obsah fóra Dieselpower forum » Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
Strana 4 z 6  
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
  
  
 Přidat nové téma  Zaslat odpověď  


TOPlist    
Copyright (c) 2005-2007 DIESELPOWER.CZ. Vsechna prava vyhrazena.
    Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group. phpBB Skin by Vjacheslav Trushkin.