Přehřívání motoru Ulysse 2.1td

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Přehřívání motoru Ulysse 2.1td

Příspěvek od divermax »

V těchhle vedrech se mi při vyšší rychlosti, v kopci, nebo při zatížení nelogicky přehřívá motor. Abych tomu zabránil musím pustit topení naplno, což není nic příjemného, ale znamená to, že vodní pumpa je ok. Při rychlosti do 100km teplota 85 bez ohledu na zatížení.
Čidla nová, termostat nový, chladič nový, sahara točí oba stupně a správným směrem, intercooler vyčištěný. Odstranil jsem logo vepředu, což přidalo pár cm2 náporu. (wallbash) ..... a zlepšení pouze mírné.
Čerpadlo Bosh mechanické dodělávané, precizně nastavené.
Pomohla by dodatečná mřížka na haupnu? Jediné vysvětlení je, že horký vzduch od ventilátorů se hromadí v motoru a nemá kudy ven. Podotýkám, že ulysse s mřížkou na haupně jednou proti mě jelo. Tak co vy na to?
DMX
Nalej a uvidíš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud kapacita chladiče stačí a jde k němu dost vzduchu, vyměnil bych termostat, aby otevíral dřív nebo ať sahary dřív spínají..
Já to takhle mám, protože nemám rád u starších motorů našponovanou teplotu jak u nového. Šetřím tím soustavu a mám rezervu..Když to mastím po dálnici, teplota mi spadne tak na 60-70 stupnů a když jezdím po městě mám to na 85-90stupňů..A auto topí krásně..Koupil bych termostat pro starší motory nebo si upravil jiný, s odpovídajícími stupni...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

Stále se mi svině přehřívá, zkouším jezdit s nahoře zvednutou haupnou a k přehřívání dochází už jenom v kopci pokud jedu na plný výkon. V těchhle vedrech je to docela utrpení jezdit se zapnutým topením :bang: Nevěřím, že jsem jediný, určitě jste to už někdo řešil, tak dejte prosím vědět jak. Hlava je ok, při nižších teplotách je všechno v pohodě.
Díky.
Nalej a uvidíš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Chladič je ten kdo chladí a tím je třeba začít.S ohledem na věk auta bych se mu věnoval nejdříve. Když musíš topit je známka, že jsi musel zapnout další chladič. Tak se vrať k tomu prvnímu, který vždy má určitou rezervu pro extrémní podmínky...U tebe patrně je již účinnost chladiče snížena a postačuje pouze s normálních podmínkách.. :)
nepropadat panice...
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Nalij tam ocet, vyčisti to! Přehřívat by se němělo. Pokud i potom bude, koukni na vodní pumpu jestli neuhnily lopatky!
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

Chladič je nový Valeo druhovýroba, klimachladič je vyndaný, intercooler vyčištěný, octem jsem chladící soustavu proplachoval při měnění chladiče a vytekla tuna bordelu. Jedině ta vodní pumpa...... brzo budu měnit řemen tak to vezmu při jednom a uvidíme. Jinak ale můžu jet naložený po střechu do kopce a nic, přehřeje se to pouze když jedu na dálnici 130, podle mně to nějak souvisí s rychlostí - podotýkám, že nemám spodní kryty pod motorem.
DmX
Nalej a uvidíš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zkusit, zda voda koluje, což znamená, že pumpa nemusí být v háji/ale mám zato, že origo jsou vrtulky odolné korozi, /. Natočit a koukat zda na volnoběh z vratná hadičky do expansky jde voda..Jinak hold tě demontáž pumpy a její kontrola nemine.Zažil jsem, že prostor pumpy byl vyžraný kavitací a i dobrá pumpa málo tlačila, vznikl tam volný prostor..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Robit cokolvek na tom francuzkom zazraku je porod jezka proti srsti. Vymenu rozvodu nevynimajuc. Tu napinacu kladku si skutocne vychutnas (LOL) Na tom motore je asi milion uplne zbytocnych hadic nielen na vodu, ale napr. aj na odvetravanie klukovej skrine a pod. Ani necudo, ze sa prehrieva pretoze ta voda musi cirkulovat hotovym bludiskom. Proste jak u debilov. A celkom casto na nich zvyknu odchdzat tesnenia pod hlavou. Ako som uz napisal je to totalne naq kokot motor co do spolahlivosti, spotreby aj servisu :blbe:
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

TDI tech píše:Robit cokolvek na tom francuzkom zazraku je porod jezka proti srsti. Vymenu rozvodu nevynimajuc. Tu napinacu kladku si skutocne vychutnas (LOL) Na tom motore je asi milion uplne zbytocnych hadic nielen na vodu, ale napr. aj na odvetravanie klukovej skrine a pod. Ani necudo, ze sa prehrieva pretoze ta voda musi cirkulovat hotovym bludiskom. Proste jak u debilov. A celkom casto na nich zvyknu odchdzat tesnenia pod hlavou. Ako som uz napisal je to totalne naq kokot motor co do spolahlivosti, spotreby aj servisu :blbe:
To máš pravdu, to auto konstruoval buď někdo ožralej, nebo sfetovanej. Nesmyslné hadičky na odvětrání klikovky jsem vyhodil a nechal jednu. Taky obludná nefunkční klimatizace je pryč. Čerpadlo Lucas epic si žilo zcela vlastním životem, tak taky šlo a mechanické z XeMy maká spolehlivě. Jenže mě vyhovuje velikost a variabilita vnitřního prostoru. Náhradní díly jsou celkem za hubičku a spotřeba je taky v pohodě. Jen to zatracené přehřívání. No, udělám rozvody,vyměním pumpu, znovu propláchnu chladící soustavu, zesílím dráty napájení sahary a uvidíme. Přeci konstruktéři museli počítat s tím, že auto bude jezdit v teple a nemohli to chlazení poddimenzovat.
DmX
Nalej a uvidíš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, tohle by bylo špičkové auto, kdyby konstruktérská avantgarda auto nedojebala. Já když viděl tehdejší inmmo, tu klávesnici, tak jsem si říkal, že majitelé musí mít silné nervy. Jak píše Tdi tech, ty rozvody to je opruz/ ta kladka/ za tu bych studentovi na technice dal pětku a zahnal ho o poschodí níž do konstrukce na stavební kolečka..Přitom rozvody u 1,9 Td jsou bezvadné...Když to vše vyházíš, přeházíš, oželíš moderní píčoviny, budeš spokojen víc než s čímkoliv jiným...Ale to již asi víš..A něco na tom motoru opravovat, chce spíš žížalu....ale to je dnes vlastně běžná věc... :)
A jinak auto chytá na škub a nijak bíle nepokuřuje?Ptám se proto, že i podforované auto se hřeje více než by mělo..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

Njn, soudruzi z Francie udělali chybu, že se chtěli vyrovnat soudruhům z NSR a jejich 2,5 td. Motor chytá na druhý drc a po delším stání si lehce bíle zakouří, připisuju to stáří a 300tkm na počítadle. Taky samozřejmě po delším stání padá nafta, ale to řeší ranní pumpování balonkem jako u každého francouze. Můžu zajet k čerpadlářovi na kontrolu předvstřiku, to je to nejmenší, ale úplně si nemyslím, že to pomůže, záhada je to, že se to v menší rychlosti jak 130 nepřehřívá. Můžu vytáčet do bezvědomí a jet třeba na Montblank a pořád 85st C.
DmX
Nalej a uvidíš
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

Ha, zjevně nejsem sám, komu blbne chlazení http://forum.cars.cz/fiat/viewtopic.php?f=20&t=18453
Napadla mne ještě jedna věc...... starý chladič měl ze strany sahary molitanové těsnění a jelikož bylo značně shnilé pod nový jsem ho nedal, nesnižuje se tím účinnost ventilátorů? Zkusím spáchat nějaké náhradní z mirelonu.
DmX
Nalej a uvidíš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To vytáčení nevadí, ale patrně vadí, když na velký kvalt tomu naložíš do kopce a ručička postupuje nahoru, protože motor má malé otáčky, tzn. že pumpa H20 se točí pomalu a přitom motor je zatížen nejvíce..Pokud jej vytáčíš, tak rozbíháš i pumpu H20..Takže když jedeš na pětku, jsi naložený a líný řadit a naložíš tomu, teplota jde nahoru šmahem a pokud v chlazení není rezerva, teplota stoupá..Přehoupneš se přes kopec a teplota jde dolů, ne? :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

No, dle mého souvisí přehřívání s rychlostí, ne se zátěží. Pokud jedu prázdný do kopce při 3400ot/min na 5tku 130 přehřeje se, pokud pojedu naložený při stejných otáčkách na 4ku do prudšího kopce, nebo budu motor ždímat do tahu při nižší rychlosti nestane se nic. Hlava mi to nebere protože při vyšší rychlosti by měl být vyšší nápor vzduchu a rozdíl by se měl vyrovnat. Zjevně to tak v mém případě není. Vymýšlím už ďábelskou teorii o nárůstu tlaku vzduchu pod autem a snížení odtahu chladícího vzduchu pod motorem. Mezera mezi haubnou a kastlí pod předním oknem problém zmenšila, ale nevyřešila, navíc horký a smradlavý vzduch od motoru jde rovnou k nasávacím otvorům do kabiny. Pomůže utěsnění mezery okolo sahary? Origo těsnění jsem nikde nenašel.
DmX
Nalej a uvidíš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Sám jsi to řekl, když motor ždímeš je to v pohodě, ale jakmile jdeš o kvalt nahoru, tak se to přehřívá..Motor je víc zatížen, ty naložíš ,turbo tam pere kyslík , ale převod je pro motor makačka, i když je prázdný. .Je to asi na hraně, spojil bych snímač /je tam dvourychlostní ne?/ sahary naplno už při první rychlosti ..Tak bude "předstih"chlazení a teplota tak nevyletí..Dával jsem u starších aut na léto vždy termostat, který otevíral dřív, /mají provedení pro starší motory/ dokonce jsem používal Wahlera, který otevíral v 76stupních a byl klid...Tohle horko je zabíják i pro vozy v kondici, což potom pro starší auto..vše je unaveno, přicpáno, může se stát, že zrovna tam, kde to člověk nepotřebuje prdne hadice a je veselo...Motor je třeba chránit.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Fiat“