Motor 2.0 HDi 8V - RHY

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Ale diesel přeci nepotřebuje ke své činnosti žádná elektronická kurvítka a fíčury, stačí mu tak max. 12V na chcípák na čerpadlo. Teď neberu v potaz max. výkon a min. spotřebu a emise.
Zastávám názor, že diesel je tu proto, aby dlouho vydržel, byl jednoduchý a nenáročný, měl levný provoz a že to není žádný závoďák. Na úkor životnosti vytuněný a vočipovaný kamna, co hulí jak fabrika a řvou přes půl okresu, fakt nemusim.
Asi to bude o něco málo hlučnější, než origo HDi, ale s tím počítám. Staré diesely dělaly taky pěkný kravál, ale tohle bude zase o něco tišší. Vstřiky z TDi mají jen 1 předvstřik a pak hlavní vstřik, HDi může vstřikovat díky křemíku vícekrát. Kdysi jsem se vezl mTDičkem ve starém Golfu II a nepřipadalo mi to o nic hlučnější, než origo TDi a taky to pěkně jelo. A nemyslím si, že bude velký rozdíl v tvrdosti chodu motoru díky nižšímu vstřikovacímu tlaku mechaniky a menší jemnosti rozprášení paliva. Vstřikovací tlak má HDi cca 10x vyšší, než TDi. Nebo že by se kvůli tomu propalovaly písty. Maximálně bude o trochu horší spotřeba a emise a menší výkon. Pořád ale budou určitě tyhle parametry o dost lepší, než u starého komůrkáče a budou se hodně přibližovat origo HDi :-)
Jinak radši snad dostat ránu pantokem, než teplou slivku :-D
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A jaké bude čerpadlo a jeho upevnění? Ten řemen bude více namáhán než při HDI, ale to asi nebude hlavní problém, že?
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Čerpadlo bude Bosch z 1.9TD s větší hlavou, asi z 1.9TDi. Bude upevněné v držáku z railu, sedí tam. Hlava čerpadla bude upevněná vyrobeným držákem(žádná složitost), protože držák railu je krátký. Držák čerpadla Bosch by byl nejlepší, ale nesedí dírama na blok HDi. Ptal jsem se v Boschi a bylo mi řečeno, že řemeny na TD a HDi jsou stejné konstrukce, takže by měly snést stejné zatížení.
Proč by měl být řemen víc namáhaný? Kvůli rázům vstřiků?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, kvůli rázům v čerpadle a jeho odporu. Proto Hdi může mít interval výměny tak dlouhý, ale Ty budeš mít motor jistě pod dohledem, budeš ladit, takže o nic nejde. Pouze o to, že držák čerpadla musí mít 100% tuhost, jinak není přesný/pevný/ předstřik a je vše špatně. Ale je to zajímavý pokus a držím palce, člověk s tím získá jistě mnoho zkušeností.. :)
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Ale, ale, na co tolik ironie...neboj se, motor bude pod dohledem :-) . Nejsem internetový teoretik, něco o motorech vím, už se v nich hrabu, myslím, dost dlouho. Na myšlenku téhle přestavby mě přivedl pán, co dělá motory a čerpadla celý život.
Kdo nic nedělá, nic nezkazí...jasně, že se vždycky může něco podělat, ale snažím se tomu předcházet a při úpravách přemýšlet hlavou.
Třeba si myslím, že ten držák čerpadla bude dost tuhý. Předek bude origo HDi, ten snad bude vyhovovat a zadek bude z 6mm plechu a patka na něm na přidělání čerpadla cca z 10-12 mm materiálu. K motoru to bude přišroubované 3x šroubem M8...to by snad mohlo stačit, origo je to taky M8. Mezi sebou by se to nemělo kroutit, protože předpokládám, že blok motoru je snad tuhý dost...Držák mám změřený, vymyšlený a namalovaný, příští týden si ho nechám vypálit. A pokud by se to neosvědčilo, tak pravděpodobně upravím origo držák čerpadla, ale to znamená svářet hliník a do toho se mi nechce...nebo vyrobím celý nový ze železa, třeba jako má 1.9TDi 1Z, nebo použiju a upravím ten - tohle ale budu řešit až když se moje řešení neosvědčí.
Rozvoďák předpokládám, že budu měnit v intervalech, jako u starého TD, takže by ty rázy měl snést.
Jinak počítám s tím, že po nějaké době vždy vyndám vstřiky a podívám se kamerou do válců, jak vypadají písty a jestli se nepropalují a budu častěji kontrolovat rozvoďák...tohle můžou být slabá místa, ostatních věcí se nebojím ;)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

burton.b22 píše:Realne to asi bude :)

http://www.406oc.co.uk/viewtopic.php?f=1&t=17948
Saaaakra, tak nebudu první :x ...ale to mi je úplně jedno :-D
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

pepe276 píše:Ale, ale, na co tolik ironie...neboj se, motor bude pod dohledem :-) . Nejsem internetový teoretik, něco o motorech vím, už se v nich hrabu, myslím, dost dlouho. Na myšlenku téhle přestavby mě přivedl pán, co dělá motory a čerpadla celý život.
Kdo nic nedělá, nic nezkazí...jasně, že se vždycky může něco podělat, ale snažím se tomu předcházet a při úpravách přemýšlet hlavou.
Třeba si myslím, že ten držák čerpadla bude dost tuhý. Předek bude origo HDi, ten snad bude vyhovovat a zadek bude z 6mm plechu a patka na něm na přidělání čerpadla cca z 10-12 mm materiálu. K motoru to bude přišroubované 3x šroubem M8...to by snad mohlo stačit, origo je to taky M8. Mezi sebou by se to nemělo kroutit, protože předpokládám, že blok motoru je snad tuhý dost...Držák mám změřený, vymyšlený a namalovaný, příští týden si ho nechám vypálit. A pokud by se to neosvědčilo, tak pravděpodobně upravím origo držák čerpadla, ale to znamená svářet hliník a do toho se mi nechce...nebo vyrobím celý nový ze železa, třeba jako má 1.9TDi 1Z, nebo použiju a upravím ten - tohle ale budu řešit až když se moje řešení neosvědčí.
Rozvoďák předpokládám, že budu měnit v intervalech, jako u starého TD, takže by ty rázy měl snést.
Jinak počítám s tím, že po nějaké době vždy vyndám vstřiky a podívám se kamerou do válců, jak vypadají písty a jestli se nepropalují a budu častěji kontrolovat rozvoďák...tohle můžou být slabá místa, ostatních věcí se nebojím ;)
Vůbec v tom nebyla ironie, naopak. Škoda že to tak vyznělo.. :)
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

jericho-3 píše:Vůbec v tom nebyla ironie, naopak. Škoda že to tak vyznělo.. :)
OK tedy ;-)

Neví někdo, jaký předvstřik má origo HDi?
Případně jaký průměr mají otvory v tryskách HDi?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nebylo by pár fotek z úpravy motoru?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Fotky budou, ale zatím ještě není co fotit...mám zatím jen u HDi shozenou hlavu, do které budu zvětšovat díru na vstřiky. K tomu vymontované čerpadlo Bosch z motoru Xantie 1.9TD s odmontovanou krabičkou imo a pak ještě v krabici vodou chlazené naklápěcí turbo ze Suzuki Grand Vitara 1.9DDis.
No a k tomu levou ruku v sádře, takže to hned tak nebude...
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Úpravy jdou pomaleji, než jsem si myslel, čekám už dobu na převrtání a vyhonování bloku. Zatím dávám pár fotek upravené hlavy HDi na vstřiky z Oktávky 1.9TDi - rotačky. První fotka je před úpravou děr pro vstřiky, druhá a třetí jsou už upravené. Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 12 dub 2015, 09:20, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Vyskytl se mi nečekaný problém, na kterém už dlouho stojím - nemám na CNC dostatečně dlouhý nástroj na převrtání bloku z průměru 83 na 84,8-9. Nevíte někdo o někom, kdo by to za rozumné peníze udělal? Nejlépe Praha a okolí. A případně i vyhonoval blok na průměr 85mm. To mám sice slíbené, ale formou "za flašku, až bude čas"...tak abych se toho vůbec dožil :D
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Takže vyhonovaný blok motoru už mám kooooonečně doma, tak se pomalu pustím do stavby motoru. Pro zájemce se pokusím něco vyfotit a pak sem i nějaké fotky dát, ale nebude to hned, mám na to čas max. tak 1x za 14 dnů o víkendu.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Biturb
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 05 lis 2007, 21:51
Bydliště: Štramberk

Příspěvek od Biturb »

Zdravim, jak to nakonec dopadlo? Dokoncil jste jej zdarne a jak to jelo? Mam ted Hdi Xantii 80kw+chip a chci se posunout dale vykonem, tak to tady procitam, co dale ;)
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“