Třepání spojky při rozjezdu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

HonzaGS
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2011, 21:55
Bydliště: Zlínsko

Třepání spojky při rozjezdu

Příspěvek od HonzaGS »

Zdravím. Mám cca 14dní Audi A4 rok 2000 motor 1.9 TDI 85kW AJM a při rozjezdu z místa, vesměs jen za studena, se při záběru spojky celé auto dost silně roztřepe. Za jízdy se už pak ani při přeřazení nic neobjevuje. Spojka neklouže. Občas se to objeví i za tepla v menší intenzitě. Pokud při rozjezdu dám víc plynu, podstatně se třepání zmírní nebo se vůbec neobjeví. Nenapadá někoho co to může způsobovat? I na budíkách i na nezávislém počitadle v jednotce motoru je cca 170 000km.
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Odpovědi: 0
Registrován: 08 pro 2012, 21:23

Příspěvek od Franciktdi »

tak vseobecne vibrace jsou spojeny se setrvakem
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Odpovědi: 0
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Nemusi byt. Muse byt kriva lamela, nebo pritlacak.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

Me tohle udelal repset od Luku (wallbash) na superbu, coz je podobny auto. Reklamace neuznana a byl krivej pritlacak.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
HonzaGS
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2011, 21:55
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od HonzaGS »

Tak dnes jsem po noci, kdy auto stálo, v 5 ráno vyjížděl a třepání bylo znatelné. Po jízdě cca 35km jsem hodku a půl stál a pak při rozjezdu skoro nic. Lehoučce se to zatřepalo. Další rozjezdy už vůbec nic. Nevím co si o tom mám myslet. :?
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

mne to robi tiez, ale na 66kw VP37 s jednohmotou. Uz som skusil vsetko okrem vymeny spojky a cerpadla. Asi ta spojka...
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5052
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Dělá mi to taky,můj názor - nečistota ze spojky-studené-lepí se. Než se rozjedu ráno,nechám malinko na místě proklouznout třeba na trojku a pak je klid. Zkrátka trochu očistit plochy.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Najvyšší čas vymeniť spojku . Pri dvojhmote bude tento problém narastať a môže to poškodiť prevodovku .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
ondrejj.k
Přispěvovatel
Příspěvky: 187
Odpovědi: 0
Registrován: 30 říj 2010, 07:39
Bydliště: vysocina

Příspěvek od ondrejj.k »

rozhod to co nejdriv..ja to stihl tesne pred popravou,muze ti to udelat paseku
toledo ahf,184/450
HonzaGS
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2011, 21:55
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od HonzaGS »

Už pár let se mechaničinou živím, ale tyhle příznaky jsem nedokázal přisoudit ničemu konkrétnímu. Dvouhmota neklepe, spojka bere cca v půlce a z větší části rozjezdů hladce. Dnes po celám dni stání jsem vyjížděl s úplně studeným motorem (většinou ho natočím než jdu na šatnu a tak těch 10min než se umyju se trochu to ohřeje) a nezatřepalo to vůbec. Ráno jen malinko, skoro neznatelně a to venku mrzlo. ...Kdysi jsem měl podobné příznaky u Š120 a způsobovala to malinká bublinka v hydraulice spojky. Po odvzdušnění byl klid. Vzhledem k tomu, že u Audi je stejný systém ovládání, napadlo mě ještě tohle. Zítra zkusím a uvidím jestli to pomůže.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Pri dvojhmote stačí aby guma na jednom mieste povolila a styčná plocha potom opisuje osmičku . Aj nepatrná nesúososť stačí na občasné unášanie spojky a tým aj horšie radenie , alebo na vybrácie a trhanie pri rozjazde .Porovnávať zo š120 nie je možné pretože na dvojhmote je lamela bez tlmiacich pružín , ktoré majú tlmiť tozné kmity .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Odpovědi: 0
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

nie vsetky lamely pre dvojhmotu su bez pruzin.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Myslím, že odpruženou lamelu v kombinaci s dvouhmoťákem jsem viděl na AFN Passat B5.
palík
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Odpovědi: 0
Registrován: 04 srp 2011, 20:13
Bydliště: chrudim

Příspěvek od palík »

mě jednou chybělo kus lamely,ale nebylo to s dvouhmotou,taky to skákalo...
HonzaGS
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2011, 21:55
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od HonzaGS »

Nesrovnávám spojku, ale pouze ovládání...tzn. hydrauliku a ta je pořád stejná. Je mi jasné, že spojky srovnávat nelze. A přidám se k tvrzení, že ne vždy je dvouhmota spojená s pevnou lamelou. Dnes už se celkem běžně používá dvouhmota s odpruženým středem lamely. Jinak co se týče řazení, problém není žádný. Jak jedničku na místě, tak přeřazení či podřazení je hladké, čisté bez škrtání či obtížného řazení.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“