Stránka 1 z 2
Ventilove podlozky 1.9TD
Napsal: 02 pro 2014, 07:40
od tanner540i
Zdravim,
nemate nekdo tip, kde sehnat ventilove podlozky na serizeni vuli u francouzkeho 1.9Td 66kw (Xsara)? Nejlepe nejaky motorar z okoli Olomouce, ktery ma k dispozici brousene.. Diky
Napsal: 02 pro 2014, 10:26
od haromax
dají se sehnat u Szakala
http://www.motordily.cz/
já jsem to řešil před časem u peugeota 406 1,9td tak , že jsem to změřil a nechal zbrousit na magnetce a funguje to dodnes
Napsal: 02 pro 2014, 15:42
od roman1648
někde kde dělají hlavy, zase tolik druhů ( průměrů ) není
tady jsou ty malý mezi zdvihátko a ventil nebo nahoře velký penízky mezi vačku a zdvihák?
Napsal: 02 pro 2014, 17:03
od Tomas.cz
Malý, mezi zdvihátko a ventil.
Napsal: 03 pro 2014, 07:19
od jericho-3
Dají se normálně objednat, nestojí moc, ale jak se tady psalo, po zbroušení se znova použijí..
Napsal: 03 pro 2014, 08:07
od roman1648
jo, to jo, ale musíš vědět jaký
hlavně měřit mikrometrem, ne šuplerou přes to rozklepaný
většinou některý prohážu mezi sebou, co mi chybí dám kámošovi obrousit
Napsal: 03 pro 2014, 11:14
od pepe276
Měř to s velkou přesností nejlépe mikrometrem. Mám pocit,že origo se dodávají po 0,025mm a je jich asi 50 druhů tlouštěk.
Napsal: 03 pro 2014, 18:31
od tanner540i
Diky za rady, samozrejme jak psal roman1648, nutno merit mikrometrem, protoze stara podlazka uz je deformovana.. Jinak sem sehnal podlozky tady:
http://www.firmy.cz/detail/708601-m-pos ... toppremise
Napsal: 03 pro 2014, 21:55
od origoš
Mně vozí brousit podložky lidi, co mikrometr nemají. Změří štěrbinocou měrkou vůli a na papír napíší, o kolik odbrousit. Horší je, když tam vůle není žádná. To potom přijedou ještě jednou. V tomhle případě by mikrometr nepomohl, pokud nemají zásobu podložek.
Napsal: 03 pro 2014, 22:05
od Tomas.cz
Jo, to byl přesně můj případ, měrkou jsem zjistil vůli, odpočetl kolik je potřeba ubrousit, Origoš nejdříve bruskou srovnal ten ďulek kam tlačí dřík ventilu a pak ubral mnou vypočtenou tloušťku, netrefil jsem se jen tam, kde byla vůle už záporná, nestrčil jsem ani 0,05mm měrku.
Tohle byl případ auta, které v zimě nešlo natočit, jen mě hlodá, za jak dlouho se vůle zase rozhodí, auto najelo tak 170tkm od té doby.
Napsal: 03 pro 2014, 22:14
od jericho-3
origoš píše:Mně vozí brousit podložky lidi, co mikrometr nemají. Změří štěrbinocou měrkou vůli a na papír napíší, o kolik odbrousit. Horší je, když tam vůle není žádná. To potom přijedou ještě jednou. V tomhle případě by mikrometr nepomohl, pokud nemají zásobu podložek.
Jo, jo pokud je to pod nulou /ta vůle/ tak jsem dal požadavek např. -0,25 s tím, že vyjde sání 0,15 . Někdy to vyšlo, někdy ne. A i když má člověk krabici podložek, moc to platné není, protože většina jsou velké/ty základní/, které jsou "k ničemu".Ale u podložek člověk věděl, po seřízení,že má VŮLI. Dnes neví vůbec nic, složí motor a modlí se, až naskočí komprese..A startuje, startuje a startuje s potem na čele..

Napsal: 03 pro 2014, 22:20
od origoš
en mě hlodá, za jak dlouho se vůle zase rozhodí
Pokud jsou dosedací plochy sedel a ventilů v pořádku, tak to bude jako s tou chytrou barvou. To už tu babičko nebudete.
Napsal: 04 pro 2014, 07:37
od tanner540i
Jeste jeden dotaz, kolik presne na tomhle motoru maji byt vule podle vyrobce? Standartne 0,2 sani a 0,3 vyfuk?
Napsal: 04 pro 2014, 07:53
od roman1648
to je dost už, tak 0,17 a 0,22
takže 0,15 a 0,25 víc bych nedával
Napsal: 04 pro 2014, 08:54
od origoš