Pohon 4x4 IGNIS

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Pohon 4x4 IGNIS

Příspěvek od ROMEK »

Ako je riešený pohon zadných kolies 4x4 resp. čo ho zapína. Na Suzuki Ignis 1,5 rv2005 nefunguje pohon 4x4 čiže zadnej nápravy. Malo by to byť plne mechanicke bez elektroniky. Spína tu zadnú nápravu medzinapravová visco spojka?

dík
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nevim jak Ignis, ale tuhle jsem dělal Vitaru rok tak 2001 a bylo to ovládaný podtlakem ( nebo tlakem,nevím jestli to je elektrická vývěva nebo kompresor ), byla cviklá hadička naštěstí jen
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

ja sem to resil nedavno na vitare a ovladane podtlakem nebo tlakem uz nevim.praskla membrana v difecu,tak ze dobry den difec ven (rofl)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

tak je tam medzinapravova visco spojka ktora je KO. nová stojí 1100eur :(

čo som pozeral na suzuki klube tak na to každý nadáva
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

no, bezva cena... :blbe:
denny
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 24 říj 2010, 16:26
Bydliště: U Pardubic

Příspěvek od denny »

Nedavno jsem to dělal a v Německu ta spojka vyšla na 536éček.Sice rána ,ale ne jako v Česku.
Klient si to vezl až někde od Kemptenu,ale jezdí tam někam s kamionem.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Vedel by mi prosim niekto poradit ako je to s dostupnostpou a cenou ND. Potrebujem poriesit jeden stary Ignis 4x4 1.3 benzin. Nejde na nom zadny nahon, ze vraj ked je na zdvihaku tak, sa vobec netoci kardan ked sa otocaju predne kolesa. V prevodeovke odchadza kuzelove sukolie na vyvod na zadny nahon. Kamarat ma poprosil, ze ci by som mu to opravil. Len tymto autam sa nevenujem a neviem, ze co a ako. Nerad by som dopadol tak, ze to rozoberiem, zistim ze je vymlete to sukolie a potom nedokazem zohnat ND, alebo sa bude dat kupit iba cela podskupina prevodov za astronomicku cenu. Ma vyznam sa do toho pustat po financnej stranke veci? Dakujem
Mirekdoda
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mirekdoda »

TDI tech:
nechce se mi věřit, že se vylámal úhlový převod ke kardanu. Mohl by to být spíše vymletý tisícihran úhlového převodu na straně duté hřídele, která se tím tisícihranem spojuje s košem předního diferenciálu. Tou dutou hřídelí prochází část poloosy od diferenciálu ke kolu.
Pokud nezvedám telefon, řídím letadlo.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

No neviem, uvidim ked to rozoberiem. Len neviem ci sa mam do toho pustit, alebo sa nato vykaslat.
Mirekdoda
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mirekdoda »

TDI tech:
ještě je tu možnost, že už nefunguje viskospojka. Ona by měla být umístěna pod podlahou a dělit kardanovou hřídel na dvě části.
Anebo, kamarád koukal na zadní polovinu kardanové hřídele (za viskospojkou) a ta se při točení předními koly rukou neroztočí. Točit by se měla jen přední polovina kardanové hřídele.
Anebo, z principu diferenciálu, při otáčení jedním předním kolem se nemusí roztočit koš diferenciálu a tím pádem se nebude hýbat úhlový převod ke kardanové hřídeli a tím pádem ani kardanová hřídel.
Pokud nezvedám telefon, řídím letadlo.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

To by som predbezne vylucil, nakolko sa pri zaradeni rychlosti a pusteni spojky na zdvihaku netoci ta cast kardanu co vychadza z pravouhlej prevodovky, aspon tak mi to teda tvrdil. Snad je to pravda.
Odpovědět

Zpět na „Suzuki“