Fabia 1,4 MPI, těsnění hlavy

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Fabia 1,4 MPI, těsnění hlavy

Příspěvek od Jarda-k »

Kámoš má tohle auto a při asi 65 tkm (poctivých) se poprvé objevil olej v chladící kapalině. Nechal těsnění vyměnit a dobrý. Jenže po roce a asi 11 tkm zase olej ve vodě. Tentokrát jsem to dělal já. Bylo tam těsnění Elring a na pohled vypadalo OK. Přesahy vložek byly taky OK. Nechal jsem pro sichr líznout hlavu, nový těsnění zase Elring, nový fridex. A bylo to zase OK. Klid ale vydržel jen asi 14 měsíců a 12 tkm a zase se objevil oleje ve vodě. Motor se nikdy nepřehřál.

Tak nevím co stím a hlavně moc nechápu kudy se ten olej do vody vlastně dostane.

Např. u PSA 8V benzinových motorů, kde se to taky stává je jasná chyba v těsnění hlavy jak prochází olejový kanálek přívodu tlakovýho oleje na mazání hlavy, prostě ta guma v tý vložce přestane těsnit a hlavně po výměně těsnění se problém neopakuje. Nový těsnění je v kritickým místě jinak řešený.

Ale tady u těchto motorů je v těsnění hlavy v místě olejovýho kanálku měděnej kroužek a moc se mi nechce věřit, že přestane těsnit. A v ostatních místech má voda větší tlak než olejový prostory motoru. Navíc přece u favoritech a felicií se tento problém běžně nevyskytoval. Tam těsnění hlavy odešlo klasickým způsobem, že to foukalo do vody, nebo šla voda do válce, nebo do oleje.

Tak nevím co mám s tím teď udělat aby se to neopakovalo....
Mám tu udělanou hlavu z favorita, uvažuju že ji tam fláknu. ať se vyloučí porézní hlava.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

ten elring asi nebude ono co?
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Ale na tom těsnění není vidět žádná vada. Na feldy a favority dávám temac a zatím jsem po sobě žádný neměnil.
Ale elring je přece kvalitní, ne? I na pohled vypadá kvalitněji než temac.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A co šrouby, byly stále utaženy tak jak mají být? Nebyly volné?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

příště napiš kod motoru 1,4 MPi AZF,AZE, ATZ,AQW,AME, AUA,BBY,BKY, AUB,BBZ,BUD, některé motory mají i výměník tepla olej voda,

pro sichr bych jen hlavu nelízal, nechal ji udělat celou, přinesl i těsnění a vše konzultoval s opravářem hlav, na nemocné místa se dává dotěsnovač ;)
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

1,4 MPI chladič oleje?????
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Kód motoru nevím, ještě stále je v provozu. Oleje je ve vodě zatím málo, ale čidlo v nádržce už hlásilo nízký stav i když kapaliny bylo dostatek, tak se na to přišlo. Výměník voda-olej to nemá. Hlava byla pěkná, nebyla v nejmenším vyžraná, hlavař ji líznul jen o 0,08mm. Ventily jsem měl samozřejmě venku, očistil, dal zase na svý místa a dostaly nový gufera. Motor jinak šlape perfektně.

A vybavuju si, že šrouby hlavy moc utažený nebyly, já je ale utáhl podle předpisu. Že by to způsobovaly šrouby který se natahujou? U feldy jsem je nikdy neměnil a tady jsou stejný....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
vikino1
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 27 lis 2006, 21:32

Příspěvek od vikino1 »

Pozri či niesu utopené vložky.
Seat Alhambra 1,9TDI AVG vymenený za AFN, egr off
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

V prvním příspěvku píšu, že přesahy byly OK.
Ale i kdyby byly malý, tak těsnění klasicky foukne a bude se tlakovat voda, přestane topit....
Průnik oleje do vody by to nezpůsobilo.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Může to být opravdu těsněním, protože se stávalo, že si "sedlo" , snížilo se předpětí a přestalo těsnit. Druhá možnost jsou vytažené šrouby, ale u tohohle blafáka to asi nebude ono. Po další opravě bych po 500km přetáhl hlavu...kdoví, zda to není nařízeno..
nepropadat panice...
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Hlava se utahuje 20Nm a pak 2x 90° V dalším provozu se už šrouby hlavy nedotahují.
Tak to alespoň píšou v DP.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

Jarda-k píše:Hlava se utahuje 20Nm a pak 2x 90° V dalším provozu se už šrouby hlavy nedotahují.
Tak to alespoň píšou v DP.
mozna je to blbost, ale ja kdyz dotahuju hlavu, tak na prvni etape dotahnu na predepsanej tah ( at uz 20 nebo 40 to je fuk), ale hned ho zas o cca pul otacky povolim a zas dotahnu a vzdy mi momentak cvakne kousek dal nez predtim ( cca 20-30stupnu), a samozrejmne vyskrabnout dno diry pro srouby aby se neoprel o bordel.
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Čistota díry pro šroub je samozřejmost, nedělal jsem to prvně.... :wink:
První etapu utáhnu normálně momenťákem a pak všechny šrouby ještě jednou přejdu stejným momentem a ty první většinou ještě o kousek jdou než klíč cvakne.

Ale v postupu utahování chyba nebude, dělám to vždy podle předpisu výrobce a nikdy nebyl problém. tady jsem navíc použil (snad) kvalitnější těsnění elring místo klasickýho temac (majitel chtěl mít jistotu) a zrovna se vyskytne problém. Kudy se ten olej tam ale může dostat? Že by přestal těsnit ten měděnej kroužek mazacího kanálku v tom těsnění?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

ja bych ten krouzek jemne maznul hermetikem, a jen moz zas blbost, mas duveru ve svuj momentak? ja mam 3 ale po zmereni v nich byly rozdily brutalni
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

No je mu asi 10 let, ale je to TONA a mám ho od nova a chovám se k němu jako k vlastnímu a nenechávám ho našponovanej - vždy ho po práci povolím na min.
Takže v něj mám důvěru a navíc ostatní auta který jsem s ním dělal drží.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“