Fabia 1,4 MPI, těsnění hlavy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fabia 1,4 MPI, těsnění hlavy
Kámoš má tohle auto a při asi 65 tkm (poctivých) se poprvé objevil olej v chladící kapalině. Nechal těsnění vyměnit a dobrý. Jenže po roce a asi 11 tkm zase olej ve vodě. Tentokrát jsem to dělal já. Bylo tam těsnění Elring a na pohled vypadalo OK. Přesahy vložek byly taky OK. Nechal jsem pro sichr líznout hlavu, nový těsnění zase Elring, nový fridex. A bylo to zase OK. Klid ale vydržel jen asi 14 měsíců a 12 tkm a zase se objevil oleje ve vodě. Motor se nikdy nepřehřál.
Tak nevím co stím a hlavně moc nechápu kudy se ten olej do vody vlastně dostane.
Např. u PSA 8V benzinových motorů, kde se to taky stává je jasná chyba v těsnění hlavy jak prochází olejový kanálek přívodu tlakovýho oleje na mazání hlavy, prostě ta guma v tý vložce přestane těsnit a hlavně po výměně těsnění se problém neopakuje. Nový těsnění je v kritickým místě jinak řešený.
Ale tady u těchto motorů je v těsnění hlavy v místě olejovýho kanálku měděnej kroužek a moc se mi nechce věřit, že přestane těsnit. A v ostatních místech má voda větší tlak než olejový prostory motoru. Navíc přece u favoritech a felicií se tento problém běžně nevyskytoval. Tam těsnění hlavy odešlo klasickým způsobem, že to foukalo do vody, nebo šla voda do válce, nebo do oleje.
Tak nevím co mám s tím teď udělat aby se to neopakovalo....
Mám tu udělanou hlavu z favorita, uvažuju že ji tam fláknu. ať se vyloučí porézní hlava.
Tak nevím co stím a hlavně moc nechápu kudy se ten olej do vody vlastně dostane.
Např. u PSA 8V benzinových motorů, kde se to taky stává je jasná chyba v těsnění hlavy jak prochází olejový kanálek přívodu tlakovýho oleje na mazání hlavy, prostě ta guma v tý vložce přestane těsnit a hlavně po výměně těsnění se problém neopakuje. Nový těsnění je v kritickým místě jinak řešený.
Ale tady u těchto motorů je v těsnění hlavy v místě olejovýho kanálku měděnej kroužek a moc se mi nechce věřit, že přestane těsnit. A v ostatních místech má voda větší tlak než olejový prostory motoru. Navíc přece u favoritech a felicií se tento problém běžně nevyskytoval. Tam těsnění hlavy odešlo klasickým způsobem, že to foukalo do vody, nebo šla voda do válce, nebo do oleje.
Tak nevím co mám s tím teď udělat aby se to neopakovalo....
Mám tu udělanou hlavu z favorita, uvažuju že ji tam fláknu. ať se vyloučí porézní hlava.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Kód motoru nevím, ještě stále je v provozu. Oleje je ve vodě zatím málo, ale čidlo v nádržce už hlásilo nízký stav i když kapaliny bylo dostatek, tak se na to přišlo. Výměník voda-olej to nemá. Hlava byla pěkná, nebyla v nejmenším vyžraná, hlavař ji líznul jen o 0,08mm. Ventily jsem měl samozřejmě venku, očistil, dal zase na svý místa a dostaly nový gufera. Motor jinak šlape perfektně.
A vybavuju si, že šrouby hlavy moc utažený nebyly, já je ale utáhl podle předpisu. Že by to způsobovaly šrouby který se natahujou? U feldy jsem je nikdy neměnil a tady jsou stejný....
A vybavuju si, že šrouby hlavy moc utažený nebyly, já je ale utáhl podle předpisu. Že by to způsobovaly šrouby který se natahujou? U feldy jsem je nikdy neměnil a tady jsou stejný....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
mozna je to blbost, ale ja kdyz dotahuju hlavu, tak na prvni etape dotahnu na predepsanej tah ( at uz 20 nebo 40 to je fuk), ale hned ho zas o cca pul otacky povolim a zas dotahnu a vzdy mi momentak cvakne kousek dal nez predtim ( cca 20-30stupnu), a samozrejmne vyskrabnout dno diry pro srouby aby se neoprel o bordel.Jarda-k píše:Hlava se utahuje 20Nm a pak 2x 90° V dalším provozu se už šrouby hlavy nedotahují.
Tak to alespoň píšou v DP.
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Čistota díry pro šroub je samozřejmost, nedělal jsem to prvně....
První etapu utáhnu normálně momenťákem a pak všechny šrouby ještě jednou přejdu stejným momentem a ty první většinou ještě o kousek jdou než klíč cvakne.
Ale v postupu utahování chyba nebude, dělám to vždy podle předpisu výrobce a nikdy nebyl problém. tady jsem navíc použil (snad) kvalitnější těsnění elring místo klasickýho temac (majitel chtěl mít jistotu) a zrovna se vyskytne problém. Kudy se ten olej tam ale může dostat? Že by přestal těsnit ten měděnej kroužek mazacího kanálku v tom těsnění?
První etapu utáhnu normálně momenťákem a pak všechny šrouby ještě jednou přejdu stejným momentem a ty první většinou ještě o kousek jdou než klíč cvakne.
Ale v postupu utahování chyba nebude, dělám to vždy podle předpisu výrobce a nikdy nebyl problém. tady jsem navíc použil (snad) kvalitnější těsnění elring místo klasickýho temac (majitel chtěl mít jistotu) a zrovna se vyskytne problém. Kudy se ten olej tam ale může dostat? Že by přestal těsnit ten měděnej kroužek mazacího kanálku v tom těsnění?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
ja bych ten krouzek jemne maznul hermetikem, a jen moz zas blbost, mas duveru ve svuj momentak? ja mam 3 ale po zmereni v nich byly rozdily brutalni
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
No je mu asi 10 let, ale je to TONA a mám ho od nova a chovám se k němu jako k vlastnímu a nenechávám ho našponovanej - vždy ho po práci povolím na min.
Takže v něj mám důvěru a navíc ostatní auta který jsem s ním dělal drží.
Takže v něj mám důvěru a navíc ostatní auta který jsem s ním dělal drží.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002