Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ( nastavení rozvodů )
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ( nastavení rozvodů )
Ahoj, může mi prosím někdo poradit jak nastavit rozvody na AR 159 1.9JTDM 110kw r.v. 2006
Skočil rozvodový řemen a já nevím jak nastavit klikovou hřídel do jaké polohy. Nastavit umím jen vačku. Moc děkuji za případné rady a obrázky.
Skočil rozvodový řemen a já nevím jak nastavit klikovou hřídel do jaké polohy. Nastavit umím jen vačku. Moc děkuji za případné rady a obrázky.
Vzadu na prevodovke je okienko, je nanom stupnica a na zotrvaku je znacka. Nastav to na 0. Inac je nato original taky bazmek co nasrubujes z predu na kluku a z prs vysrubujes srubu a nasrubujes do diery taky distancny stlpik ktory zase zasrubujes do toho bazmeku. A na vacky idu aretacne koliky. Hlavne skontroluj vacky ci sedia medzi sebou spravne, pretoze ich zvykne pretocit. A o klko zubov ti to povodne preskocilo? Aby neposekalo rolnicky.
O pár témat níže jsem řešil Stilo 1.9JTD-16v, skočilo to o 3 zuby a byly posekané všechny sací vahadla, ale žádný výfukový.
HÚ jsem ani nehledal, vytočil jsem si svíčku, dal drátek a bylo.
Ozubený řemen má sice značky, ale to bude asi pro hrubou orientaci, ozubené kolo vačky na rozvodový řemen má sice "nos", ale taky dokáže ještě ladit časování, takže jsem řemen napnul a pak až utáhnul povolené kolo vačky, umožňuje cca 15st. štelování.
Ale jak psal TDI tech, kontrola synchronizace vaček mezi sebou, v mém případě to bylo trochu pootočené.
HÚ jsem ani nehledal, vytočil jsem si svíčku, dal drátek a bylo.
Ozubený řemen má sice značky, ale to bude asi pro hrubou orientaci, ozubené kolo vačky na rozvodový řemen má sice "nos", ale taky dokáže ještě ladit časování, takže jsem řemen napnul a pak až utáhnul povolené kolo vačky, umožňuje cca 15st. štelování.
Ale jak psal TDI tech, kontrola synchronizace vaček mezi sebou, v mém případě to bylo trochu pootočené.
Řemen poskočil, ale nevím o kolik(když jsem to oddekloval tam tam ten řemen vyloženě lítat, jak kdyby nebyla napínací kladka v pořádlu), protože vodní pumpa byla vysypaná na ložiskách, napínací kladka taky a vodící kladka byla seklá a totálně seškvařená. Rozvody jsem složil na značky, s tím, že jsem dal první válec do HÚ a zaaretoval jsem si vačku na značce. A teď mi tady píšete něco o synchronizaci vačky. To je z druhé strany motoru? Jak to poznám?
no ta kladka je nadherna, to som este nevidel... inac pripravok na zaistenie vacky netreba zhanat. ak je to rovnaky system ako ma 2.4 jtdm, tak po vykruteni zaslepky a natoceni klukovky do HU staci do vyrezu, co sa ukaze v tom okienku, vrazit hladkym koncom obycajny vrtak 10 alebo 12-ku, pasuje tam presne 
No tu záslepku jsem vyndal a jde tam ten výřez vidět. A tu kliku jsem dal 1.válec do HÚ. A ta kladka je masakr. Taky jsem to neviděl. Ale co teď? Změřit tlaky?kinedryl píše:no ta kladka je nadherna, to som este nevidel... inac pripravok na zaistenie vacky netreba zhanat. ak je to rovnaky system ako ma 2.4 jtdm, tak po vykruteni zaslepky a natoceni klukovky do HU staci do vyrezu, co sa ukaze v tom okienku, vrazit hladkym koncom obycajny vrtak 10 alebo 12-ku, pasuje tam presne
ak ide lahko pretocit golou cez srobu na klukovke, normalne to natoc a uvidis. alebo vytoc vstreky, zhod dekel a len tak na starter mozes pozorovat, co sa deje vo vnutri. pokazit to viac uz nemozes
ale tipujem to na tie koniky, ako uz bolo spomenute vyssie. to je najslabsi clanok celeho retazca ( nastastie ).





