Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ( nastavení rozvodů )

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ( nastavení rozvodů )

Příspěvek od Pidiluke »

Ahoj, může mi prosím někdo poradit jak nastavit rozvody na AR 159 1.9JTDM 110kw r.v. 2006

Skočil rozvodový řemen a já nevím jak nastavit klikovou hřídel do jaké polohy. Nastavit umím jen vačku. Moc děkuji za případné rady a obrázky.
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

na novom remeni máš značky
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

nasiel som foto co som robil moje, snad ti pomozeObrázek
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

Díky moc, já vím, že tam jsou značky, ale když otočíš klikovku 2x tak vačka se otočí jednou, tak abych měl načasovanej správně motor. Dal jsem první válec do horní úvratě a značka mi vyšla tak jak tobě, takže předpokládám, že to je dobře ;) A pak doladím úplně přesně podle řemene ;)
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

Hej prvý válec má byť v HÚ
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

Torgan píše:Hej prvý válec má byť v HÚ
Takže tam dám řemen a budu doufat, že se to nepotkalo.
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

pretoc golou kluku 2-3x. ked pretocis nastartujes a uvidis
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

A precoskocil ten remen?
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Vzadu na prevodovke je okienko, je nanom stupnica a na zotrvaku je znacka. Nastav to na 0. Inac je nato original taky bazmek co nasrubujes z predu na kluku a z prs vysrubujes srubu a nasrubujes do diery taky distancny stlpik ktory zase zasrubujes do toho bazmeku. A na vacky idu aretacne koliky. Hlavne skontroluj vacky ci sedia medzi sebou spravne, pretoze ich zvykne pretocit. A o klko zubov ti to povodne preskocilo? Aby neposekalo rolnicky.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

O pár témat níže jsem řešil Stilo 1.9JTD-16v, skočilo to o 3 zuby a byly posekané všechny sací vahadla, ale žádný výfukový.

HÚ jsem ani nehledal, vytočil jsem si svíčku, dal drátek a bylo.
Ozubený řemen má sice značky, ale to bude asi pro hrubou orientaci, ozubené kolo vačky na rozvodový řemen má sice "nos", ale taky dokáže ještě ladit časování, takže jsem řemen napnul a pak až utáhnul povolené kolo vačky, umožňuje cca 15st. štelování.

Ale jak psal TDI tech, kontrola synchronizace vaček mezi sebou, v mém případě to bylo trochu pootočené.
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

Řemen poskočil, ale nevím o kolik(když jsem to oddekloval tam tam ten řemen vyloženě lítat, jak kdyby nebyla napínací kladka v pořádlu), protože vodní pumpa byla vysypaná na ložiskách, napínací kladka taky a vodící kladka byla seklá a totálně seškvařená. Rozvody jsem složil na značky, s tím, že jsem dal první válec do HÚ a zaaretoval jsem si vačku na značce. A teď mi tady píšete něco o synchronizaci vačky. To je z druhé strany motoru? Jak to poznám?
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

Zde jsou fotky pro představu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
kinedryl
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 srp 2014, 08:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od kinedryl »

no ta kladka je nadherna, to som este nevidel... inac pripravok na zaistenie vacky netreba zhanat. ak je to rovnaky system ako ma 2.4 jtdm, tak po vykruteni zaslepky a natoceni klukovky do HU staci do vyrezu, co sa ukaze v tom okienku, vrazit hladkym koncom obycajny vrtak 10 alebo 12-ku, pasuje tam presne :)
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

kinedryl píše:no ta kladka je nadherna, to som este nevidel... inac pripravok na zaistenie vacky netreba zhanat. ak je to rovnaky system ako ma 2.4 jtdm, tak po vykruteni zaslepky a natoceni klukovky do HU staci do vyrezu, co sa ukaze v tom okienku, vrazit hladkym koncom obycajny vrtak 10 alebo 12-ku, pasuje tam presne :)
No tu záslepku jsem vyndal a jde tam ten výřez vidět. A tu kliku jsem dal 1.válec do HÚ. A ta kladka je masakr. Taky jsem to neviděl. Ale co teď? Změřit tlaky?
kinedryl
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 srp 2014, 08:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od kinedryl »

ak ide lahko pretocit golou cez srobu na klukovke, normalne to natoc a uvidis. alebo vytoc vstreky, zhod dekel a len tak na starter mozes pozorovat, co sa deje vo vnutri. pokazit to viac uz nemozes :) ale tipujem to na tie koniky, ako uz bolo spomenute vyssie. to je najslabsi clanok celeho retazca ( nastastie ).
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“