co říkáte na hodnoty?? Vloženy nové

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

V bloku nam. hodnot č 13 jsou uvedeny korekční hodnoty, které zajistí ŘJ pro to, aby motor šel pravidelně na volnoběhu. Na klikové hřídeli jsou značky a podle nich dostává ŘJ informaci o tom, jak jednotlivé válce urychlují klikovou hřídel. Pak si z těchto údajů vypočítá střední hodnotu. Tomu válci, který urychluje více než je průměr, ubere palivo a opačně. Sečtou-li si pak jednotlivé korekce, měl by být výsledek nula. Viz dr. dzusik -0.5 +0.1 +0.7 -0.3. Ne jak uvádí fenyx6, že s většími vstřiky mu to ukazuje od 1.2 do 1.9. To by znamenalo stále jen kladné hodnoty. Ale tak to není.
Pro fenyx6. Pokud budou všechny větší vstřiky stejné a všechny "válce" stejně dobré, tak by měli být hodnoty nulové. Pokud jsou všechny vstřiky od Bosche v pořádku /stejné/, tak je problém ve "válcích". Je to však ještě v normě. Obecně platí, že čím je směs ve válcích bohatší, jsou i korekce menší.
Co se týká předvstřiku, platí to co píše Huml. Nižš dynamickýí předvstřik /pod modrou čárou/ umožní nastavit pomocí ventilu N 108 při jízdě s lehkou nohou a nižších otáčkách /kolem 1300/ i pozdní vstřik tak jak to vyžaduje "soft". Při nastavení nad "modrou " to však již ventil N 108 nezvládne i když bude na dorazu /2,8 %/. Stejně je tomu i na volnoběhu. Na druhou stranu je však fakt, že vyšší dyn. předvstřik /v povolených mezích / umožňuje snadnější start studeného motoru. Záleží na tom, kdo co chce.
S tím, že pokles dynamického předvstřiku s najetými kilometry je závislý na typu řemene má Huml také pravdu. U zesílených moderních řemenů již pokles dyn. předvstřiku s najetými kilometry není tak znát jako u starších řemenů. Dříve však bylo běžné nastavovat při rozvodech dyn. předvstřik nad modrou a při dalších rozvodech byl již pod modrou.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

To je odpověď :)
ten předvstřik svatá pravda, měl jsem 65 +- a teplý i studený start na drc

sundal jsem na 48 a je to na otočení a kus. jde o to jaký je faktický vliv na spotřebu. jestli třeba půl decky na sto ? nedokážu odhadnout.

nějaký hračička koho to baví by to mohl zkusit
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Uživatelský avatar
Bezpy
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 říj 2014, 20:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bezpy »

prka:Děkujeme za objasnění ale prosímtě možná blbá otázka ale pár věcí mi není jasné prosímtě k čemu je dobré když dokáže jednotka nastavit tzv. pozdní vstřik?? Jinak co se týče toho předvstřiku měl jsem za to že ten se nastavuje jen pro start a po startu si ho čerpadlo doladí podmínkou je ale že se nachází mezi mezními hodnotami uvedenými na tdi grafu??
Díky
VW GOLF IV 66KW ALH
VW GOLF IV 81KW ASV
VW GOLF IV 74KW AKL
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Počátek vstřiku / "předvstřik"/ zajišťuje po spuštění motoru ventil počátku vstřiku N-108. V některých režimech motoru je však vyžadován počátek vstřiku až za horní úvratí / "pozdní vstřik"/. Kvalitní "soft" by ho měl obsahovat. Je- li motor schopen ve všech režimech dodržovat požadovaný počátek vstřiku podle kvalitního "softu", projeví se to většinou na nižší spotřebě, nižších emisích a menším opotřebení motoru.
Konstruktér zkonstruoval rot.čerpadlo BOSCH VP 37 tak, aby bylo schopno splňovat v dané době požadavky dieslových motorů té kategorie, pro kterou bylo navrženo. Jedním z těchto motorů je také motor "jedničkové" Octávie. Konstruktér tohoto motoru, s ohledem na platné emisní normy v té době, stanovil rozmezí pro nastavení dynamického předvstřiku. Na TDI grafu je to při volnoběhu mezi červenou a zelenou čárou /2°za horní úvratí až 3°před HU/. Střed je O,5° před HU. Jak můžeš vidět na začátku vlákna v tabulce, vyžaduje "soft" předvstřik na volnoběhu 0,4°před HU. Protože však tento motor má nastaven dyn. předvstřik nad střední /modrou/ čáru TDI grafu, je i skutečný předvstřik v tabulce vyšší /1,8°/než požadovaný i když se jej ventil N 108 snaží snížit jak jen může /2,8 % - spodní "doraz" ventilu/. Kdyby však byl dyn. předvstřik nastaven pod modrou čáru, tak by i skutečný předvstřik mohl být shodný s požadovaným.
Pokud však bude dyn. předvstřik nastaven v povolených mezích, nebude spotřeba větší než 0,2 l/100 km oproti optimálnímu nastavení.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
vikino1
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 27 lis 2006, 21:32

Příspěvek od vikino1 »

Prka super díky, ale ešte si neopustím : prečo v tabulkách diel. pr. je uvedené že s hodnotou v kanále 13 v poli 4 sa nemá rátať?
Seat Alhambra 1,9TDI AVG vymenený za AFN, egr off
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Protože dílenská příručka je "stará" a v té době byla prováděna diagnostika bloku nam. hodnot č.13 pouze v prvních třech polích, kde byly korekce válců vzhledem k třetímu válci.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
vikino1
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 27 lis 2006, 21:32

Příspěvek od vikino1 »

Vďaka za odpoveď :worthy:
Seat Alhambra 1,9TDI AVG vymenený za AFN, egr off
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Moc se omlouvám za OT ale mužu se zeptat jak se ten ventil N108 reguluje? Mám ho na mechanickém čerpadle bosch je umístěn stejně jak na VP37. Vedou do něj 2 dráty. Když na něj pustím 12V motor de krásně potichu tzn. malý předvstřik když jej odpojím je to šílený kravál tzn. velký předvstřik. Myslel jsem že je to jen cívka s dvěma polohami zap./vyp. Děkuji za opověď.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Bylo by složité to podrobně vysvětlit, ale v podstatě jde o to, že ŘJ otevírá nebo přivírá ventil N 108, který propouští tlak paliva z tělesa čerpadla /za nízkotlakým stupněm/ a tento tlak potom působí na píst, jenž otáčí talířovou vačkou uvnitř tělesa čerpadla a tím reguluje plynule počátek vstřiku.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Havlos
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 črc 2008, 15:14

Příspěvek od Havlos »

Prka když jsi takový odborník nevíš jestli změna volnoběžné dávky ovlivní i množství startovací dávky?
Mě to připadá že mám studené starty lepší při dávce 3mg/r než když tam mám třeba 5mg/r.
GIV Variant ALH blackmagic, Dsla 502 , EGR off,puky R32,uložení z.n. Fabka RS,vzpěra nápravnice A3/S3
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Změna "voln. dávky" samozřejmě ovlivní startovatelnost zejména studeného motoru. Tak jak jsi i sám zjistil, čím menší je číslo voln. dávky, tím bohatší směs se dostává do motoru v celém rozsahu otáček a tedy i při startu. Příklad: Upravíš-li voln. dávku z 5mg/H na 3mg/H (tedy o 2mg/H), bude se do motoru ve všech režimech dostávat o 2mg více paliva na jeden zdvih oproti původnímu nastavení.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
dr.dzusik
Přispěvovatel
Příspěvky: 152
Registrován: 02 led 2015, 15:02

Příspěvek od dr.dzusik »

Tak jsem dnes sehnal jiné vstřiky na své ASV a rovnou jsem je osadil tryskama 764. Zítra je nesu do diesel servisu na otlakování a o víkendu půjdou hned do auta. No a rovnou musím vyndat turbo a vyčistit, protože mi to včera a dnes spadlo do nouzáku, když jsem mu dal na 4 za uši.
Chci se optat, zvedne se mi na svém ASV těmito tryskama nějak výkon? nebo to bude jen nepatrné. 5-10koní člověk asi moc nepozná.
Uživatelský avatar
Bezpy
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 říj 2014, 20:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bezpy »

prka:Kolik je prosímtě ideální volnoběžná dávka cca 4mg?
Díky
VW GOLF IV 66KW ALH
VW GOLF IV 81KW ASV
VW GOLF IV 74KW AKL
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Výrobce nastavuje asi 4,5mg/H (podle typu motoru,které máš v popisu), což je takový kompromis. Motor je živý a spotřeba i emise jsou velmi dobré. Chceš li však lepší lepší akceleraci, start a na nějakém tom deci Ti nezáleží, nastavíš si kolem 3 mg/H. Chceš-li jezdit v poklidu na větší vzdálenosti a chceš co nejnižší spotřebu, tak si nastavíš třeba 6 mg/H.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Havlos
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 črc 2008, 15:14

Příspěvek od Havlos »

Takže jestli jsem to dobře pochopil.
Továrně nastavenou volnoběžnou dávku jsem měl 4,5mg/r , upravil jsem jí na 6mg/r.
Tudíž bych měl zvednout i startovací dávku o 1,5mg/r aby byla zachována puvodní startovatelnost?
GIV Variant ALH blackmagic, Dsla 502 , EGR off,puky R32,uložení z.n. Fabka RS,vzpěra nápravnice A3/S3
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“