
piliny v motoru 1.9 PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
piliny v motoru 1.9 PD
Dnes jsem při výměně oleju na svém autě v motoru zkontroloval i vačku a všude kolem vačky,vstřiků apod jsem našel jako drobné kovové pyliny( takové ty tečky ) Nevíte kde se tam vzaly? Jedná se Octavii II,motor 1.9 Tdi typ BJB 77 kW,najeta 170 000 km,fitry vždy originál,olej Castrol Edge 5W40 505.01.Motor zatím šlape jak hodinky,žádné abnormální zvuky nemá,tak nevím.Vačka i zdvíhatka bez viditelného opotřebení či poškození,vstřiky drží pevně ,nijak se nevyklají,přikládám foto


Naposledy upravil(a) mjanulik dne 19 črc 2015, 22:42, celkem upraveno 3 x.
vačku jsem i protáčel,ale rýhy,či nějaké výrazně opotřebení jsem nenašel,pouze na pravé strané u tandemu se začína objevovat zlatý materíál,ale i tak je všude hladká,bez zubů či zkosení apod.sniper-- píše:Koukni na tu vacku pořádně......
I když asi něco už má za sebou.Můžou se tam ty pyliny dostat i od někud jinde? Vačku jsem nesundával.To už bych ji asi při sundání rovnou vyměnil se vším potřebným,hydra,uložení vačky,šrouby apod.vzhledem k najetým km.
nevím jak předchozí majitel,nejsem první majitel,ale dávám vždy po 15000 km ( má ji již 4 rokem a i po koupi jsem hned dával nový olej ) podle záznámu ve škodovce,jezdila totiž do autor,servisu,byl vždy olej měněn po 15 000 km,ale zda ho měnili a kolik skutečně to už nezjistímGolfisko píše:Jak dlouhé trasy jezdíš / po kolika km měníš olej??
Očividně si asi už přepálil včasnou výměnu a olej to neumazal, viz. ta barva vačky jak píše Jarda
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Len na okraj debaty : Súhlasím s názorom , že olej sa má meniť aj podľa prevádzkových podmienok . To že auto bolo servisované v autorizovanom servise by som pokladal za priťažujúcu okolnosť . Viem o autorizáku , kde odsali sotva polovicu starého oleja pri výmene.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.