hydraulické oleje ako palivo

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Dr.Spiegel píše:Teda čoude tohle je pecka, díky za sebe i za ostatní kteří si to přečtou. :worthy:

Ještě mi pověz, jak je to u starýho komůrkáče, tam jde tenhle postup dekarbonizace vodou taky užít?
to de u jakéhokoliv motoru (i benzínáku) jenom zezačátku pěkně po malejch dávkách (zlehka) prášit do sání aby nebylo prudké zchlazení motoru

hlavně tam nesmíte stříkat hořlavinu!!! jen vodu!!!
tajdle stříkaj nějakou jarovou vodu

odkaz

https://www.youtube.com/watch?v=pAJSOsIbqyc
Daniel91
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 13 zář 2013, 11:58

Příspěvek od Daniel91 »

Tak jsem stříkal a nic to nedělalo, žádný dým nic. Stříkal jsem to rozprašovačem co mama používá na kvítka, dal jsem tam toho 0,7 litrů. Je to málo je třeba tam toho nastříkat v malém intervalu hodně nebo stačí pomalu?
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Daniel91 píše:Tak jsem stříkal a nic to nedělalo, žádný dým nic. Stříkal jsem to rozprašovačem co mama používá na kvítka, dal jsem tam toho 0,7 litrů. Je to málo je třeba tam toho nastříkat v malém intervalu hodně nebo stačí pomalu?
Bych to musel vidět. pomalu si myslím že je lepší no a tobě auto hulilo bíle (studenej kouř) a potřebovals vyčistit vstřiky. Du nato zezačátku pomalu a pak mu dám co snese až se motor začne dusit a rozechvějese, ale to poznáš kdy ubrat. Nato mám ten rozprašovač jak se napumpuje a po zmáčknutí stříká až se vyprázdní nádoba. pokuds měl rozprašovač jak musíš pořád mačkat aby to stříkalo tak to snad asi nejde ten motor zahltit. pokud nešla z výfuku pára byla asi intenzita rozprašování malá (nebos měl studenej motor a zkondenzovala pára ve výfuku. Testuj dál a určo nato přijdeš. Vevnitř spal komory se to ale určo třeba z 30% počistilo. Jukni na youtube napiš tam dekarbonizace vodou a uvidíš sám jak se s tím někteří experti vůbec neserou a daj tomu kapky ale to už bych se bál i sám ;) :D
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Daniel91 píše:Tak jsem stříkal a nic to nedělalo, žádný dým nic. Stříkal jsem to rozprašovačem co mama používá na kvítka, dal jsem tam toho 0,7 litrů. Je to málo je třeba tam toho nastříkat v malém intervalu hodně nebo stačí pomalu?
tajdle se s tím nemaže a leje to tam z kelímku nedoporučuji.
a leje za airboxem některá auta nemají intercoler tak to pak může.

https://www.youtube.com/watch?v=HG4KJ5arQd4
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Dotaz

Příspěvek od eridany »

Zdravím!Ako je to s tým miešaním Hydr oleja?Čo potom s tým hustým sedimentom, kolko ho tam % z objemu asi zostane?Čo presne sú tie prísady.Viem akurád čo je acetón...Kde sa dajú dobre kúpiť?Aký filter by som mal použiť aby som z použitého HO vyfiltroval nečistoty čo sa tam dostali aj pri vypúšťaní (hlina, piesok...).Dík.
Daniel91
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 13 zář 2013, 11:58

Příspěvek od Daniel91 »

čoud píše:
Daniel91 píše:Tak jsem stříkal a nic to nedělalo, žádný dým nic. Stříkal jsem to rozprašovačem co mama používá na kvítka, dal jsem tam toho 0,7 litrů. Je to málo je třeba tam toho nastříkat v malém intervalu hodně nebo stačí pomalu?
Bych to musel vidět. pomalu si myslím že je lepší no a tobě auto hulilo bíle (studenej kouř) a potřebovals vyčistit vstřiky. Du nato zezačátku pomalu a pak mu dám co snese až se motor začne dusit a rozechvějese, ale to poznáš kdy ubrat. Nato mám ten rozprašovač jak se napumpuje a po zmáčknutí stříká až se vyprázdní nádoba. pokuds měl rozprašovač jak musíš pořád mačkat aby to stříkalo tak to snad asi nejde ten motor zahltit. pokud nešla z výfuku pára byla asi intenzita rozprašování malá (nebos měl studenej motor a zkondenzovala pára ve výfuku. Testuj dál a určo nato přijdeš. Vevnitř spal komory se to ale určo třeba z 30% počistilo. Jukni na youtube napiš tam dekarbonizace vodou a uvidíš sám jak se s tím někteří experti vůbec neserou a daj tomu kapky ale to už bych se bál i sám ;) :D
Jo mám ten ruční, kde musíš pořád mačkat, v tom bude asi problém, seženu si ten pumpovací.
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Dotaz

Příspěvek od čoud »

eridany píše:Zdravím!Ako je to s tým miešaním Hydr oleja?Čo potom s tým hustým sedimentom, kolko ho tam % z objemu asi zostane?Čo presne sú tie prísady.Viem akurád čo je acetón...Kde sa dajú dobre kúpiť?Aký filter by som mal použiť aby som z použitého HO vyfiltroval nečistoty čo sa tam dostali aj pri vypúšťaní (hlina, piesok...).Dík.
sediment nějak pak zlikviduješ hlína a písek zůstanou v sedimentu nech to sednout aspon 24 hodin někde v teple pokud možno čím dýl tím líp. kolik procent sedimentu ti zůstane uvidíš sám, po sednutí H olej přeced přes dětskou plínu aspon 2x jí přelož. přísada do paliva je vif (aditiva) b100 je 100% meřo. místo meřa můžeš dát naftu.
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Příspěvek od eridany »

Dík za upresnenie.Mero je teda bionafta alebo čo presne???Po zmiešaní a sadnutí sedimentu sa jednotlivé zložky už nebudú oddelovať?Majú inú molekulárnu hustotu a čítal som že napr. keď sa zmieša nafta z HO, po čase sa to vyseparuje aj keď to nieje dobre vydieť pretože niektoré zložky sa aj tak premiešajú.Chcel by som to zarobyť do toho 1000l kanistru na chemikálie aby som vydel sa ako to vyseparovalo. Určite to nezanesie turbo a vstrekovače a sadzový filter?Mám citroen Jumpy EURO5.Niekde som čítal že sa dajú kúpiť také filtračné vaky na bionaftu.To by bolo ideálne filtrovať to už pri plnení.Nemáš prosím Ťa link?Inak mám asi 50l nafty 10% z benzínom 90% z blbého tankovania...Čo keby som to použil miesto acetonu?Ešte raz dík za odpoveď.Rišo
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Příspěvek od eridany »

Zdravím!Prešiel som zrovna celé téma ešte raz.Našiel som tam nejaké odpovede, dík, len ohladne tej dekarbonizácie.Ako by som to vedel tú vodu pridať priamo do nafty a nádrže?Treba asi nejaký pomer a aditívum aby sa to rozpustilo?A trysky a čerpadlo to prežijú?Inak keby som tú vodu pridával do sania pred turbo, to by ju ešte rozbylo na menšie kvapky, možno by stačila aj striekačka a pomaly...?Inak keby niekto vymyslel motor s dvomi sadami vstrekovačov, najprv by sa vstreklo palivo ktoré by zhorelo a vytvorilo objem a teplotu, potom vzápetí voda v rámci toho istého ciklu ktorá by sa odparila odobrala by z motora teplotu a zvýšila objem tak by sa dali ušetriť aj 60% paliva pri rovnakom výkone.Jedná sa vlastne o akési využitie odpadového tepla.Používa sa to v prúdových motoroch prečerpávacích staníc...U lietadiel je však vozíť vodu neefektívne...
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

eridany píše:Zdravím!Prešiel som zrovna celé téma ešte raz.Našiel som tam nejaké odpovede, dík, len ohladne tej dekarbonizácie.Ako by som to vedel tú vodu pridať priamo do nafty a nádrže?Treba asi nejaký pomer a aditívum aby sa to rozpustilo?A trysky a čerpadlo to prežijú?Inak keby som tú vodu pridával do sania pred turbo, to by ju ešte rozbylo na menšie kvapky, možno by stačila aj striekačka a pomaly...?Inak keby niekto vymyslel motor s dvomi sadami vstrekovačov, najprv by sa vstreklo palivo ktoré by zhorelo a vytvorilo objem a teplotu, potom vzápetí voda v rámci toho istého ciklu ktorá by sa odparila odobrala by z motora teplotu a zvýšila objem tak by sa dali ušetriť aj 60% paliva pri rovnakom výkone.Jedná sa vlastne o akési využitie odpadového tepla.Používa sa to v prúdových motoroch prečerpávacích staníc...U lietadiel je však vozíť vodu neefektívne...
Vodu do paliva v žádném případě!!! standartní motory v autech jsou konstruovány tak aby se ti na palivo od čerpacích stanic spalovací komory nezasírali, (nebo v mezích normy) vodu hnát přes dmychadlo u turba, pokud víš že nemáš nadně intercoleru usazený olej tak to de taky, pokud chceš experimentovat s mísitelností paliva (různých hořlavin) tak to dělej v nejdřív malém množství třeba ve sklenici od okurek ;) nech to 24 hodin ustát a pak uvidíš co vytvoříš za hrůzu :D
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

eridany píše:Dík za upresnenie.Mero je teda bionafta alebo čo presne???Po zmiešaní a sadnutí sedimentu sa jednotlivé zložky už nebudú oddelovať?Majú inú molekulárnu hustotu a čítal som že napr. keď sa zmieša nafta z HO, po čase sa to vyseparuje aj keď to nieje dobre vydieť pretože niektoré zložky sa aj tak premiešajú.Chcel by som to zarobyť do toho 1000l kanistru na chemikálie aby som vydel sa ako to vyseparovalo. Určite to nezanesie turbo a vstrekovače a sadzový filter?Mám citroen Jumpy EURO5.Niekde som čítal že sa dajú kúpiť také filtračné vaky na bionaftu.To by bolo ideálne filtrovať to už pri plnení.Nemáš prosím Ťa link?Inak mám asi 50l nafty 10% z benzínom 90% z blbého tankovania...Čo keby som to použil miesto acetonu?Ešte raz dík za odpoveď.Rišo
Meřo je bionafta b100 je 100 procentní bionafta je to (Methylester řepkového oleje (zkratka MEŘO, nebo FAME z anglického Fatty acid methyl ester) je látka, která se vyrábí esterifikací. Pak je na některých pumpách k dostání směsná nafta 70/30 taky jako bionafta ale se složením 70%nafta z ropy a 30% meřo. Normální nafta je nebo by měla mít cca 97% nafty z ropy a 3-7 % meřa. Aceton je sloučitelná látka jestli se nepletu se vším. Teda pokud se nejedná o technický aceton.
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Příspěvek od eridany »

Dík, Tak skúsim ten HO68 zmiešať s tým benzínom miesto acetonu a naftou, len musím zohnať ešte to aditívum? Dám tam ten pomer čo si spomínal na leto.
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

eridany píše:Dík, Tak skúsim ten HO68 zmiešať s tým benzínom miesto acetonu a naftou, len musím zohnať ešte to aditívum? Dám tam ten pomer čo si spomínal na leto.
JJ akorát nemám zkušenosti s filtrem pevných částic a s comonreilem vstřikováním. mělo by to ale auto strávit taky. Vyzkoušej co to snese nejdřív přilejvej do nafty menší poměr oleje a pak přidávej ;)
jm
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 24 lis 2009, 13:54

Příspěvek od jm »

Zdar
no nevím budeš asi první kdo zkusí, ale do 3 nádrží čekej zradu
možná dříve, kolega má od peugeota 2 hdi 100kw a pořád něco, turbo
tlak v railu slabé vstřikovače
a to jezdí jen na prémiovku!
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

jm píše:Zdar
no nevím budeš asi první kdo zkusí, ale do 3 nádrží čekej zradu
možná dříve, kolega má od peugeota 2 hdi 100kw a pořád něco, turbo
tlak v railu slabé vstřikovače
a to jezdí jen na prémiovku!
Čau dnes jsem koukal sousedoj na motor u auta, motor v citroenu xara picaso
byl tdi a motor comonrail, tak jsem to študoval a to musí spálit alternativní palivo daleko lépe než cokoli jiného. Soused jezdí jen na naftu a ze zvědavosti jsem si sáhnul na ten vysokotlaký zásobník paliva tu trubku asi rail a málem jsem se spálil vůbec jsem nečekal že by to mohlo být tak horké! Samotná nafta nad 40 °C si myslím že ztácí požadovanou viskozitu.(proto asi to má tvůj kolega z práce vyšlochtané na suchou naftu) Pro alternativní hustější palivo je to jen pro dobro věci mýt teplé palivo před samotným vstřikovačem. Turbo může též zlobit i na naftu je potřeba zvětšit dilataci nafoukávacích lopatek(teda pokud tam není turbo obtokové). Slabé vstřikovače to slyším poprvé, budto ta součástka chodí nebo nechodí (třeba se pletu). Alternativní paliva mažou lepší než nafta někdy až moc ;) Pochopil jsem to tak(comonrail), že ve společném vysokotlakém potrubí tej trubce je konstantní vysoký tlak cca 2000 barů a vstřikovače jsou plně elektronické řízené počítačem proto ten kultivovanější chod dieselu. Mimoto ty vstřikovače vstřikují oproti předchozím technologiím vstřikování (rotačkám či PDčkám) ve vstřikovacím ciklu až 5x tudíž to musí spálit i alternativní palivo lepši. Opravte mě jestli se pletu ;) (wallbash)

odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=aGwV9ueHcz4
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“