hydraulické oleje ako palivo

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Tak jsem se rozhoupal a zkoušim taky hydrauliku s BMW co mám v popisu, takovou žlutohnědou, krásně čistou, vyjetou. Spálil jsem v tom přes kubík rostlináče a friťáku, žádnej problém i v mrazech (V zimě tak 1:1 a v létě tak 1:5) . Tak jsem zvědav, co udělá hydraulika. Zatim je to v pohodě, starty, chod motoru i výkon a je to v poměru 3 nafta : 1 hydraulika. Zatim jsem s tim najel asi 100 km tak uvidim co bude dál. Chci to zkusit pak 1:1, tak sem pak písnu s brekem výsledky, jak to (ne)jezdí atd. :-)
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

ted v těch vedrech je to v pohodě a v tom poměru co píšeš to motor ani nepozná máš to ted takovou obohacenou omaštěnou naftu ;)
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Tak zkusim půl na půl, nebo potom i víc, ale zas to nechci přehnat... :-)
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Už na to jezdíš jo? Už to neprodáváš?
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Prodával jsem to za kámoše, je to hydraulika od něj. Nakonec jsem to zkusil, tak mi přitách 25 litrů a zatim je to v pohodě, ale ujel jsem na to jenom asi 100 kiláků. Když to bude fakčit jak má, tak na to budu jezdit, kdyby to na 1:1 fungovalo, byl bych rád, měl bych litr paliva za 15 korun. Jezdil by dlouhodobě MB w210 s tim starým motorem s řadovým čerpadlem na čistou hydrauliku? Nebo by se taky posraly ty žhavičky, zakarbonovaly vstřiky a kdoví co, jak každej píše? Auto mi dosluhuje, spíš přesluhuje a váhám mezi něčim co dokáže jezdit na čistou hydrauliku, nebo nečim co jezdí za 5-6 nafty a jezdit na naftu za 25.
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Co to máš za hydrauliku? Viskozní číslo?
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Nevim - vyjetá, čistá, řídká, žlutohnědá :-)
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Pelep píše:Nevim - vyjetá, čistá, řídká, žlutohnědá :-)
V létě je řídká všechna hydraulika ;) Čím nižší viskozní číslo tím se to může mín ředit. Pokud nevíš co to je za olej tak udělej test něco jako titraci u esterifikace. Dej do sklenice(tak abys měl max poloviční nápln skleničky) 3 díly hydrauliky a jeden díl benzínu a dej to na 4 hodiny do mražáku. po vyndání z mražáku s tím zakvedlej musí to bejt teekutý jako nafta. dyžtak přidáš benzín nebo naftu a přijdeš na poměry kolik dílů toho a kolik dílů toho... Mě diesel tdi zkousne viskozitu paliva do 25 viskozních jednotek. Tudíž třeba hydrauliku 10, nebo 22 bych neředil vůbec, např trafo olej má viskozitu 12-15 ten se taky nemusí ředit..Nafta z pumpy má viskozitu 3-5 . Ju

PARAMO HM 10
nízkoviskózní hydraulický olej
PARAMO HM 22
systémy pracující při velmi
nízkých teplotách (zimní provoz)
PARAMO HM 32
systémy pracující při nízkých teplotách (zimní pří
p. celoroční provoz)
PARAMO HM 46
PARAMO HM 68
soustavy pracujících při vysokých teplotách (letní provoz)
PARAMO HM 100
soustavy pracující při extrémně vysokých teplotách, některé speciální
aplikace ;)
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Díky za návod, určo to zkusim. Mně ale nějak moc na tý viskozitě teď nezáleží, auto mi zchroupe slunečnici s naftou 1:1 v mínus deseti a nou problém, nemám žádnej předehřev nic. Jediný o co jsem měl strach byla podavačka v nádrži. Spíš mám bobky z toho, aby se to nezačlo karbonovat, pálit žhavky atd... Až trochu vyjedu nádrž, tak zkusim hydr. s naftou 1:1 a najet na to aspoň 1000 km, když to nezačne hulit, míň jet a tak, tak zkusim třeba 2:3, ale pod to už asi nepůjdu, nechci ušetřit za každou cenu a pak se mlátit do hlavy :-D (Leju to do bmw tds komůrkáč, rotačka bosch). Musim se naučit vyndat vstřiky, abych kdyžtak mohl lehce očistit trysky a změnit ředění :)
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

jukni na netu na dekarbonizaci vodou a nemusíš nic mechanicky čistit. ty máš u rotačního čerpadla ještě elektrické podávací v nádrži?
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Komůrkáče jsou na tydle paliva nejlepčí ale si myslím že nad 30 procent viskozity to bude upalovat žhavky pomaličku a jistě. v tej komůrce se ta dávka paliva vznítí najednou a je tam uvolněno dost energie (tepla) v malém prostoru a je tam právě ta žhavka v komůrce. Rostlináč hoří nějak jinak....lepčí než těžké ropné oleje. Na RO těch 30% viskozity neplatí.
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Díky za odpověď, na tu dekarbonizaci vodou jsem už koukal dřív, jen jsem nějak neměl důvod to zkoušet. Ale asi to preventivně zkusim až vyjedu víc tý hydrauliky. Jojo mám podavací čerpadlo, bmw e36 má půlenou nádrž a bez něj to prej nejede, že se to tam nějak přečerpává. Ta podavačka mě štve, když naleju do auta olej a pak naftu, tak před nastartováním slyšim jak umírá... :roll: Dneska jsem už najel asi 50 km na 1:1 a žádnej rozdíl, jen trochu zvuk motoru je takovej sametovější, neni to takovej traktor jak na naftu a při vyšších otáčkách to trošku víc hulí. :) Zejtra asi budu mít 160 litrů hydrauliky, zase tý samý z nějakýho paletovýho nakladače, bude po asi prej 2000 motohodinách a vypuštěná přímo z něj, takže krásně čisťonká, filtrovaná přímo v něm ve filtrech, jako ta na kterou ted jezdim. Akorát jsem teď psal kámošovi, aby zjistil to viskozní číslo, tak uvidim co to je zač. :)
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Jj uvidíš co to bude dělat z dlouhodobého hlediska. Sem si pořídil vag a učím se s tím tak z toho mám trochu zamotanou hlavu v návodu visce ty postupy nejsou polopaticky napsaný tak některý věci si musím domyslet. Zajímavý je koukat za jízdy na pc do vagu jak to všechno za jízdy řídící jednotka doladuje dle vložených map. Podávej průběžné info co ti ta hydraulika dělá. Pokud máš na ni zdroj tak si ji nastřádej. ;)
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Během dvou tejdnů možná přitáhnu domu druhýho passata, b5.5 1.9 tdi pd. Když to bude 96 kw 6q (240 mm spojka) tak ho beru, pokud 74 kw, nebo 96 5q tak ne. S tim bych ale jezdil na čistou naftu :-) Naskytla se dobrá možnost od maminy známýho, prvního majitele, koupený v čr 2006. Což k hydraulice mám přístup přes kámoše, když má, zejtra mi přiveze 160 litrů. Kdybych chtěl tak jí během pár měsíců nashromáždim (koupim) fakt dost, teď jí měl 650 litrů asi, ale vzal jsem si jenom 25 na zkoušku. Ale co s ní, kdybych měl starýho mergla a mohl jezdit na čistou beze strachu, jenže takhle to míchám 1:1 a pořád docela strach... Najedu cca 2tkm měsíčně takže jí za měsíc vyjedu tak 70 litrů. Se mnou je to totiž těžký, jeden den si říkám že splašim 96 nebo 110 kw PDčko, narvu do něj $ a budu mít káru s dvěstě koňma a jezdit za 6 - 7 litrů nafty dálky. Pak jsem skálopevně rozhodlej pro e46 330d, páč chiplej compact e36 318 tds na 87 kw nejede nijak mizerně, a ten zadní náhon prostě miluju, na mokru na dvojku plnej a chodí to bokem v šedesáti, o zimě nemluvě... Jenom už je to hrozně odlítanej pekáč, navíc to všechno co jsem v tom už spálil, divim se, že ještě jezdim. Jindy se zase koukám po starejch merglech s řadovýma čerpadlama, že budu pálit hydrauliku... Nevim co chci :-D
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

...musíš vědět co chceš.. z velblouda co ti pojede zadarmo na vodu nemůžeš mít hřebce co vyhrává závody v rychlosti ;) já osobně vyměnil svůl daily 2litr naftu 170ps automat za starou B4 1.9TD a jezdím 1:1 naftu co mam z práce a hydrauliku co mam za pár korun..a mam to v píči..
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“