hydraulické oleje ako palivo

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

já bych byl vůbec rád že to jezdí na naftu.. jesli chceš jezdit na kulinářské speciality, tak bych sáhl po něčem starším.. todle náhodou zkurvíš a budeš brečet.. míchání ti zajistí vracečka z čerpadla, pokud máš dost v nádrži a nevyjíždíš jí do 0 tak je to asi ok.. ale co mam zkušenost, z ještěrky v práci kam to leju taky, tak když je tam už málo paliva tak mi přijde že to jede na větší poměr hydrauliky (smrad z kratkyho vejfuku)..jako by hydraulika šla nahoru, zatímco nafta se usazovala u dna (byla nejdříve vysátá) a potom hydraulika.. to by pro tebe mohlo mít fatální následky :)
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

tez kdyz jedem na konci leta delat otawu tak huli https://www.youtube.com/watch?v=e91IPjnJjYk (LOL)[/quote]

to je kat OFF ne? :D ;)
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

eXi píše:tak sem to vyndal dnes z mrazáku, -10°C, 500ml nafty, 500ml hydrauliky a 40ml benzín... tzn litr benálu na 25l směsi.. Myslím že to je na provoz ok, na nic světoborného jsem evidentně nepřišel, i když snaha byla a odměřovalo se na mililitry :-)
https://youtu.be/1BXEMV3Rb5Q
Viskozita krásná, to máš nějakou podpultovou hydrauliku,
fakt dobře tekutý! ;)
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: premiešavanie paliva v nádrži

Příspěvek od čoud »

eridany píše:Dik za radu. Keby som dal na 70l nafty 9 l HO viskozita 68 a 1l benzínu z dlhodobého hladiska hrozí nejaký problém na tom mojom VW T5?Používam ho len na dlhšie jazdy ale niekedy 2-4 dni odpočíva v pokoji...Rozmyšlal som nad tým či by sa nedalo využiť podávacie čerpadlo v nádrži keby som ho aktivoval manuálne cca 30min pred jazdov či by to v nádrži nepremiešalo dostatočne palivo?Ono pri jazde ide nonstop, či nie?Alebo odvoriť a hodiť do nádrže nejaké čerpadielko napr. akvaristické na 220V len neviem či je odolne...Rozmyšlal som aj nad tym že navrtam dno nadrže a dam tam hadičku na kompresor. Jednoducho otvorím uzáver a postim tam opatrne trochu vzduchu na zamiešanie.Pripadne mal by tu niekdo nejaký nápad ako dorobyť premiešavanie paliva do nádrže pred štartom?Nejaké konkrétne čerpadielko aby to bolo nezávislé?Aj na 220V, nevadí, mám tam menič...Dík.
Při tomto poměru naředění vychází viskozita cca na 10,2. Což si myslím, že je pořád v pohodě i pro to podávací čerpadlo. Auto když stojí např 4 dni tak olej v nádrži si sedá ale ne nějak extrémně protože je naředěnej. Do nádrže nejdřív nalej naftu pak olej a pak teprv jed na jízdu ne natankovat plnou včetně a 4 dní pauza, to by bylo špatně. Jízdou se palivo dost ohřeje od motoru a tím ohřátím se to dost spojí, u PD motorů se ohřívá palivo skoro na teplotu chladící kapaliny, na vratce do nádrže dávaj chladič aby se v létě nedeformovala teplým palivem nádrž. S tím probubláváním paliva tak to je dobrej nápad,ale myslím že nebude potřeba, nádrž nenavrtávej ;) Čerpadlo v nádrži se spíná samo podle potřeby.
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

eXi píše:já bych byl vůbec rád že to jezdí na naftu.. jesli chceš jezdit na kulinářské speciality, tak bych sáhl po něčem starším.. todle náhodou zkurvíš a budeš brečet.. míchání ti zajistí vracečka z čerpadla, pokud máš dost v nádrži a nevyjíždíš jí do 0 tak je to asi ok.. ale co mam zkušenost, z ještěrky v práci kam to leju taky, tak když je tam už málo paliva tak mi přijde že to jede na větší poměr hydrauliky (smrad z kratkyho vejfuku)..jako by hydraulika šla nahoru, zatímco nafta se usazovala u dna (byla nejdříve vysátá) a potom hydraulika.. to by pro tebe mohlo mít fatální následky :)
JJ ale on má motor Pd a tam vracečku nehoní rotační čerpadlo. U rotačky a u řadového čerpadla které mají samonasávací schopnost. Je cirkulace paliva zpátky do nádrže asi větší než u PD a comonreilů. V nádrži se vždycky vyjede dřív olej(i když je pořád ředěnej vracečkou) kterej má tendenci si sedat protože je těžší než nafta. efekt (taky jsem to spozoroval), že při dojíždění nádrže je spálené palivo víc cítit hydraulickým olejem bych přisoudil tomu že aromatická složka hy oleje jde z oleje v nádrži směrem nahoru do lehčí nafty, jen moje teorie. ;)
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Tak dneska jsem zas "tankoval", dva 25l kanystry klasika, ale dal jsem tam 2x (6l nafty; cca 2,5l benzínu a 16l hydrauliky) :twisted: :twisted: Bylo to podobně hezky tekutý jak 2naf : 3ho. Už jsem ujel asi 40 km a pohoda, tak uvidim a dám vědět :) Ani to nijak tragicky víc nehulí, prakticky stejně a jede to stejně akorát litr za 8,50 Kč :prc:
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

takto startuje kamaráda jetta 1.6 TD půl na půl s hydraulikou bez sytiče :D brečíme smíchy :-D https://youtu.be/HBq6PoSywtU
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Slabota oproti mýmu bmw :D Mně to sice startuje na brnk, motor se snad ani neotočí a už to běží, ale za studena když tomu trochu dám, tak to je černošedej dým docela brutální :-D
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

důkaz že toto je slabota prosím :o
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

eXi píše:takto startuje kamaráda jetta 1.6 TD půl na půl s hydraulikou bez sytiče :D brečíme smíchy :-D https://youtu.be/HBq6PoSywtU
EXi Jak u těch motorů je řešenej sytič? To funguje jako přesuvník vstřiku? Nebo jak?
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

vím jen, že tam máme manuální táhlo které když je vytažené i na neutrál tak zvýší o dost otáčky.. když je vytažené tak chytí na brnk a ani nekouří.. když není, tak to takle škytá než se stane mordor :D :D
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

JJ tydle komůrkové motory paráda ;)
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

eXi píše:takto startuje kamaráda jetta 1.6 TD půl na půl s hydraulikou bez sytiče :D brečíme smíchy :-D https://youtu.be/HBq6PoSywtU
Nejdřív bych zkontroloval žhavení ;-)
Mercedes-Benz W210 300D
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

Stewa píše:
eXi píše:takto startuje kamaráda jetta 1.6 TD půl na půl s hydraulikou bez sytiče :D brečíme smíchy :-D https://youtu.be/HBq6PoSywtU
Nejdřív bych zkontroloval žhavení ;-)
čti pořádně... :)
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Tendle motor by papkal hydrauliku jako laskominu:

http://mkm97.webnode.cz/tomu-rikam-motor/
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“