hydraulické oleje ako palivo

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Masakr... :o
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Tak dneska bavorek ráno za studena točil asi 4 vteřiny, jindy naskočí na škrtnutí :) Ráno jsme měli asi -2 a mám tam (17l hydrauliky, 2l benzínu a 5 nafty) - krát několik ... míchám to ve 25l kanystru :-) Už jsem vyjel 180 litrů hydrauliky a pořád pohoda. Projel jsem to a pak to už startovalo na brnk, i odpoledne studený a jede pořád stejně :) Co vy, hydraulika & zima?? :-D
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

Musíš nažhavit pořádně.. 2x-3x 5 vteřin a pak ok..
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Já vim, ale do teď nebyl důvod :) Uvidim dneska jak to chytne :-D
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

no...
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Příspěvek od eridany »

A akú hydrauliku to používaš? Akú má viskozitu? Vieš napísať presne parametre motora?Čerpadlo, vstrekovanie, turbo časticový filter?Netrebalo to zatial čistiť?Aké aditíva tam presne dávaš?Cez aký filter to filtruješ?Hydraulika ti pri prázdnej nádrži ostáva hore?Miešaš to nejako pred štartom?Najprv si to miešaš hydraulika s benzínom, potom pridáš naftu a tankuješ?Alebo to rovno šupneš do nádrže?Dík, Rišo.
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Příspěvek od eridany »

Skús vybrať jeden žhavič alebo lepšie trisku a pošli foto ako to v tom motore vyzerá.Dík.
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Motor je komurkac bmw tds, cerpadlo klasicka rotacka bosch, jaka je v 1.9 tdi 66 a 81 kw, turbo je obtokový a od nej je uz jen trubka, katalyzátor je venku, egr ventil venku, je to chiply. A jede to fakt pěkně :-) Zadnej predehrev nemam, ani žádný úpravy na olej. Hydrauliku palim vyjetou, ale hezky cistou mogul hees 32, nefiltruju to nic... micham to ve 25l kanystru v pomeru priblizne (18 hydrauliky, 2 benzin a 5 nafta), naleju to, protřepu a preleju do nádrže. Jen ty hydrauliky jsem uz vyjel 180 litrů a zadnej rozdil zatim oproti naftě. Startuje to pořád na skrtnuti, i za studena, chod ma motor furt stejnej akorát vic hulí kdyz to vytocim do peti tisic. Jezdim s tim tak, ze to porad držím pod kotlem, žádný solichani na 2 tis otacek. Za studena tomu nejak extra nenakladam, ale drzim to v otackach, tak kolem 3 aby se to co nejrychleji aspon trochu šetrně ohralo, pac když je to studeny, tak to asi blbe spaluje, pac to huli a smrdi dost. Za tepla v pohodě. Dojizdim s tim do prahy 150 km na dalnici vetsinou tak 150 - 190 tachometrovejch a drzim to furt takhle pod kotlem, rikam si ze to urcite lip spaluje takhle v otáčkách, větší horko... A spotreba me netrapi, dlouhodobej průměr 7-8, da se jet v pohode za 5 litru, ale mne to nebaví a ospravedlnuju si to a chlacholim sam sebe tim, ze palim hydrauliku, celkova cena mixu 7,-kc za litr... Uz jsem vyjel 1100 litru fritaku a ted 180 hydrauliky na zkoušku, zatim paráda, uvidim v zimě :-) Pisu na mobilu tak sorry ze nepisu háčky čárky a tak... :-D
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Příspěvek od eridany »

Tak čo nového?Ako to jazdi momentálne?Spotreba nešla hore oproti čistej nafte?Nezhoršuje sa výkon vplyvom zakarbonovania?Neplánuješ aspoň raz za čas prečistiť motor čistým palivom s čistiacim aditívom?Teraz nedávaš žiadne aditíva okrem benzínu? Ja som včera mal uplne prázdnu nádrž na tej mojej T5,VW transporter 2,5, predtým som bol na STK kamarád mi pozrel dymivosť, bolo to OK. Mal som v nádrži asi 3l už čerpadlo lapalo vzduch tak som zarobil 20l nafta, 5l H68 prefiltrovaný a 0,5l benzín a trošku aditíva.Naštartoval som studený motor a hneď som začal liať a počúval som motor a sledoval dymivosť. Motor išiel ďalej bez zmeny zvuku aj keď sa mi zdalo že trošku hladšie, výfuk asi nepatrne viac dymyl ale zmenil sa trochu zápach výfukových plynov.Bol to len taký malý pokus čo to spraví s pumpa diza systemom.Je nepochybné že by to asi zvládol, ale prvý by odyšiel asi časticový filter ak by sa nezvýšila extremne najprv spotreba tým že by sa stále regeneroval...Čo sa týka vyskozity, meral som predtým pokusom pri 35stC čistá nafta vytekala 20s zmes 22s, pri -20stC nafta 27s zmes 37s čistý HO bol pri tejto teplote ako med.Je teda jasné že ak neklesnú teploty tak viskozne je to vporiadku v uvedenom pomere 70:9:1 (nafta:H68:benzín plus adit.) pre hocijaký systém - testovaná vzorka na viskozitu, lebo v aute som použil pomer iný asi 20:5:0,5 ale bola v nádrži ešte zvyšková nafta...Ktovie čo ale povedia na to tie dve webasta čo tam mám...Je jasné že pri tomto pomere ak mesačne spravím 2000km pri spotrebe 10l/100km tak na 87,5l nafty 12,5l HO ak rátam benzín už v nafte tak ušetrím cca 25 EUR/2000km na čo sa môžem teda z vysoka...Treba vymyslieť niečo lepšie aj pre nové auťáky...
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

v tom případě jezdi na LTO.. kamarád s oktávkou RS jezdil na čisté LTO nebo to myslím ředil půl na půl.... :)
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Včera mi kámoš zase přivezl 200 litrů hydrauliky, viskozita 32, najeto 2000 motohodin a krásně čisťonká, průhledná, nefiltruju Až je mi líto na ní jezdit :-D Už jsem jí vyjel přes 200 litrů, z toho nějakejch 150 litrů v poměru (18l hydrauliky + 2l benzínu + 5l nafty) - protřepu ve 25l kanystru a šup s tim do nádrže :-) Vychází mě litr směsi na 8 kč. Jezdí to jak drak i starty ráno když bylo třeba nevim mínus dva, jinovatka tak v pohodě na škrtnutí :) Akorát celkovej stav auta už je hodně špatnej, tak schánim nějaký zachovalý nevylítaný 325 tds, což je jak najít patnáctiletou pannu u nás na vesnici ... nemožný :-D
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Příspěvek od eridany »

Čo je to LTO???Ja tam mám aj značku zákaz tankovať bionaftu...
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

eridany píše:Tak čo nového?Ako to jazdi momentálne?Spotreba nešla hore oproti čistej nafte?Nezhoršuje sa výkon vplyvom zakarbonovania?Neplánuješ aspoň raz za čas prečistiť motor čistým palivom s čistiacim aditívom?Teraz nedávaš žiadne aditíva okrem benzínu? Ja som včera mal uplne prázdnu nádrž na tej mojej T5,VW transporter 2,5, predtým som bol na STK kamarád mi pozrel dymivosť, bolo to OK. Mal som v nádrži asi 3l už čerpadlo lapalo vzduch tak som zarobil 20l nafta, 5l H68 prefiltrovaný a 0,5l benzín a trošku aditíva.Naštartoval som studený motor a hneď som začal liať a počúval som motor a sledoval dymivosť. Motor išiel ďalej bez zmeny zvuku aj keď sa mi zdalo že trošku hladšie, výfuk asi nepatrne viac dymyl ale zmenil sa trochu zápach výfukových plynov.Bol to len taký malý pokus čo to spraví s pumpa diza systemom.Je nepochybné že by to asi zvládol, ale prvý by odyšiel asi časticový filter ak by sa nezvýšila extremne najprv spotreba tým že by sa stále regeneroval...Čo sa týka vyskozity, meral som predtým pokusom pri 35stC čistá nafta vytekala 20s zmes 22s, pri -20stC nafta 27s zmes 37s čistý HO bol pri tejto teplote ako med.Je teda jasné že ak neklesnú teploty tak viskozne je to vporiadku v uvedenom pomere 70:9:1 (nafta:H68:benzín plus adit.) pre hocijaký systém - testovaná vzorka na viskozitu, lebo v aute som použil pomer iný asi 20:5:0,5 ale bola v nádrži ešte zvyšková nafta...Ktovie čo ale povedia na to tie dve webasta čo tam mám...Je jasné že pri tomto pomere ak mesačne spravím 2000km pri spotrebe 10l/100km tak na 87,5l nafty 12,5l HO ak rátam benzín už v nafte tak ušetrím cca 25 EUR/2000km na čo sa môžem teda z vysoka...Treba vymyslieť niečo lepšie aj pre nové auťáky...
Ten filtr pevných částic bude asi slabina. Prej to ale na kamionech nějak vykuchaj obdobně jako katalizátor a upravěj v softu RJ.
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Pelep píše:Včera mi kámoš zase přivezl 200 litrů hydrauliky, viskozita 32, najeto 2000 motohodin a krásně čisťonká, průhledná, nefiltruju Až je mi líto na ní jezdit :-D Už jsem jí vyjel přes 200 litrů, z toho nějakejch 150 litrů v poměru (18l hydrauliky + 2l benzínu + 5l nafty) - protřepu ve 25l kanystru a šup s tim do nádrže :-) Vychází mě litr směsi na 8 kč. Jezdí to jak drak i starty ráno když bylo třeba nevim mínus dva, jinovatka tak v pohodě na škrtnutí :) Akorát celkovej stav auta už je hodně špatnej, tak schánim nějaký zachovalý nevylítaný 325 tds, což je jak najít patnáctiletou pannu u nás na vesnici ... nemožný :-D
Tak Zkus najít třeba nějakou vyvinutější 13 tku. Ta by mohla bejt ještě cajk? ne? :-)
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

eridany píše:Čo je to LTO???Ja tam mám aj značku zákaz tankovať bionaftu...
LTO je lehký topný olej. Byly okolotoho v 90 letech hrozný průsery (dokonce i mrtví lidi). Firmy to kupovali z rafinerií tak, že si např objednali 100 vagonů LTO na nádraží pak přelepily u vagonu průvodku a z LTO byla najednou nafta. Uniky na spotřební dani jak prase DPH se neodvádělo atd, prakticky celá republika nato jezdila bylo to mastnější než nafta takže se nezadírala čerpadla vstřiky atd. Všichni kromě státní kasy byly spokojený....Kapiš. Bionaftu zákaz tam máš asi kvůli tomu filtru pevných částic.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“