hydraulické oleje ako palivo
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
hydraulické oleje ako palivo
Zdravím! Chcel by som sa spýtať či má niekto skúsenosť jazdiť na použitý hydraulický olej visk. 46 až 68. Mám ho hodne s podnikateľskej činnosti.Vraj je možne ho priamo pridať do nafty asi 20% aby si to motor nevšimol (EURO 4 a 5?).A čo pridavanie vyjazdených prefiltrovaných mot. olejov do paliva v určitom pomere k nafte? Prípadne je možné hydr. olej esterifikovať ako u bionafty?Jedná sa o minerál. Nemalo by ísť esterifikovať aj vyjazdený minerálny olej?Veď sa robý z repky, či nie?Ďalej mám hodne použitého technického benzínu je čierny s prímesami rôznych mazív, prípadne mám aj použitý acetón tiež z odmasťovania a čistenia farieb...Dali by sa tieto odpady použiť pri esterifikácií?Ďakujem za odpoveď.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
No a keby som trebars dal na 10l HO H68 1l benzínu (mám ho tiež dosť bol zmiešaný z naftou= zostatky z blbého tankovania v rámci rodiny...) a zmiešal to v pomere 30% a zvyšok normálna nafta stalo by sa niečo?Mám okrem nového nisana quashqaia 1,5 ešte staršiu dodávku citroen jumpy 2.0 HDI, 88kW, EURO 4, r.v.8.11.2007.Tam by som to chcel použiť, ale nerád by som do nej investoval ak tam má odýsť časticový filter, sonda,turbo, či vstreky.Ani neviem čo tam vlastne je za vstrekovací systém.Vie niekto konkrétne poradiť či to ta dodávka zožere bez ujmy?Mám toho okolo 1500l...Prípadne ponúknite cenu.Je prefiltrovaný ale len cez pančuchu...
Inak uvažujem kúpiť ten depolymerizačný reaktor čo spraví naftu aj so starých pneumatík a umelej hmoty, zato som to šetril, ale nemám ho kam dať ale za 2500E by teda stál...Len je z toho bordel a prípadné problémy isté...Má s tým niekto skúsenosti tiež?
Inak uvažujem kúpiť ten depolymerizačný reaktor čo spraví naftu aj so starých pneumatík a umelej hmoty, zato som to šetril, ale nemám ho kam dať ale za 2500E by teda stál...Len je z toho bordel a prípadné problémy isté...Má s tým niekto skúsenosti tiež?
no tak do toho bych asi nešel. Do stareho komurkáče jo to bych tam nalil bez problému ale máš docela nové auta,které jsou na tydle pokusy citlivé. Dřív nebo později bys ušetřene peníze za PHM investoval do auta.Přístroj si mužeš udělat doma za par kaček pokud mač svářečku a náky material. Na youtube pod slovem PYROLYZE najdeš dost po domácky udělanych reaktoru.
Kde se ten reaktor dá koupit? Nemohl by jsi prosím hodit link?eridany píše:No a keby som trebars dal na 10l HO H68 1l benzínu (mám ho tiež dosť bol zmiešaný z naftou= zostatky z blbého tankovania v rámci rodiny...) a zmiešal to v pomere 30% a zvyšok normálna nafta stalo by sa niečo?Mám okrem nového nisana quashqaia 1,5 ešte staršiu dodávku citroen jumpy 2.0 HDI, 88kW, EURO 4, r.v.8.11.2007.Tam by som to chcel použiť, ale nerád by som do nej investoval ak tam má odýsť časticový filter, sonda,turbo, či vstreky.Ani neviem čo tam vlastne je za vstrekovací systém.Vie niekto konkrétne poradiť či to ta dodávka zožere bez ujmy?Mám toho okolo 1500l...Prípadne ponúknite cenu.Je prefiltrovaný ale len cez pančuchu...
Inak uvažujem kúpiť ten depolymerizačný reaktor čo spraví naftu aj so starých pneumatík a umelej hmoty, zato som to šetril, ale nemám ho kam dať ale za 2500E by teda stál...Len je z toho bordel a prípadné problémy isté...Má s tým niekto skúsenosti tiež?
nemám žádnou kárku na naftu...
Skuste mi napísať na eridany@eridany.sk, pošlem kontakt na výrobcu reaktora, verejne nechcem, neviem čo by na to povedal.
ŘEDĚNÍ HYDRAULICKÉHO OLEJE
ŘEDĚNÍ HYDRAULICKÉHO OLEJE HM 46 do turbodieselu přímý vstřik v litrech
pomer leto nad 0°C :25 hydr., 10 meřo B100, 5 letní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu
pomer zima -5°C :25 hydr., 5 meřo B100, 10 zimní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu
pomer zima -15°C :20 hydr., 5 meřo B100, 15 zimní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu
pomer zima -20°C :20 hydr., 5 benzínu, 15 zimní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu
Postup míchání:
Nejdřív vstříkni do připravené butele vif pak aceton, pak přilej meřo pak naftu, pak HYO pak promíchej a nech cca 3 dní v butely (čím dýl tím líp palivo do sebe prolne a degraduje hustý olej). Palivo si připravuj předem než ho naleješ do nádrže. Když bys ho nemíchal a nepřipravoval předem a rounou nalil do nádrže tak HYO klesne nadno protože je molekulárně hustší a auto bude víc kouřit než se převážná část HYO spálí. V nádrži se palivo moc nepromíchá jen se tak přehupuje ze strany na stranu a nic. Promíchá ho až vracečka ale až za dlouhou dobu. Na samotnou HYO se u auta zakarbonují vstřiky ,jednoduše se dají vyčistit stříkáním destilované vody do sání 1-2 litry. Pozor dávej na to že každá HYO je jiná hustota. Pro vznětový motor je vhodné docílit řídkého paliva aby bylo jako nafta. Lze pořešit předehřevem. Aceton se taky nemusí dávat. Naftu vyzkoušený poměr dávej kůli studeným startům. VIF kůli vstřikům a zakarbonování a celkově vylepšuje horší palivo po všech stránkách. Hodně informací a zkušeností se spalováním alternativních paliv převzato od kamaráda z Atlanty.
pomer leto nad 0°C :25 hydr., 10 meřo B100, 5 letní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu
pomer zima -5°C :25 hydr., 5 meřo B100, 10 zimní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu
pomer zima -15°C :20 hydr., 5 meřo B100, 15 zimní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu
pomer zima -20°C :20 hydr., 5 benzínu, 15 zimní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu
Postup míchání:
Nejdřív vstříkni do připravené butele vif pak aceton, pak přilej meřo pak naftu, pak HYO pak promíchej a nech cca 3 dní v butely (čím dýl tím líp palivo do sebe prolne a degraduje hustý olej). Palivo si připravuj předem než ho naleješ do nádrže. Když bys ho nemíchal a nepřipravoval předem a rounou nalil do nádrže tak HYO klesne nadno protože je molekulárně hustší a auto bude víc kouřit než se převážná část HYO spálí. V nádrži se palivo moc nepromíchá jen se tak přehupuje ze strany na stranu a nic. Promíchá ho až vracečka ale až za dlouhou dobu. Na samotnou HYO se u auta zakarbonují vstřiky ,jednoduše se dají vyčistit stříkáním destilované vody do sání 1-2 litry. Pozor dávej na to že každá HYO je jiná hustota. Pro vznětový motor je vhodné docílit řídkého paliva aby bylo jako nafta. Lze pořešit předehřevem. Aceton se taky nemusí dávat. Naftu vyzkoušený poměr dávej kůli studeným startům. VIF kůli vstřikům a zakarbonování a celkově vylepšuje horší palivo po všech stránkách. Hodně informací a zkušeností se spalováním alternativních paliv převzato od kamaráda z Atlanty.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Už se tu řešila dekarbonizace vodou před lety:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2613
Zakarbonování vzniká nedokonalím spálením paliva. Motor ztratí samo čistící schopnost a ve spalovací komoře se to nalepí na všechno až hamba i na samotný vstřik a ten pak přestane částečně plnit svou funkci motor začne hulit. Ventily přestanou těsnit a může se to pěkně zku...t. A než vyndat vstřiky a mechanicky očistit je lepší ta voda. Rozepíšu to abys to pochopil: když píst stlačuje vzduch zahřeje se vzduch na cca 600-800 °C pak tam nahulí vstřik palivo to se vznítí na cca 1800-2200°C. Tlak při kompresi vzduchu je cca 40 atmosfér. po vznícení paliva je tam cca 70 atmosfér. Tak a ted si představ třeba v rychlovarné konvici vodu co dělá při bodu varu 100°C jak šílý a dej si do vroucí vody kus karbonu a ve vařící vodě se ti časem rozpustí a to jsme teprv u blbejch 100°C. Dekarbonizovat vodou je nejlepčí destilovanou nemá v sobě abraziva částice které by dělali v motoru brusnou pastu při čištění. Stříkat do sacích parohů aby to šlo hned do motoru, kdybys to lil do air boxu může ti to zkondenzovat v intercoleru a vlítnout tam pak najednou a to je nežádoucí. Do nastartovaného motoru je vhodné pouštět vodu ve formě rozprášení něčím např rozprašovadlo na postřiky ale s citem nemůžeš vzýt kýbl vody a nemůžeš ho chlejstnout do sání voda je nestlačitelná. Ve spalovací komoře je prostoru pro rozprášenou vodu dost. Při 2000 otáčkách za minutu tam proběhne cca 33,3 ciklů za vteřinu a v každěm spalovacím prostoru je cca malej panák místa. Nasátá rozprášená voda v tom tlaku a tej teplotě (vznikne pára o vysoké teplotě) ten karbon prostě rozpustí a vylítne to výfukovým kanálem ven. Se stříkáním vodou do sání to musí se dělat s citem páč tam vzroste komprese a může fouknout těsnění pod vstřikama a pokud je načaté těsnění pod hlavou tak to se může vysr.t taky stejně by šlo do kytek časem . Jde v podstatě všechno ale musíš vědět jak . A než jezdit jenom na HYO a po každém nájezdu cca 500 km dekarbonizovat je lepší naředit takovej koktejl paliva aby se udržela ta samočistící schopnost motoru. Kapiš
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2613
Zakarbonování vzniká nedokonalím spálením paliva. Motor ztratí samo čistící schopnost a ve spalovací komoře se to nalepí na všechno až hamba i na samotný vstřik a ten pak přestane částečně plnit svou funkci motor začne hulit. Ventily přestanou těsnit a může se to pěkně zku...t. A než vyndat vstřiky a mechanicky očistit je lepší ta voda. Rozepíšu to abys to pochopil: když píst stlačuje vzduch zahřeje se vzduch na cca 600-800 °C pak tam nahulí vstřik palivo to se vznítí na cca 1800-2200°C. Tlak při kompresi vzduchu je cca 40 atmosfér. po vznícení paliva je tam cca 70 atmosfér. Tak a ted si představ třeba v rychlovarné konvici vodu co dělá při bodu varu 100°C jak šílý a dej si do vroucí vody kus karbonu a ve vařící vodě se ti časem rozpustí a to jsme teprv u blbejch 100°C. Dekarbonizovat vodou je nejlepčí destilovanou nemá v sobě abraziva částice které by dělali v motoru brusnou pastu při čištění. Stříkat do sacích parohů aby to šlo hned do motoru, kdybys to lil do air boxu může ti to zkondenzovat v intercoleru a vlítnout tam pak najednou a to je nežádoucí. Do nastartovaného motoru je vhodné pouštět vodu ve formě rozprášení něčím např rozprašovadlo na postřiky ale s citem nemůžeš vzýt kýbl vody a nemůžeš ho chlejstnout do sání voda je nestlačitelná. Ve spalovací komoře je prostoru pro rozprášenou vodu dost. Při 2000 otáčkách za minutu tam proběhne cca 33,3 ciklů za vteřinu a v každěm spalovacím prostoru je cca malej panák místa. Nasátá rozprášená voda v tom tlaku a tej teplotě (vznikne pára o vysoké teplotě) ten karbon prostě rozpustí a vylítne to výfukovým kanálem ven. Se stříkáním vodou do sání to musí se dělat s citem páč tam vzroste komprese a může fouknout těsnění pod vstřikama a pokud je načaté těsnění pod hlavou tak to se může vysr.t taky stejně by šlo do kytek časem . Jde v podstatě všechno ale musíš vědět jak . A než jezdit jenom na HYO a po každém nájezdu cca 500 km dekarbonizovat je lepší naředit takovej koktejl paliva aby se udržela ta samočistící schopnost motoru. Kapiš
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
turbu nevadí výfukové plny včetně horké páry, ta voda ty výfukové plyny trochu zchladí, při tom čištění (dekarbonizaci) se to pak nachytá dost do katalizátoru a je potřeba po dekarbonizaci to pořádně projet aby se to vypálilo z katiku, teda pokud tam kat je.Daniel91 píše:A co na to říká turbo, nevadí mu ta voda?