Stránka 1 z 1

asi karbonové usazeniny na pístech - váš názor

Napsal: 16 led 2015, 20:04
od Míšánek
Ahoj, mám tady jeden takový asi pro někoho blbý dotaz, nicméně by mě zajímala odpověď někoho zasvěceného ;)

Na svém komůrkáči jsem se konečně dokopal shodit prasklou palici a tohle jsem našel na pístech (kdyžtak si to zvětšete):

http://www.rajce.net/f871503985

http://www.rajce.net/f871503989

Jde mi o ty (asi) karbonové usazeniny a rád bych věděl jestli něco značí a kdyžtak co. Na první fotce jde vidět, že podle mě tvoří obrys ventilu, na druhé fotce je detail šestky, která je takhle zasraná asi nejvíc. Je tohle normální projev nebo to značilo lokální přehřívání a tím způsobenou tvorbu usazenin třeba kvůli blbě prášícím tryskám? Jdou takhle zajebané všechny válce většinou v prostoru u komůrek, ale ne v takovém měřítku jako na šestce a jedničce. Motor ježděn taky na evry modu. Jde mi o to, že bych si to rád nějak vysvětlil a případně se poučil pro příště. Jinak trysky nějak nezvonily až na jednu tuším na pátem válci, která opravdu decentně kopala do trubky.

Díky ;)

Napsal: 16 led 2015, 20:55
od Ladas
nech si ozkoušet trysky na rozprach a nepapá to olej?

Napsal: 17 led 2015, 01:03
od Míšánek
Olej právěže vůbec. sežere si to mezi ryskama na výměnu, tj. 10 000 km, což je podle mě dost v cajku na motor s náběhem 420 000 km. Podle čeho soudíš?

Jinak trysky jsem na repas samozřejmě dal, když už ten motor takhle dělám, takže uvidíme. Jenom mě zajímal názor ostatních, co by to eventuelně mohlo ještě být, pokud tohle neni úplně normální ;)

Napsal: 17 led 2015, 10:06
od slovacek.milos
oškrab to neřeš to, pečlivě vyber těnění podle přesahů, tak ty písty vypadají běžně ;)

Napsal: 17 led 2015, 12:40
od Ladas
soudím podle toho že takhle se usazuje spálený olej

Napsal: 17 led 2015, 21:41
od Míšánek
slovacek.milos píše:oškrab to neřeš to, pečlivě vyber těnění podle přesahů, tak ty písty vypadají běžně ;)
Ok, oškrábu a řešit to teda nebudu ;) Přesah ani měřit moc nemusím, jelikož těsnění jde sehnat pouze v jedné tloušťce, víc variant tlouštěk neni.

Ladas píše:soudím podle toho že takhle se usazuje spálený olej
Jo takhle. No jak říkám, žrout oleje to teda rozhodně dle mého nebyl

Napsal: 17 led 2015, 21:45
od slovacek.milos
[quote="Míšánek"]

kod tvého motoru je tajný :?

Napsal: 17 led 2015, 21:47
od Míšánek
Jo, sorry :) M51D25

Napsal: 17 led 2015, 21:59
od slovacek.milos
jo béčko

tam prostě musíš nastartovat a zapálit si jiný lék na tyto motory zvláště v zimním období nebyl

nebo vařit palice ;)

Napsal: 17 led 2015, 22:18
od Míšánek
béčko? :D Jinak o chování se k tomuhle motoru za studena vím, nemám ho týden ;) Navíc mám teplovodního bufíka, tak je to v pohodě :) Ona mi ta palice totiž dle mého praskla před pár rokama kvůli tomu, že se mi rozletěla tehdy vodní pumpa. Od té doby se to už pomalu jenom zhoršovalo... Ale čumím že to odnesl pátý válec, čekal bych spíše šestý :)

Napsal: 17 led 2015, 22:29
od misocko
niesom na tieto motory nejaky profik, ale este som na ziadnom motore nevidel kovovoleskle piesty a spalovaci priestor - ani u bezinu. to co je na foto by som mozno zotrel handrickou a dalej neriesil (ak tam nieje niekolko milimetrova vrstva speceneho mastneho karbonu)

Napsal: 17 led 2015, 22:40
od slovacek.milos
[quote="Míšánek"] vodní pumpa.

to je taková internetová teorie že za to může pumpa že nechladí hlavu, past nastavil konstrukter že předělal benál na naftu, když neseš hlavu třeba medvěda neseš hlavu, z béčka je to taková hrkávka jak hliníková vana

stám už musíš počítat hlavu i sehnal za kolik?

Napsal: 17 led 2015, 23:06
od Míšánek
Neni to teorie Miloši, ale praxe :) Vím totiž sám, že do té doby, dokud se mi nevysypala pumpa, tak motor fungoval naprosto bez problémů. Problémy začaly až po již zmíněném incidentu a čase se postupně zhoršovaly ;)

Hlavu jsem si nechal zrepasovat z dalšího motoru, co mám doma, tak snad bude v cajku. repase vyšla na 4 tisíce, včetně sedel ventilů, stírátek atd...

Napsal: 18 led 2015, 10:32
od slovacek.milos
[quote="Míšánek"] Problémy začaly až po již zmíněném incidentu a čase se postupně zhoršovaly ;)

u béčka ti zakouří z voda z výfuku, přestane topit, tak se už nesmí ani startovat a hned řešit problém,

Napsal: 18 led 2015, 13:21
od Míšánek
topit topil v pohodě do poslendí chvíle, starty byly relativně taky v pohodě a tři roky to ještě najezdilo i za hranicemi čr na tuhle palici ;)