Stránka 1 z 2

tdi AFN naftové čerpadlo dotaz

Napsal: 17 úno 2015, 13:35
od tuca
Mám dotaz prosím.
Co se seřizuje tímto šroubkem a celým tím kusem mezi trubkama ke vstřikům na rozdělovací hlavě čerpadla Bosch na AFN Tdi? Vyměnil sem na tom gumičku a nechce nastartovat! Má snahu chytnout, čoudí a jak přestanu točit startérem, tak zdechne.
Dík za radu či postřeh. Obrázek

Napsal: 17 úno 2015, 13:59
od TDI tech
Nesteluje sa tym nic. Je to iba servisny otvor na nasadenie indikacnych hodin ked menis cerpadlo aby si vedel nastavit staticky predvstrek. Pod tu maticu na ten trojhranny kluc ide gumicka a pod tu srubku uprostred medena podlozka. Prakticky tam nieje co dojebat. Pravdepodobne sa ti zavzdusnilo cerpadlo. Odvzdusni to a musi nastartovat.

Napsal: 17 úno 2015, 14:06
od tuca
Dik za info. Je to utazeny a nafta tam uz netece. Ale ten start je problém. Když povolím vstřiky, tak nafta strika. Ale nechytne. S hlavou cerpadla sem nehybal.

Po dobu startování má tendenci chytnout a jak povolím klíček a startér přestane točit to chcípne a pokud běží, tak to zní jak na tři válce!

Uz nevim.

Napsal: 17 úno 2015, 17:56
od JHBullit
na hulvata bych to roztahnul

Napsal: 17 úno 2015, 17:58
od tuca
JHBullit píše:na hulvata bych to roztahnul
to ja bych rad, ale je to automat! Už dobíjím baterku na další pokusy.

Napsal: 17 úno 2015, 20:57
od jm
tuca píše:
JHBullit píše:na hulvata bych to roztahnul
to ja bych rad, ale je to automat! Už dobíjím baterku na další pokusy.
propan butan nemáš?

Napsal: 18 úno 2015, 09:44
od tuca
Plyn nemam.

Ještě dotaz. I kdyby se stala teoreticky chyba. A při výměně těsnící gumičky pod tím velkým středovým šroubem co má tři plošky na čerpadle. Když tohle velký se povolí a vyndá dá se tím něco rozházet? Na nic sem tam nesahal, ale nemohlo se tam něco pootočit? A tím rozladit? Nemyslím jen ten střední šroubek na klíč 12. Už fakt nevím co s tím.

Napsal: 18 úno 2015, 09:51
od Jarda S.
startsprej do sání (noteeth)

Napsal: 18 úno 2015, 16:09
od jericho-3
tuca píše:Plyn nemam.

Ještě dotaz. I kdyby se stala teoreticky chyba. A při výměně těsnící gumičky pod tím velkým středovým šroubem co má tři plošky na čerpadle. Když tohle velký se povolí a vyndá dá se tím něco rozházet? Na nic sem tam nesahal, ale nemohlo se tam něco pootočit? A tím rozladit? Nemyslím jen ten střední šroubek na klíč 12. Už fakt nevím co s tím.
o
Nedá, maximálně to tudy přisává. Pokud to čoudí, je vidět že do válců něco jde, ale může to být zavzdušněno. zkus co říká Jarda S. Jinak vyndej žhavičky a pořádně motor protoč starterem, popřípadě na jednu trubku napoj nějaký vstřik , jak to rozprašuje. A pro jistotu napoj čerpadlo extra na kanistr, sichr je sichr.

Napsal: 18 úno 2015, 16:26
od tuca
Kontroloval sem to a nic po přetěsnění neteče. Pokaždé to má jako snahu chytit a jak pustím klíček po startování, tak to zdechne. uf uf

Napsal: 18 úno 2015, 16:35
od Havlos
Měnil sem ten o-kroužek na 2autech a pokaždý to chytlo hned.
Ale pokaždý to bylo do minuty spátky.
Po demontu odtud vytéká pomalu nafta takže to vypadá že máš zavzdušněné čerpadlo.

Napsal: 19 úno 2015, 12:10
od roman1648
něco napojit mezi filtr a motor - AC pumpu ze škodárny,balonek z francouze, elektrickou podávačku pokud máš...
povolit matky na vstřikách a startovat, až začne lítat nafta, utáhnout a mělo by to jet ( pokud se současně nepojebalo něco jinýho )

Napsal: 19 úno 2015, 12:41
od tuca
Tak sem právě zjistil, že na stop ventilu mam napětí cca 5V. Nemá tam být náhodou po zapnutí klíčku 12V? Když ho dám na samostatný kabel na plus baterku, tak cvakne, ale stejně nenastartuje. Chjo.

Může mi někdo popsat přesnou funkci relé 109? Prý ovládá tenhle stop ventil a napájí řídící jednotku. Co vše tohle relé může zapříčinit?

Dík

Napsal: 19 úno 2015, 12:44
od roman1648
v první řadě to že to nepujde nastartovat? (noteeth)

Napsal: 19 úno 2015, 13:36
od tuca
To chápu :-)

Ale jde mi o to jestli dam 12V přímo na stop ventil, tak by to mělo nastartovat? Nebo je nízké napětí i pro ŘJ a nechytne?