Stránka 1 z 3

Aditivum VIF a kvalita nafty

Napsal: 01 bře 2015, 10:55
od bean69
čerstvá zkušenost: koupil jsem oktavii I. 1,9TDI r.v. 2000 u které bylo nutné při startování za studena nechat otočit startér 2 až 3x než motor naskočil. Při mrazech déle. Po natankování v blízkém rakousku a aplikaci VIF, motor za všech podmínek startuje "na brnk". Už se to řešilo zde:http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... hlight=vif ale je to věčné téma. Zajímaly by mne Vaše současné zkušenosti.

Napsal: 01 bře 2015, 11:21
od vendysp
ja leju dlouhodobe vif....u passata AJM se mi dokonce zlepsily korekce na vstricich o 0,5 ....ja ho leju ale do nasi czech nafty a nemam se startama problemy....je to spis pro klid duse, ze kdo maze ten jede :-D

Napsal: 01 bře 2015, 11:21
od ROMEK
švagr kupil tiež octáviu 1,9tdi ASV jeden vstrekovač mal zvýšenu davku do valca tušim okolo 1,5 po pridávaní VIF do nafty cca po roku sa to upravilo

Napsal: 01 bře 2015, 14:31
od zero1724
Taky se mohu přidat, je potřeba dávat pravidelně :) opravdu to funguje!

Napsal: 01 bře 2015, 14:56
od STIB
Jojo funguje i na benzinu,ale chce to tak 5 nádrží a zlepšení se dostaví.

Napsal: 01 bře 2015, 16:26
od šulda
bean69>> Proč jsi to napřed nezkusil jen s naftou z Rakouska nebo z Česka + VIF? Takhle to má prd vypovídací hodnotu protože se nedá říct co vlastně způsobilo onen zázrak (noteeth)
btw zkopíroval sem si v v Opeře mini ten odkaz který jsi zprasil spojením s ostatním textem a dovedl mě zase sem (LOL)
Moje auto tankovalo napřed v Německu, pak u nás jen Benzina a OMV kdy sem i zkusil VIF, teď jen Rakousko. Nikdy sem nic mimo pocitu nepostřehl.

Napsal: 01 bře 2015, 16:29
od Jarda_6
Ano, funguje to. Navíc jednou za rok nechávám motor běžet na čistý VIF, vyčistí se vstřiky a srovnají korekce. Na to tu jednu pixlu obětuju....

Napsal: 01 bře 2015, 16:59
od martinsidlo
Začal jsem přidávat i trochu motorového oleje,cca 1dcl do 0,5 l aditiva VIF. Motor začal jít ještě klidněji,předtím jsem neměl problémy.

Napsal: 01 bře 2015, 19:27
od Greatone
Dávate vif aj do PD motorov s dpf filtrom??

Napsal: 01 bře 2015, 19:41
od yary1
Greatone píše:Dávate vif aj do PD motorov s dpf filtrom??
Pokud se nepletu tak VIF navysuje kourivost a to asi nebude na DPF asi zadouci..

Napsal: 01 bře 2015, 20:21
od gigidpietro
Proč by měl navyšovat kouřivost, ba naopak. Navyšuje cetan idex. Je vhodnej pro všechny naftový motory, tzn i PD, i CR.

Napsal: 01 bře 2015, 21:20
od jm
yary1 píše:
Greatone píše:Dávate vif aj do PD motorov s dpf filtrom??
Pokud se nepletu tak VIF navysuje kourivost a to asi nebude na DPF asi zadouci..
To si vyčetl nebo vymyslel?

Napsal: 01 bře 2015, 23:24
od bean69
šulda píše:bean69>> Proč jsi to napřed nezkusil jen s naftou z Rakouska nebo z Česka + VIF? Takhle to má prd vypovídací hodnotu protože se nedá říct co vlastně způsobilo onen zázrak (noteeth)
btw zkopíroval sem si v v Opeře mini ten odkaz který jsi zprasil spojením s ostatním textem a dovedl mě zase sem (LOL)
Moje auto tankovalo napřed v Německu, pak u nás jen Benzina a OMV kdy sem i zkusil VIF, teď jen Rakousko. Nikdy sem nic mimo pocitu nepostřehl.
Protože pro rakouskou naftu hovoří mé dvacetileté zkušenosti. Pokaždé když natankuji naftu u nás - kdekoliv - motor víc klepe a VIFu musím dávat dvojnásobek, pokud chci aby "kultivovanost" chodu motoru byla stejná jako rakouská, německá, polská nebo maďarská. Když už jsme u toho: I s prémiovou naftou od Shelu mám špatné zkušenosti. Verva od Benziny je OK - ale ta je stejně plná aditiv. OMV Max Motion je taky OK ale po natankování se mi vždy zvedla spotřeba o až půl litru, o ceně nemluvě. Jinak cokoliv jsem za posledních 5 let u nás natankoval bylo horší než nejlevnější nafta na diskontce venku ke které se znechuceně vracím.
Ovšem pozor: Již potřetí jsem při cestě do Brna tankoval na čerpačce ONO přestože/protože deklarují (kromě ceny) naftu bez aditiv. Vždy jsem do nádrže přihodil dávku VIFu a k mému překvapení to vypadá na dobrou naftu. Jen dodám že momentálně jezdím s autem popsaným níže a rakouskou tankuji proto že je za stejnou cenu nebo levnější než u nás.
Pro "Šuldu": Věř mi, zkoušel už mockrát se stejným výsledkem. Sorry, ten odkaz byl špatný. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Je tu rovněž popsána moje zkušenost s italskou naftou.

Napsal: 01 bře 2015, 23:59
od tribit
Já mám zkušenost takovou, že jsem asi ještě šmejd nenatankoval a pozoruji akorát, že některá víc pění a natankuji méně, třeba Agip, jiná tak nepění - ONO. Jinak to vždycky žere stejně, resp. odpovídá to stylu jízdy, výkon se trochu mění, ale v závislosti na počasí. Na rakouskou naftu jsem najel spoustu km, na slovenskou jen jednu nádrž, jinak je to nafta od nás, převážně Agip nebo ONO. Hlučnost taky stejná.
A VIF občas dám akorát preventivně ve velké koncentraci třeba po 30tkm :)

Myslím si, že čím hůře na tom motor je, tím více potřebuje lepší palivo oproti základu sotva plnícímu normu, ať už nafta nebo benzin.

Napsal: 02 bře 2015, 00:07
od Jarda S.
tankuju u globusu (dodává slovnaft) ani na onu sem nepoznal rozdíl, měl sem i přísun z OMV a taky bez rozdílu, do všeho leju VIF v mírně větší dávce