co do superb 2,0 tdi 125kw r.v. 2011

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

co do superb 2,0 tdi 125kw r.v. 2011

Příspěvek od zero1724 »

Ahoj, chci vyměnit olej v superbu 2,0 tdi CR 125kw, r.v. 2011, nechci dávat long life, měnit klasika po 10 000km
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tam je to úplně jedno - olej je pořád stejný. VW 507.00.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Co je v této relaci nejlevnější? :)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

507.00 kvůli 5w30 vůbec neřeším. Do všech CR dávám dlouhodobě 5w40 505.00 resp. 505.01, vždy C3-10, výměny 12-15tkm a spokojenost. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

No ten sup nebyl 2x tak levnej, tak mu chci dát to co má rád, taky nepotřebuju longlife, ale aby to mazalo dobře a vydrželo, aby když to pak prodám za cca 4 roky, byl ten motor parádní :)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Takže když dám kvalitu 5w40 505.01 a měnit po 10 Tkm tak pohoda?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Pohoda nééé, Nogis psal spokojenost! (LOL)
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Vzhldom k tomu ze ten motor ma uz DPF filter tak pocas regeneracie su v motore podstatne vacsie teplotne pomeri napr. na turbe ako u motora bez DPF. A aj motor je celkovo po technologickej stranke odlisny. Takze olej VW 507.00 je opodstatneny, pretoze je to bezsulfatovy olej, teda s nizkym obsahom castic tvoriacich popolcek ( sira a pod.) urceny specialne pre motori koncernu VAG vybavenych DPF filtrom. Z tohto dovodu nieje vhodne do toho nalievat klasicky pumpacovy (505.01) nedajboze rotackovy olej 505.00. Minimalne turbo z toho nebude prilis nadsene :kol1:
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Buď tak hodný a čti vše co píšu. Pak by jsi nepsal tyhle blbosti.
Vím proč to tam dávám a měnit to rozhodně nebudu. Nic lepšího z "nezávodních" olejů už motoru dát nemůžu.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

A co si tam napisal vlastne napisal? Okrem toho ze tam nedavas olej aky tam patri? Nieco mi uslo? Nemyslim to v zlom, rad sa naucim nieco nove ;)
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Naposledy - napsal jsem 505.00 C3, tj. olej, který tam i dle výrobce pro pevné intervaly patří. Víc to řešit nebudu, tyhle témata nejsou zpravidla vzhledem k množství "olejových odborníků" řešitelný...

kdo chce, obětuje minutu hledání a netu a dá mi za pravdu. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
zrno
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 18 led 2014, 17:21

Příspěvek od zrno »

1. v prípade TDI CR s DPF je prepevný interval výmien do max. 15tkm, plne použiteľný olej špecifikácie VW505.00 alebo VW505.01 a zároveň plniaci ACEA C3.. alebo ešte lepšie najnovšiu ACEA C3-10, ktorá má už inú aditiváciu a synergiu aditív, ktoré nahradzujú zložky oleja o ktoré bol olej ochudobnený kvôli dosiahnutiu úrovne LowSaps.. (Low Saps oleje sú ochudobnené hlavne o protioderové a antioxidačné zložky.. ACEA C3-10 to vraj už konečne plnohodnotne riesši)

2. v prípade zdravého motora, ktorý nespaľuje olej vo zvýšenej miere, je olej VW507 v onej podstate zbytočný, príspevok k zanášaniu DPF od spaľovania oleja v zdravom motore, je tak minimálny, že je to vyslovene zanedbateľné.. Dokazuje to aj fakt, že behá XY TDIciek s DPF, ktoré jazdia dokonca aj na FULL SAPS oleje dlhú dobu a žiadne problémy s DPF nemajú.. dokonca poznám osobne aj zopár TDI s DPF, ktoré sú mazané racing olejmi bez problémov s časticovými filtrami.
Pokiaľ sa jazdia často krátke trasy a niet kde pravidelne a kvalitne vypáliť filter, tak nepomôže nič a už vôbec nie nejaký Low Saps olej.
Jednoducho zásadný príspevok k zanášaniu filtra DPF má spôsob prevádzky a nie používaný olej.
Naposledy upravil(a) zrno dne 08 bře 2015, 18:21, celkem upraveno 1 x.
vonRichthofen
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 03 úno 2012, 22:07

Příspěvek od vonRichthofen »

který olej plní ACEA A3-10? díky
zrno
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 18 led 2014, 17:21

Příspěvek od zrno »

pardon preklep.. Myslel som ACEA C3-10 samozrejme
vonRichthofen
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 03 úno 2012, 22:07

Příspěvek od vonRichthofen »

stane se, ale který oleje plní tuto normu? dík
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“