Stránka 1 z 4
octavia 1.6 75kW, kolise volnobeh - vyriesene!
Napsal: 24 bře 2015, 19:27
od misoVW
Caute, mam tu oktu 1, motor 1,6 75kW, kod BFQ. Po starte motora si pekne drzi volnobeh, ale staci pridat plyn nad 1500ot a po pusteni plynu zacnu otacky kolisat od cca 1200 do 1500. Readiness kod bol nekompletny, po vytvoreni sa mi nepodaril komplet:
pamat zavad bez chyb. Dakujem za rady.
Napsal: 24 bře 2015, 23:24
od kubima
Ventil odvětrávání nádrže. Musí cvakat a vedení být těsné. Tam hledej problem.
Napsal: 25 bře 2015, 06:13
od misoVW
myslis ze to by mohlo sposobovat aj ten problem s volnobehom?

Napsal: 25 bře 2015, 08:41
od kubima
Urcite, je to falesnej vzduch ten udela hodne neplechy
Napsal: 08 dub 2015, 18:27
od misoVW
Pretesnil som komplet sacie potrubie, ventil odvetravania cvaka, readinees už je OK a závada stále pretrváva. Skontrolovane všetky hadičky, žiadna netesnost nenajdena. Na skúšku som dal aj inú skrtiacu klapku, bez zmeny. Má niekto ďalší nápad? Ďakujem.
Napsal: 09 dub 2015, 16:16
od GolfinoIV
Nebolo zhadzovane sacie potrubie
Napsal: 09 dub 2015, 18:01
od misoVW
Bolo, ale všade sú dané nové gumicky.
Napsal: 09 dub 2015, 18:42
od GolfinoIV
Ja som mal problem aj ked som vymenil jedno netesnilo
Napsal: 09 dub 2015, 21:03
od misoVW
Ako si našiel netesnost?
Napsal: 09 dub 2015, 21:08
od dreizig5
řešil se taky něco podobného,pak sem zjistil že to přisava pod parohama sání.
Napsal: 10 dub 2015, 05:42
od misoVW
popisem postup vzniku zavady ako mi to popisal majitel:
auto ma najazdene 47000km, rok 2010! Prvy majitel, starsi pan. V prirucke sa docital vymena sviecok 60 000km, alebo 4 roky. Tak isiel k mechanikovi na vymenu sviecok (to bola zrejme osudova chyba). Ten dal dole cele sacie potrubie, nerozpajal ho, dal ho dole vcelku. Namontoval tam ale nespravne sviecky. Pri zvyseni otacok auto trhalo. Majitel isiel do skodovky, tam si kupil origo sviecky a isiel za tym istym mechanikom znova na vymenu sviecok, tentokrat uz za spravne. Znova dole cele sacie potrubie. Po vymene auto uz netrhalo. Problem s kolisanim volnobehu zacal par dni potom, zvlastne ze nie hned. Majitel isiel do skodovky, tam mu vycistili klapku a urobili zakladne nastavenie. Chvilu to bolo ok, potom znova problem s hupanim volnobehu.
Co som robil ja:
- znova vycistenie a nastavenie klapky
- vytvorenie readineess kodu - uz vsetko ok, aj spalovanie par
- skuska inej skrtiacej klapky
- komplet pretesnenie sacieho potrubia (vsade nove gumicky)
- hladanie netesnosti pomocou spreja a sledovanie lambda regulacie, ziadnu netesnost som nenasiel
ventil pre spalovanie par cvaka ako ma. Problem s hupanim volnobehu stale pretrvava. Budem vdacny za akukolvek radu.
Napsal: 10 dub 2015, 06:02
od UchoTD
hadička z rampy do klapky je OK? posledne som ju ani sprejom neodhalil a pritom bola taká spuchravená,že odpadla.
Napsal: 10 dub 2015, 08:17
od misoVW
myslis hadicku z regulatora tlaku v rampe? Kontrolovana, zda sa byt ok. Auto ziadny problem za jazdy nema, spotreba, vykon ok. Problem je len s hupanim volnobehu. Pamat zavad cista.
Napsal: 10 dub 2015, 08:19
od ROMEK
menil si všetky gumičky v tom sání lebo tie sacie zvody sa skladaju z dvoch častí
Napsal: 10 dub 2015, 08:38
od misoVW
ano, uplne vsetky.