Pozor na zvedáky ! !

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

luke.bean
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 04 zář 2007, 13:48
Bydliště: Praha - Litvínov

Pozor na zvedáky ! !

Příspěvek od luke.bean »

Dneska se mi přihodila nemilá věc , spadlo mi ze zvedáku auto.

Mám nějaký asi z 80 let , po tátovi a už ten ho tenkrát kupoval starší z nějakýho státního podniku , ale udělal na něm repasi. Jenže se automechaničinou neživil , takže to víceméně odpočívalo v dílně , pak se na pár let úplně zastavil a život jsem mu vdechnul já když jsem se trošku začal vrtat v autech.

Je to klasický dvousloupák , dole propojený řetězem a ve sloupech je závitovnice po který jezdí bronzový matky.

Stalo se to , že za ty léta se ty matky natolik opotřebovali , že dneska jedna propadla a auto mi spadlo na zem , obrovský štěstí že bylo asi jen metr nad zemí a že jsem pod tím nebyl já nebo kamarád co tady semnou na tom dělá. Jenže jak to spadlo na jedný straně , tak to zničilo prahy od těch patek.

Jsem takový normální garážník , práci mám jinou ve který jsem od nevidim do nevidim a dílnu mám jen tak pro kamarády , známý a sebe víceméně jako končka , takže se ten hever u mě moc nenazvedá a v minulosti ani nenazvedal. Ještě navíc jsem ze závodů zvyklý dělat na kozičkách , takže spousty věcí dělám na zemi.

Dávám tomu péči mazáním a občasnou kontolou co tomu asi člověk může dát , ale do těch matek člověk nevidí a ani by mě to do dneška nenapadlo že by se tohle mohlo stát . . . (hm)

Takže jen takový malý upozornenění , protože mechaniků je tady mraky , garážníků jakbysmet a rozhodně každý doma nemá moderní zvedák.

Není už to vůbec sranda , mohl by z toho být solidní průšvih , takže kdyby jste někdo byl na vážkách nebo v nejistotě , tak se na tohle určitě zaměřte. Fakt mi dobře nebylo , když to ve vteřině bez jakýhokoliv předchozího upozornění spadne na zem jak kámen

Obrázek
Obrázek
Obrázek
QUATTRO 308 kW
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

a proto se musí mazat mazat mazat a každý rok by správně měla být revize...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

z prdele klika

co som videl aj tie lacne zvedaky nikedy by sem pod to nevlezel ešte že mám montážnu jamu :)
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

ROMEK píše:z prdele klika

co som videl aj tie lacne zvedaky nikedy by sem pod to nevlezel ešte že mám montážnu jamu :)
a ma vyhodu, ze ti ji nikdo neukradne, akorat se blbe stehuje (noteeth)
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
luke.bean
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 04 zář 2007, 13:48
Bydliště: Praha - Litvínov

Příspěvek od luke.bean »

Ladas : no , namazáno myslím že mám poctivě což je vidět i na fotkách.

A jinak k tý revizi by mě zajímalo , jestli tohle někdo někdy při revizi kontroloval když musíš rozhodit skoro celý sloup . . dost silně o tom pochybuju

Je to tady jen pro to , aby jste si dali bacha a kdo to má jako nějaký vedlejšák ve starý dílně jako třeba já , tak to nepodcenit , je tady už hodně blízko k průšvihu . . .
QUATTRO 308 kW
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

při revizi ti stačí ten vozík ve sloupu jen nadzdvihnout a tim zjistíš vůli , jinak aby se toto nestalo dává se pod tuto hlavní matku ještě jedna je spojena (unášena ) kolíkem , mezi nimi je mezera , když povolí hlavní hupne to jen o 5mm na spodní
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38

Příspěvek od dodi911 »

Starsie boli aj bez bezpecnostnej matice. Tam to jeblo ako u kolegu. Bol robeny repas, tzn , ze menil aj matice za origo, alebo ich dal vysustruzit z bronzu. Ma tam ist liatina bronzu , nie cisty bronz. Inak nove lacne chiny maju miesto bronzu matice z tvrdeneho plastu, cize pozor ;)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

dodi911 píše: lacne chiny maju miesto bronzu matice z tvrdeneho plastu, cize pozor ;)
no vobec by ma neprekvapilo keby bol celý zvdvihák z plastu (rofl)
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

ROMEK píše:
dodi911 píše: lacne chiny maju miesto bronzu matice z tvrdeneho plastu, cize pozor ;)
no vobec by ma neprekvapilo keby bol celý zvdvihák z plastu (rofl)
auta uz skoro jsou, tak proc ne zvedaky (LOL) (LOL) me vzdy nasere, kdyz neni krista okolo motoru nikam chytnout magnet lampu
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

luke.bean- nic si z toho nedělej, tohle byla "běžná věc", je to nevýhoda těchto konstrukcí..Je důležité, jak tady někdo psal ten matroš matek..Ty tyče trapézové jsou již opotřebované tak, že ty nové matky žerou...protože je závit opotřebován nestejnoměrně , tak je nová matka udělána jako kompromis/někdy i vaklá/...což znamená, že moc dlouho poté nevydrží...Prostě sem tam otestovat vůli. Kolega měl novou a vydržela 15 let v provozu téměř nepřetržitém a když ji prodal, měla ještě původní matky..Ale jak to bylo dál....kdo ví..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

pořádný repas takového zvedáku znamená projet tyče a k nim udělat matice ale to málokdo umí mazáním jsem myslel alespoň jednou měsíčně prolejt převoďákema namazat vazelinou to že máš vazelínu vyházenou v tom účku je jak mít mastnou podlahu...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Obrázek
Jak psal ladas šikovnýho soustružníka a rovnou si pod ni udělej ještě ocelovou jako pojistku maj mezi sebou asi dva zavity volný a jak mosazná povolí tak to sedne na ni a ne na zem.Štestí že se nic nestalo je to mžik a rozhodně by jsi neutek.Stalo se mě to taky měl jsem tam ducáto a byl pod ním sedlo to jen o ty dva závity ale byl jsem poďělanej taky.
luke.bean
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 04 zář 2007, 13:48
Bydliště: Praha - Litvínov

Příspěvek od luke.bean »

Ladas : tak snad na tý fotce je vidět že ta závitnice je namazaná až až . . . ten jezdec má mazničky za ty léta je v tom neblemtaná vazelína to jo . . .

jinak pojistky to taky mělo , ale asi jevily po létech taky nějaký opotřebení a jak povolila ta hlavní matka , tak ty železný pojistky to nevydrželi a praskli taky , závity z nich zůstali v tý závitnici (hm)
QUATTRO 308 kW
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jo je vidět jak je krásně bronzová ono to chce taky jednou do roka úplně umýt aby to co se ojede nebylo brusná pasta to že jsi měl ojetou matici je jedna věc a že se ti projela zarážka je další příběh
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

No na rovinu, já bych pod zvedák nevlezl, ani za půl míče. Jakejkoliv.
Nechápu, že když můžou bejt aretace na pitomým posilovacím stroji, tak nechápu, že v tom sloupu nejsou po 10cm otvory na 10ku kulatinu.

Zvedneš auto, zasuneš aretaci a žádnej problém.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“