O1 1,9 TDI 81kw ASV - modry dym LEN pri studenom starte

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

O1 1,9 TDI 81kw ASV - modry dym LEN pri studenom starte

Příspěvek od Ambiente2002 »

Ahojte, prosim o radu - pri rannom studenom starte zadymi cca 5-10sekund dost vyrazne na modrasto z vyfuku (bez ohladu na teplotu, aj pri 15°C). Startovanie je plynule, otacky po starte rovnomerne. Dymi vsak len po starte, akonahle auto vyrazi s este studenym motorom tak uz pocas jazdy nedymi, ani za tepla nedymi. Je toto podla vas OK, alebo je potrebne sa tym zaoberat?

2002, 270.000km, starter a baterka nove, zhavice OK

Vopred dik za rady, ci sa zaoberat alebo Ten Dym ignorovat? :)
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

kontroluj hladinu oleje a jinak na to ser..
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

Woko_O píše:kontroluj hladinu oleje a jinak na to ser..
Olej nie je potrebne dolievat, do vymeny vydrzi cca v strede medzi min a max urovnou. Zatial motor, turbo a vstrekovace bez jedineho zasahu - takze otazka ci ten dym pri starte znamena ze je cas sa na to (nieco) pozriet, alebo do toho nerypat. Diagnostika bez chyb v pamati, do nudzoveho rezimu este motor nepadol ani pri jazde v otackach nad 3000

vopred dik za rady
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Zatim to nech bejt.. nic se nestane..

Pravděpodobně to bude nějakej olej kterej může protýct přes turbo do výfuku, nebo se něco dostane do spalovacího prostoru.. Pokud to nehulí při jízdě, olej neubejvá a ani to nic jinýho nedělá, tak jezdi.. Zbytečně bys do toho hrabal a stejně nic nenašel..
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

dobre ti radi
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od eazy20 »

moj typ je ze nejake gufero ventilov uz netesni,pripadne voditko
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

eazy20 píše:moj typ je ze nejake gufero ventilov uz netesni,pripadne voditko
pokial by to bola jedna z tychto veci, je potrebne koli tomu dat rozobrat motor? Alebo su to netesnosti ktora nesposobia dalsie zavazne poskodenia?

dakujem vsetkym za predosle aj buduce rady, info
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od eazy20 »

kym ti olej velmi neubuda tak to neries..gufera sa daju vymenit bez demontaze hlavy,ale voditka nie
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

eazy20 píše:kym ti olej velmi neubuda tak to neries..gufera sa daju vymenit bez demontaze hlavy,ale voditka nie
OUKEJ, dakujem za radu, budem sa jej drzat pokial sa aktualny stav s olejom a inymi priznakmi nezmeni

... este otazocka, co je na tento motor "prijatelny" ubytok pocas 15.000 km intervalu? Zatial nemusim dolievat vobec, ostane pri vymene v strede, len pokial by bolo potrebne dolievat tak aky zmiznuty objem oleja odporucas / odporucate zacat riesit?

dikes
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od eazy20 »

ked nedolievas vobec tak to je super,ked budes dolievat tak liter tak by som to riesil urcite,urcite uz ma svoje najazdene
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

eazy20 píše:ked nedolievas vobec tak to je super,ked budes dolievat tak liter tak by som to riesil urcite,urcite uz ma svoje najazdene
aktualne mam 271.000 real (ja osobne poslednych 81.000, od 190.000 davam pri kazdom tankovani VIF a od maja minuleho roku tankujem len v rakusku na avanti hned za sk hranicami + pokracujem s VIF) - a zatial ani raz nebolo potrebne dolievat olej, aj aktualne mam na oleji 11.000 km a hladina je tesne nad stredom medzi min-max
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

No vidiš.. já na nějakej VIF seru, dávám tam naftu z kanystru, nebo PRIM a ONO, žere mi to tak 0.5 litru - 1 litr oleje na 15000 přes turbo a auto jezdí furt a dobře. A to je to PDčko..

Někdy ta přehnaná péče je mnohem horší než normální ježdění.. Jen konstatuju..
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

Woko_O píše:No vidiš.. já na nějakej VIF seru, dávám tam naftu z kanystru, nebo PRIM a ONO, žere mi to tak 0.5 litru - 1 litr oleje na 15000 přes turbo a auto jezdí furt a dobře. A to je to PDčko..

Někdy ta přehnaná péče je mnohem horší než normální ježdění.. Jen konstatuju..
suhlasim, ze prehnana iniciativa je nebezpecna :), prave preto sa tu chcem poradit a smerujem k tomu ze sa budem riadit heslom nerypat, pouze jazdit :)
OCTAVIA COMBI 1.9 TDI 81kw ASV 2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“