Dodge Durango 5.7i V8 HEMI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dodge Durango 5.7i V8 HEMI
Muj darek pod stromecek.
Amerika se vsemi neduhy i plusy
Dvorni opecovavatel Tomas, ktery se vyporadal se vsemi zverstvy a prasarnami.
Motorizace V8 5.7i HEMI, vykon je 250kw / 530Nm.
Automat 5 st.
Predelane na LPG, nadrz 95L toroid.
Mnou zakoupený vůz je Dodge Durango 2005, vozidlo určené pro exportní trh = budíky v KM/h a KM , spotřeba v L ne v MPG, oranžové blinkry a originál tažné s evropskou zásuvkou.
Při koupi měl na tachometru 105 000km.
Auto je 8 místné 2 + 3 + 3. Redaktoři světa motorů by nebyli rádi, neboť plasty v celém vozu jsou z tvrdého !! plastu v barevném nádechu hovnové béžové. Automat 5 stupňový, někdy mám pocit, že je z náklaďáku, automatická klimatizace (dvouzónová - nicméně ne pro spolujezdce ale pro osazenstvo v prostřední řadě sedadel. Samostmívací vyhřívaná zrcátka, upřímně jsem si zatím nevšiml výraznějšího stmívacího efektu. Tempomat, z zvuková aparatura od infinity (audiofil nejsem ale dle mě to hraje moc pěkně), rádio na 6CD s podporou MP3, originál odnímatelné tažné zařízení a automatické rozsvícení světel. Dále je v autě funkce ovládání vrat bez potřeby mít ovladač - auto se umí naučit 3 různé ovladače - u nás to nejde. Vše je v kůži a to se v přítomnoti dvou malých dětí hodí (také hovnově béžová).Každá řada včetně zadní má držák na 2 hrnky-lahve, sedačky v prostřední a zadní řadě jdou sklopit do úplné roviny a tím vzniká poměrně velký úložný prostor.
Auto je denně vytěžováno.
Teď přejdeme na tu méně nudnou část a tím je jízda samotná. Auto je ve vrcholné motorizaci 5.7i V8 HEMI se selektivním vypínání válců (MDS), to funguje tak, že při malé zátěži (jízda při ustálené rychlosti do cca 100km/h) se vypne polovina válců, zůstanou otevřené výfukové i sací ventily a jsou nefunkční vstřikovací trysky do těchto válců (funguje to i s LPG) dle letáčkových slibů to má ušetřit až 20% paliva oproti starším motorům bez MDS.
Dlouhodobou spotřebu dle palubního počítače mám 17L/100km při provozu na LPG,na LPG benzín vydrží cca 4000km (velmi hrubým odhadem). Auto používá LPG řídící jednotku, která jako u většiny aut, po ohřátí motoru na určitou teplotu přepíná sama na plyn. Zkušenost je taková, že na 75L LPG ujedu cca 400km. LPG tankuji u Benziny - LPG od Kralupol.
Motor je V8 HEMI. Spolehlivost motoru by měla být obstojná, rozvod OHV je vcelku spolehlivý včetně řetězu, který nemá tendenci se vytahat po 60 000km. Samozřejmě nějaké bolesti motor má, například se trhají šrouby od svodů na posledním válci na obou stranách motoru. Je to dáno větším tepltoním namáháním skrze horší chlazení u podélně úloženého motoru (konec směrem do kabiny řidiče). Tento neduh se projevu podobně jako špatné hydraulické zdvihátko. Motor, než se alespoň trochu zahřeje, tak vydává cvakavý zvuk (je to těsnění mezi motorem a svody, které než dojde k teplotní roztažnosti, tak má malou vůli, mírně profukuje a cvaká. Výkon je 250kw / 530Nm. V bežném provozním režimu (kombinace vesnické silnice, dálnice a Praha) jezdím do 2000 ot. / min. Pokud chcete opravdu hodně zrychlit, musíte na plyn doslova dupnout, jinak motor zrychluje bez přeřazení spíše pomalu.
Zvuk je naprosto famózní a užívám si pořád, když tím jedu.
Jako příklad zpřevodování automatu, při 50km/h na rovině točí motor cca 1000ot./min, při dálnici 100km/h točí motor cca 1500 ot. a nepřeřazuje kopec nekopec (až jsem byl udiven že naháče to dá na tyhle otáčky bez problémů), při 130km/h auto točí 2000 ot/min.
Když jsem auto honil (což nemám u tohoto drobečka rád) tak jede do cca 5500 ot a pak řadí výše. Nejvíc jsem v autě jel 180km/h, víc mě už nepřislo jako dobrý nápad. Sice auto váží nenaložené 2,5 tuny, ale motor s autem hýbe velice pěkně.
Pořád chce někdo závodit. - ignorace
Celkově je auto děláno na pohodový cruising přírodou a mnohem častěji teď rád jezdím po okreskách a kochám se. Dále auto přitahuje prosby o pomoc. Už jsem 2x někoho vytahoval ze sněhu a jednou startoval přes kabely felícii na benzínově pumpě .
Náhon vozu je stálý na všechny 4 kola, tuším, že základní poměr je 35% předek a 65% zadek, může se měnit v případě potřeby řídí si to auto samo. K dispozici jsou doplňující režimy 4WD LOCK a 4WD SLOW - ty jsem zatím neměl tendenci použít, ze všeho jsem se vyhrabal se základním režimem.
Vůz používá nápravu s torzní tyčí, celkově je to amerika se vším všudy - na D1 se jen přijemně houpe, co se mu nelíbí tak jsou třeba kostky s výmolama, to hopsá jak střelená koza.
Tempomat není úplně hloupý, sice to není adaptabilní, ale při jízdě z kopce podřadí tak, aby se dodržovala navolená rychlost.
Tohle je porovnani s novou verzi.
Amerika se vsemi neduhy i plusy
Dvorni opecovavatel Tomas, ktery se vyporadal se vsemi zverstvy a prasarnami.
Motorizace V8 5.7i HEMI, vykon je 250kw / 530Nm.
Automat 5 st.
Predelane na LPG, nadrz 95L toroid.
Mnou zakoupený vůz je Dodge Durango 2005, vozidlo určené pro exportní trh = budíky v KM/h a KM , spotřeba v L ne v MPG, oranžové blinkry a originál tažné s evropskou zásuvkou.
Při koupi měl na tachometru 105 000km.
Auto je 8 místné 2 + 3 + 3. Redaktoři světa motorů by nebyli rádi, neboť plasty v celém vozu jsou z tvrdého !! plastu v barevném nádechu hovnové béžové. Automat 5 stupňový, někdy mám pocit, že je z náklaďáku, automatická klimatizace (dvouzónová - nicméně ne pro spolujezdce ale pro osazenstvo v prostřední řadě sedadel. Samostmívací vyhřívaná zrcátka, upřímně jsem si zatím nevšiml výraznějšího stmívacího efektu. Tempomat, z zvuková aparatura od infinity (audiofil nejsem ale dle mě to hraje moc pěkně), rádio na 6CD s podporou MP3, originál odnímatelné tažné zařízení a automatické rozsvícení světel. Dále je v autě funkce ovládání vrat bez potřeby mít ovladač - auto se umí naučit 3 různé ovladače - u nás to nejde. Vše je v kůži a to se v přítomnoti dvou malých dětí hodí (také hovnově béžová).Každá řada včetně zadní má držák na 2 hrnky-lahve, sedačky v prostřední a zadní řadě jdou sklopit do úplné roviny a tím vzniká poměrně velký úložný prostor.
Auto je denně vytěžováno.
Teď přejdeme na tu méně nudnou část a tím je jízda samotná. Auto je ve vrcholné motorizaci 5.7i V8 HEMI se selektivním vypínání válců (MDS), to funguje tak, že při malé zátěži (jízda při ustálené rychlosti do cca 100km/h) se vypne polovina válců, zůstanou otevřené výfukové i sací ventily a jsou nefunkční vstřikovací trysky do těchto válců (funguje to i s LPG) dle letáčkových slibů to má ušetřit až 20% paliva oproti starším motorům bez MDS.
Dlouhodobou spotřebu dle palubního počítače mám 17L/100km při provozu na LPG,na LPG benzín vydrží cca 4000km (velmi hrubým odhadem). Auto používá LPG řídící jednotku, která jako u většiny aut, po ohřátí motoru na určitou teplotu přepíná sama na plyn. Zkušenost je taková, že na 75L LPG ujedu cca 400km. LPG tankuji u Benziny - LPG od Kralupol.
Motor je V8 HEMI. Spolehlivost motoru by měla být obstojná, rozvod OHV je vcelku spolehlivý včetně řetězu, který nemá tendenci se vytahat po 60 000km. Samozřejmě nějaké bolesti motor má, například se trhají šrouby od svodů na posledním válci na obou stranách motoru. Je to dáno větším tepltoním namáháním skrze horší chlazení u podélně úloženého motoru (konec směrem do kabiny řidiče). Tento neduh se projevu podobně jako špatné hydraulické zdvihátko. Motor, než se alespoň trochu zahřeje, tak vydává cvakavý zvuk (je to těsnění mezi motorem a svody, které než dojde k teplotní roztažnosti, tak má malou vůli, mírně profukuje a cvaká. Výkon je 250kw / 530Nm. V bežném provozním režimu (kombinace vesnické silnice, dálnice a Praha) jezdím do 2000 ot. / min. Pokud chcete opravdu hodně zrychlit, musíte na plyn doslova dupnout, jinak motor zrychluje bez přeřazení spíše pomalu.
Zvuk je naprosto famózní a užívám si pořád, když tím jedu.
Jako příklad zpřevodování automatu, při 50km/h na rovině točí motor cca 1000ot./min, při dálnici 100km/h točí motor cca 1500 ot. a nepřeřazuje kopec nekopec (až jsem byl udiven že naháče to dá na tyhle otáčky bez problémů), při 130km/h auto točí 2000 ot/min.
Když jsem auto honil (což nemám u tohoto drobečka rád) tak jede do cca 5500 ot a pak řadí výše. Nejvíc jsem v autě jel 180km/h, víc mě už nepřislo jako dobrý nápad. Sice auto váží nenaložené 2,5 tuny, ale motor s autem hýbe velice pěkně.
Pořád chce někdo závodit. - ignorace
Celkově je auto děláno na pohodový cruising přírodou a mnohem častěji teď rád jezdím po okreskách a kochám se. Dále auto přitahuje prosby o pomoc. Už jsem 2x někoho vytahoval ze sněhu a jednou startoval přes kabely felícii na benzínově pumpě .
Náhon vozu je stálý na všechny 4 kola, tuším, že základní poměr je 35% předek a 65% zadek, může se měnit v případě potřeby řídí si to auto samo. K dispozici jsou doplňující režimy 4WD LOCK a 4WD SLOW - ty jsem zatím neměl tendenci použít, ze všeho jsem se vyhrabal se základním režimem.
Vůz používá nápravu s torzní tyčí, celkově je to amerika se vším všudy - na D1 se jen přijemně houpe, co se mu nelíbí tak jsou třeba kostky s výmolama, to hopsá jak střelená koza.
Tempomat není úplně hloupý, sice to není adaptabilní, ale při jízdě z kopce podřadí tak, aby se dodržovala navolená rychlost.
Tohle je porovnani s novou verzi.
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
- jirkastrachota
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 657
- Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
- Bydliště: Benešov
RAMku mam v planu napresrok.jirkastrachota píše:pěkné. živit bych to teda nechtěl, a radši bych sestřičku RAMku. Ale tohle už je pořádnej nákladáček.
Tohle je family car, aby se tam pohodlne veslo 6 lidi
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
- jirkastrachota
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 657
- Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
- Bydliště: Benešov
Tak kdyz to spoctu zere to 17L/100km LPG, pri polovicni cene oproti benalu to je jako cca 8.5L benzinu (kdyz nepocitam vedlejsi naklady na provoz LPG) coz mi neprijde nijak brutalni...(u stale 4x4, zaple klime, 5.7i V8 objemu a vaze 2.5t nenalozene)
Jinak delam sam na sebe, jsem jak me oznacil pan ministr parazit statu OSVC.
Jinak delam sam na sebe, jsem jak me oznacil pan ministr parazit statu OSVC.
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
- jirkastrachota
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 657
- Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
- Bydliště: Benešov
Tak novinka, budou nove poloosy, upgrade automatu a RJ a bude kompresor, 180 stupnu termostat, vstriky (nevim jak pisty to si musim zjistit - poptat).
Skrze plyn musim zjistit jestli bude treba novy vstriky a reduktor.
Novy setup by mel dat cca 320kw (dle webu).
Postnu fotky z prestavby.
Skrze plyn musim zjistit jestli bude treba novy vstriky a reduktor.
Novy setup by mel dat cca 320kw (dle webu).
Postnu fotky z prestavby.
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Tak tak Tomas pomohl vyresit vsechny sracky a ted se jezdi .
To auto neni pro zavodniky, ale kdyz si jdu do lesa zabehat a jsem pak uplne ko, tak clovek zaleze do pojizdneho obyvaku a ma total pohodu, dira nedira.
A na tri deti, tchyni a manzelku neni nic lepsiho!
To auto neni pro zavodniky, ale kdyz si jdu do lesa zabehat a jsem pak uplne ko, tak clovek zaleze do pojizdneho obyvaku a ma total pohodu, dira nedira.
A na tri deti, tchyni a manzelku neni nic lepsiho!
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
No protoze chci .
No zatah odspod je na 2,5 tuny docela dobrej, nahore uz to tak slavny neni.
Btw je fakt ze na tuhle krabici je 0-100 za 7 sekund docela slusny .
No zatah odspod je na 2,5 tuny docela dobrej, nahore uz to tak slavny neni.
Btw je fakt ze na tuhle krabici je 0-100 za 7 sekund docela slusny .
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Az budes muset vozit hodne lidi, tak tomu prijdes na chutTDI tech píše:Mna tie americke darmozrace moc neberu. Velke, neskladne a nenazrane cudo. Na take musi mat clovek tu ich naturu.
Nenazrane mi to vzhledem k vaze, vykonu a pernamentni ctyrkolce ani tak neprijde.
S 1.2 TSI tou prvni ve fabii jsem stabilne jezdil za 8-9L a s timhle za 15L...
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem