Stránka 1 z 1

Teplota oleje

Napsal: 26 čer 2015, 14:55
od zero1724
Ahoj včera jsem jel na dálnici dost svižně s novým superbem 2 125kw tdi, teplota oleje vylezla až na 115 stupňů, není to na seriový motor až moc? Kolik vlastně dlouhodobě zvládne umazat běžný olej co se dá koupit do motoru 5w40 a 5w30 (kvalitních značek Shell,q8 atd...)? Někdo řikal 120 st. víc už turba nedávaj...

Napsal: 27 čer 2015, 13:27
od Marek77
Je to zcela v pořádku.

Napsal: 27 čer 2015, 15:48
od vonRichthofen
Teplotní rezerva se měří při 100 st. Celsia. Kritická teplota oleje je pak o cca 30-50 st. vyšší.

Napsal: 29 čer 2015, 13:18
od zero1724
Kritická teplota znamená co? A pro jaké komponenty vozu? Podle mě se turbum nelíbí 120st olej, ale třeba se pletu ;)

Napsal: 29 čer 2015, 20:43
od vonRichthofen
teplota výfukových plynů bývá i 900-1000°C, jakou teplotu má turbo když je po ostré jízdě rozpálené do ruda nevím, ale olej hnaný přes turbo bude asi pěkně rozpálený a musí se chladit v chladiči oleje, tak by měl nějakou vyšší teplotu vydržet.

Napsal: 30 čer 2015, 05:45
od Marek77
Teplota výfukových plynů 900-1000°C není ani u přeplňovaného benzinu. Natož u nafty. Kde žiješ, člověče???

Průměrná teplota výfukových plynů u naftového motoru se pohybuje do 400°C.

Napsal: 30 čer 2015, 11:05
od zero1724
Také se mi to zdá nějak moc ty výfukové plyny.

Napsal: 30 čer 2015, 16:26
od vonRichthofen
http://www.autovyfuk.cz/index.php/vyfukovy-system-
http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq& ... hip=&item= pokud si přečtete kapitolu 11. Proč mám po jízdě s větší zátěží motoru dochlazovat turbodmychadlo a jakým způsobem? tak zde cimbu uvádí teplotu 950°C.

Napsal: 30 čer 2015, 22:34
od Marek77
Pan Janda je veliký pohádkař, to se všeobecně ví. Ale když tomu věříš, ........

Napsal: 01 črc 2015, 11:44
od zero1724
900st. Egt má kámoš co jezdí vrchy a tlačí 2 bar :D

Napsal: 02 črc 2015, 11:41
od rufus
...1048°C jízda do Mohelničáku,čtyři osoby včetně řidiče,plnicí tlak 2,4bar... berte s rezervou protože se jedná o upravený motor...

Napsal: 03 črc 2015, 05:27
od nogis
tiguan 2.0TDI 208k/400Nm 880°C během prvních cca 3km na dálnici pod plným plynem. pak jsem radši ubral.

ale k tématu. řešíte 115°C ve vaně, ale kolik je teplota oleje při i normální jízdě na pístech nikoho z vás nezajímá. a olej to vydrží. ;)

Napsal: 22 srp 2015, 15:23
od jirka cordoba GT TDi
na cordobě gt tdi při velké rychlosti po dálnici v létě i 132 stupnu na oleji což není ještě žádná tragedie
ta teplota výfukových plynů na S2 125kw čím víc se jelo tím klesala na cca 400-600 stupnů při určitých konstantních otáčkách jde dosáhnout i 900 ale né při plnej palbě to se paradoxně ochlazuje měřil jsem to pro zajímavost..

Napsal: 25 pro 2015, 11:20
od Krki
asi vše O.K., já letos na tom stejným autě, plně naloženej na dálnici v Turecku teplota oleje 136°C , mám to dokonce i vyfoceno.
Venku bylo 39°C, jel sem na tempomat 180 km/h, auto naložený až po vrch dětma a věcma na dovču, a před Ankarou jak sou ty dlouhý stoupání tak to lezlo tak vysoko..

Martin

Napsal: 28 pro 2015, 08:47
od Ladas
u naftového motoru 400 možná jo ale u turbo naftového motoru x2 a více ;)