New Seat Leon Cupra ST 280PS: Dyno Run by DIESELPOWER

Toto fórum slouží ke zveřejnění výkonových grafů Vašich vozů.

Moderátoři: šulda, JasteR, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
DIESELPOWER office
uživatel
Příspěvky: 672
Registrován: 18 říj 2012, 20:23
Bydliště: office
Kontaktovat uživatele:

New Seat Leon Cupra ST 280PS: Dyno Run by DIESELPOWER

Příspěvek od DIESELPOWER office »

Porovnali jsme Seat Leon ST Cupra 280 se Škodou Octavia Combi RS. Myslíte si, že víte, jaká je realita? Že má Škoda 220 koní, Leon o 60 koní více a tedy že Cupra bude určitě při měření dynamiky rychlejší? Také jsme si to mysleli, ale realita se ukázala v mnoha směrech zcela odlišná.

Dlouhodobě se ukazuje, že koncernové motory nabízí více výkonu, než co najdeme v oficiálních tabulkách. Třeba Rapid 1.4 TSI měl místo 90 kW (122 k) o necelých 6 kW více (130 koní), Golf 1.2 TSI naladěný na 63 kW (85 k) se dostal na 67 kW (91 k). Takže se daly pozitivní rozdíly očekávat také u Octavie RS i Leonu Cupra. A tak se také stalo.

Škoda Octavia Combi RS vykázala při měření maximální výkon 166 kW (226,4 koní) při 4952 ot./min a vrchol točivého momentu 375,9 Nm (2799 ot./min). Nad slibovaným maximem 350 Nm se motor drží zhruba od 1800 ot./min až do 3700 ot./min.

Ještě větší překvapení ale přineslo měření Leonu ST Cupra 280. Tam se totiž výkon dostal dokonce přes hranici 221 kW (300 koní). Z grafu je navíc jasně patrné, že nešlo o nějaký chvilkový výkyv. Testovaná Cupra se držela přes 300 koní od zhruba 5600 do 6700 ot./min. Naměřené maximum nakonec dosáhlo na 223,5 kW (304 koní) při 6375 ot./min, což je už poměrně výrazný rozdíl oproti oficiálním hodnotám.

Výrazně více vykázal také točivý moment, který se pohybuje kolem hodnoty 380 Nm od 2500 do 5500 ot./min. Naměřený vrchol se nakonec zastavil na 388,8 Nm při 4577 ot./min.

Více zde:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 792&type=3

https://plus.google.com/b/1072377140992 ... 6532099041

http://www.autorevue.cz/seat-leon-st-cu ... =copylinkk

#skoda, #skodaoctavia, #seat, #seatleon, #dieselpower, #octaviars, #leoncupra,



Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Docela by mě zajímal reálný výkon Golfu R. Jestli nemá o moc víc než 300 koní, tak bych si na okruhu vsadil spíš na tu Cupru.
Nevíte někdo jak se liší komponenty motoru Octavie a Cupry?
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Tak to si vsaď, cupra je lepší na okruhu ;) 4 kola je těžká
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
JasteR
Aktivista
Příspěvky: 3295
Registrován: 30 srp 2006, 18:12

Příspěvek od JasteR »

Na technicky silnici by byl Rkovy Golf rychlejsi, s Cuprou jsem jel, jede fak hoodne pekne, samosvor je super, ale spojka ma velky problem i v serii, Golf je vyvazenejsi-lepsi rozlozeni hmotnosti, na mokru by nemela Cupra sanci.. tezko porovnavat neporovnatelny auta.. na bezny silnici pri dodrzovani rychl. limitu ma Cupra velky problem s prenesenim vykonu, do cca 120kmh neni velky rozdil od slabsi Octavie RS, Rko nema v beznem provozu problem s prenosem vykonu za kazde situace..

..:: Octavia vRS TDI - 210HP @ 476Nm NA PRODEJ !!!
..:: Leon Cupra4 TDI - 270HP @ 580Nm

Obrázek
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Nevim, co za silnici je techničtější než nordschleife... Tam combi smázne kde co :)) nevim co vypovídá více o možnostech vozu než video od běžného petrolheada (nezávodníka) https://www.youtube.com/watch?v=m2fsFaWxH_Q
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
JasteR
Aktivista
Příspěvky: 3295
Registrován: 30 srp 2006, 18:12

Příspěvek od JasteR »

zero1724 píše:Nevim, co za silnici je techničtější než nordschleife... Tam combi smázne kde co :)) nevim co vypovídá více o možnostech vozu než video od běžného petrolheada (nezávodníka) https://www.youtube.com/watch?v=m2fsFaWxH_Q
Je to relativni.. Golf R vs 458
https://www.youtube.com/watch?v=MdKku0SY0ek

..:: Octavia vRS TDI - 210HP @ 476Nm NA PRODEJ !!!
..:: Leon Cupra4 TDI - 270HP @ 580Nm

Obrázek
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Oni tyhle srovnávací videa jsou problém. Na Nordschleife musí mít člověk koule a hodněkrát ho projet aby ho dal naplno, bez obavy co ho čeká za zatáčkou :)
(pro úplnost - nikdy jsem tam nebyl, ale z videí je jasné, že to není pro slečinky. U mě závodění končí v Mostě:) )
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Naprosty souhlas s Rolanem. Stado pod kapotou muze byt limitujici nicmene vetsinou je limitujicim prvkem meziclanek mezi volantem a sedackou. Ostatne, to je obcas evidentni i na sprintech, kdy staci, aby si nekdo jiny (chapejme zkusenejsi) sedl za volant a hned jsou casy nekde jinde ... a to se jezdi rovne ;)

Vhodne by bylo, kdyby udelali autori testu porovnani v ramci grafu v ramci jednoho obrazku.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Výsledky Vašeho měření - Grafy“