Kia Carnival II (2001-2006)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Kia Carnival II (2001-2006)

Příspěvek od MichalCZ40 »

Zdravím všechny, nejen majitele Kií. Koupil jsem Carnival CRDi 2,9 2005 . Zakoupen v ČR a servisován tam, kde jsem ho minulý měsíc pořídil. Byl jsem upozorněn, že podle diagnostiky vykazuje při startu nižší tlak v railu. Servisní knížka k tomu nebyla a tak nemám přehlěd ani o výměně rozvodů, natož pak vstřiků, nebo vstřikovacího čerpadla. Nicméně na druhé otočení klíčkem naskočil. Mechanicky v poho, technická do 2017, takže hurá do řešení problému horších startů. Co jsem se dočetl, pokud by byl tlak při startu pod 110 BAR, tak prostě nenaskočí - řídící jednotka ho nepustí. Laborováním jsem se dostal až k tomu, že je pravděpodobně zavzdušněný palivový systém. To by bylo pochopitelné, v nádrži při koupi bylo tak na dojetí ke 20m vzdálené pumpě. Natankoval jsem a dojel po vlastní ose bez problému domů asi 100km. Ale pokud vypnu motor, nenaskočí ani neprodleně po jízdě. Točí nad 4000 (víc jsem ho netrápil), turbo bez problému, z výfuku ani při startu žádný kouř. Pomůže startsprej, ale to není řešení, tím víc ve 30 stupňovém vedru. Vyměnil jsem palivový a vzduchový filtr. Zbastlil jsem takový "samohonný aparát" a na videu https://www.youtube.com/watch?v=rq2prET8HAo je vidět zavzdušnění. Když jsem pustil naftu do vstřikovacího čerpadla napřímo z kanistru (s použitím průtokového filtru z papíru), KIA naskočila bez problémů. V Auto Kelly jsem koupil černý hadice a vše propojil. Jezdil jsem a startoval bez problému 1 den. Ráno na studený motor také bez problému naskočil. Myslel jsem, že mám vyhráno, ale závada se objevila znovu. Zajel jsem do servisu, abych se odreagoval, aby mi zkontrolovali a případně naplnili klimu. Nabídli mi pomoc se startama, ale trvají na prověření vstřiků. Už teď vyměnili trubice od nádrže k filtru a dál do vstřikovacího čerpadla. Kdyby to nejezdilo bez problému, souhlasil bych s nima, že je třeba vyndat vstřiky a otestovat je (existuje i metoda kontroly množství nafty z přepadů - pokud po 3 minutách na 2000-2500 otáček vstřik vrátí víc, než 25ml, je minimálně na repasi - této metodě se ale brání stejně tak, jako zkusit do systému zařadit nějaké podávací čerpadlo pro start). Vstřiky, když se udělají špatně, potom je auto na odpis. To už nemluvím o ceně vstřiků Delphi. Ještě mám jeden zaručeně dobrej senzor tlaku v common-railu, ale pokud by byl ten, co tam je špatnej, tak by auto netočilo víc, než 2500. Servis zatím opravil spojku (netěsnost pístu - pumpy), vyměnil potrubí, naplnil klimu, udělal dezinfekci (ikdyž jsem při zadání toto nepožadoval, ale budiž - hlavně, že se na to ptali). Zkrátka teď tam jsem asi za 6-7k a výsledek je špatně startující auto s funkčním pedálem spojky, zato s klimou a to dezinfikovanou. (wallbash) Toho vyndavání vstřiků se fakt bojím. Ještě jednou opakuji, po odvzdušnění to den, noc i ráno jezdilo a chytalo na škrtnutí. Dík za jakoukoliv radu.
Naposledy upravil(a) MichalCZ40 dne 12 říj 2015, 01:08, celkem upraveno 1 x.
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Vzduch do vstřikovacího čerpadla

Příspěvek od MichalCZ40 »

Ještě dodám, že já tvrdím opak, než mi hovoří odborníci ze servisu. Dle mého názoru do vstřikovacího čerpadla má jít z filtru nafta, možná pouze vyjímečně nějaká minibublinka. Kapalina je nestlačitelná, ale vzduch ano - to by mohlo vysvětlovat snížení tlaku na common-railu před vstřikama. Oni tvrdí, že vzduchové bubliny jsou normálním jevem. Jak to teda je? (hm)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pravdu ty, bubliny tam nemají co dělat..
nepropadat panice...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

Tak problém vyřešen. Bylo to zavzdušněné - odstraněn byl balónek-pumpička a předehřev nafty. Pročištěny vstřiky a opět jezdí jako drak... Jen mám problém sehnat na ní pneu. Nechci kupovat nové - stačilo by mi 50%. Buď 215/65/R15 96H letní, nebo ráfky 17´´ (nevím, jestli se dělají i plechy) - pneu mám 225/45/R17 RZ (v TP zapsáno 225/55/R17 97W - snad by to neměl být problém, nebo jo?). Poradí mi někdo nějaký pneuservis, nebo kde by se daly levně sehnat?
Jaký si to uděláš, takový to máš...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Mrkni na aukro,bazoš, je tam toho plno...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

Díky, ale nic jsem tam nenašel. Inzeráty tam nejsou moc aktuální, většinou prodáno, nebo nehorázně drahé a proto neprodáno.

No momentálně nastal jiný problém. Po dálnici dlouhý táhlý kopec 130km/h, ručička teploměru nahoru, topení topí. Tedy z dálnice a nechat vystydnout. Vyndal jsem termostat byl seklý. Ale nelíbí se mi, co to bez něj dělá. Tady je video po vyndání termostatu a motor chladnul cca 20 minut - potom dolitá destilka po hrdlo a v přepadovce přesně v polovině mezi Min a Max. https://youtu.be/FMLlmZcrqdY Pak jsem znovu dolil a po kontrole v garáži vidím, že přepadovka je skoro plná a topení přestalo topit. Chladící směs rozstříkaná z přepadovky po motoru. Uvidím, co to udělá s novým termostatem. Tenhle se odseknul někde kolem 250 stupňů a teď funguje viz video - otvírá se pozdě, takže do koše. Navíc je to typ 88 Celsia a ve 2,9 CRDi má být 82 Celsia. Mám pocit, že to můj předchůdce uvařil... Doufám, že nebudu muset cálovat za opravu hlavy a těsnění. Jen vstřiky a spojkový válec stály ranec. :-|
Jaký si to uděláš, takový to máš...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tenhle termostat s prdelkou nemůžeš často jen tak vyndat, protože prdelka nezavírá teplou vodu, aby šla do chladiče, ale vrací se zpět do hlavy. Moc nechápu, co to video mělo ukázat? Že je v motoru voda a čerpadlo ji tlačí? :)
Dej tam nový/radši jej předem vyzkoušej/ a uvidíš..Pokud se situace nezmění může být chladič zanesen..Chce to zjistit, zda je chladič celý horký, když je motor ohřán..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hele co myslíš tím že se "odseknul" při 250°C ??
Parafínová náplň v elementu vydží tak polovinu, výrobce garantuje max. 135°C , pak již dochází k degradaci a výsledkem je že si termostat dělá co chce ...
;)
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

No taky se z něj pořádně kouřilo, potom se ozvala rána a on povolil. Bimetal tu rez urval. Nedělá si co chce, ale otevírá kolem 100 stupňů, možná kdybych ho procák wédéčkem, bude lepší. Nicméně na této prkotině šetřit nebudu - už je na cestě novej s otevřením na 82: http://www.autodily-pema.cz/autodily/ki ... d=35824417

jericho-3: Docela jsi mě uklidnil, už jsem zachovával paniku, že to tlačí ven motor skrz nějakou prasklinu... Dá se chladič nějak pročistit, nebo se musí koupit nový? A ještě - pochopil jsem správně, že vepředu 2,9 CRDi jsou chladiče 2 za sebou a každý má svůj ventilátor? Ten vepředu bude na klimu a teprve za ním asi ten pro motor. Sahara pro motor spíná, možná by pomohlo, kdyby spínaly oba najednou. Ale ten první pro klimu je naprosto studenej v každé situaci. Klima funguje, jen chrčí kompresor - naplněno nedávno, tak snad se rozeběhne. Klimu plnili profíci, ale přijde mi to po zvuku, jako nenamazaný kolo, když sepne elektromagnet spojky... Neměli tam dát i olej? Koupil jsem to s prázdnou klimou. (hm)
Jaký si to uděláš, takový to máš...
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Sorry že se sem vetřu, ale zeptám se..

Mám tady Kiu Carnival, snad taky 2.9CRDi, ale s absolutně uvařeným motorem.. myslim že to je rok 2005-6. Majitel řekl že to chce sešrotovat.. Nabidlo se že se to za 5tis koupí.. Na tahání aut a káry a na občasný výlety s hokejem by se to docela dalo využít.. Normálně bych si to auto nekoupil, ale za 5 tis, plus to že si práci udělám sám, tak v tom budu jen za material..

Těsnení 1200 + srovnání a natlakování hlavy, nějaký další píčoviny jako olej, filtry atd.. Řekněme 5-6tis v matroši. To jest max 15tis za celý auto schopný provozu (po motorový a papírový stránce.)

V podstatě vim, že jsou to sračky už sami od sebe, ale co ještě zásadního se tam sralo? Berte to tak že to nebude auto na každodenní ježdění ale max tak 2x za týden.. Díky a sorry..
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jestli je brutalne uvarena pocitej +3 za srovnani bloku,jinak za ty prachy to vem...
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Jasný.. Na ten blok mrknu. Má to ty nizký hlavy, tak jestli spíš nebude prdlá palice.
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

No hlavně se podělávaj vstřiky a vstřikovací čerpadlo - pokud už nemluvím o prasklý hlavě. Vstřiky repas 4x - a s tím počítej, protože při slušným zacházení jdou Delphi po 150 000 dopryč, zhruba 15 000,- a pokud bude špatně tlakovat vstřikovací čerpadlo, jsi za nové 50 000,- a repas cca 25 000,- . Samozřejmě můžeš na vrakáč, ale nepočítej s kvalitou. Delphi vyžaduje kvalitní naftu a pokud tam někdo lil něco z JZD, zahučíš podle mě cca 30k, aby ta srovnaná hlava s novým těsněním vůbec byla k něčemu dobrá. Uvařenej totál motor je velice pravděpodobné, že to odeslaly i vstřiky... Osobně vím, kolik stojí oprava - taky jsem měl výhodnou koupi s papírama OK... Prolez i spodek a do každý kovový trubky poklepej - když nevydrží a praskne = další investice třeba do topení vzadu. To uvaření mělo svou příčinu a logicky sebou i něco vzalo. Takže pokud praskly trubky chladícího okruhu, budeš draze měnit (případně doporučuji ihned vyměnit za gumový). Zatoč startérem a foukni do sání start-sprej, jestli nejsou potkaný ventily. Ale za tu cenu se prodává na vrakáči jen vstřikovací čerpadlo... asi bych do toho moc neinvestoval a rozprodal. Škoda ale papírů. Za 50 000,- seženeš na papírech pojízdnou a tak si spočítej, kolik do toho nacpeš ve finále. Cena je zajímavá, ale ten člověk ví, proč se toho zbavuje.
Jaký si to uděláš, takový to máš...
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Ten člověk se toho zbavuje, protože je to takovej dobrodruh a nemá moc prachy. Původně to u nás má na opravu, ale nechce do toho dávat. Proto taky nabídka na tak nízký prachy. Naštestí nejsme uplný debilové, takže se investuje max do 20tis. Pokud se vysere něco víc, tak se to bud prodá, komplet a nebo sešrotuje. Do poslední chvíle to jezdilo v pohodě..
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

Potom se investice vrátí minimálně za vstřikovací čerpadlo. Jak je to s klimou? Já ji nechával plnit, chladí supr, ale když sepne kompresor, tak to jsou zvuky, jakoby tam nebyl olej nebo co. Prostě drnčí. Dá se to nějak odstranit, aby se kompresor nevysypal? Auto bylo od prosince minulýho roku prakticky na suchu, teď ho oživuju. Nedává se do kompresoru, který byl bez náplně, kromě chladícího fluida taky nějakej olej, na kterej by plniči "pozapomněli"?
Jaký si to uděláš, takový to máš...
Odpovědět

Zpět na „Kia“