Kia Carnival II (2001-2006)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Olej tam samozřejmě je.. Dokonce to jde naplnit i bez oleje, ale je to málo pravděpodobný.. :) Je potřeba zjistit jestli to vůbec je kompresorem. Pokud se ale seplej točí v pohodě a řemen nepíská tak bych to jako závadu neviděl..
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

Když je vyplá A/C, tak je klid. Když A/C zapnu, tak po chvíli ledovej vzduch což je známka funkčnosti. Když kompresor maká, tak drnčí. Když vypne, je zase klid. Pokud ho v zapnutém stavu vypnu z interiéru a zapnu, to opakuju tak 10x, potom chrčí míň. Třeba to časem přestane. Řemen má průhyb cca 1cm max. a vypadá jako novej. Snad by mi nenaplnili prázdnou klimu a nedali tam olej (jestli to vůbec jde)... Pazvuky jdou natuty z kompresoru A/C (spojka, ložisko...).
Jaký si to uděláš, takový to máš...
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Možný to samozřejmě je.. Naplnit to jde bez oleje těžko, max na nějaký starý plničce. Ložisko odchází docela často.. Chtělo by to sundat řemenici a vyzkoušet..
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

No teď čekám na zásilku, přijde termostat, olejovej filtr a 8l oleje. Vyměním vše a teprve potom se vrhnu na klimu. Zatim ji nebudu trápit, takže OFF. Stejně tropy letos moc nečekám. Spíš se pustim do trubic k zadnímu topení a vyměním je za něco pružnějšího. Nechci udělat motor kvůli takový pakárně. Jak to vypadá s tvojí Sedonou?
Jaký si to uděláš, takový to máš...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

Ahoj všichni, ještě jednou shrnu svůj příběh, aby nikdo neudělal chybu, jako já a třeba mi i někdo pomůže.

Moje Kia Carnival je plná překvapení nejen pro mě, ale i pro mou peněženku. Zajel jsem na kontrolu klimatizace, případné doplnění za 1000,- a nakonec se z toho vyklubalo skoro 25 000,- s repasí vstřiků. Zkontrolovat jsem si je měl sám pomocí měřáku a nafty z přepadů. Dlouho startovala a já řešil odvzdušnění, popsané mnou v jiném tématu. Jen na okraj - při přímém podání nafty do vstřikovacího čerpadla z kanistr přes filtřík šla na první škrtnutí. Majitel servisu mě ale přesvědčil, že by bylo dobré si nechat ZA PJÉŤO udělat přesný test vstřiků v nějaké specializované pražské firmě a já pitomec kejvnul. Následoval telefonát a bylo mi jím řečeno, že 1 vstřik je KO a ostatní tak mezi 20-40%. Tak jsem měl na výběr: 1) vrátit vstřiky tak, jak byly, zaplatit práci mechaniků (o té nebyla zmínka při mém souhlasu, ale chápu), podložky, cestu, vyměněný válec u spojky (chcal) a budu zhruba za 14 000,- - auto tam bylo týden a kluci se na tom nadřeli... Bez jakékoliv záruky, že to pojede tak, jako když jsem to tam dal. Nebo 2) nechat udělat repasi vstřiků a pak budu celkem na 24 840,- zato se zárukou. Trochu nátlak, že? Při přebírání jsem se dozvěděl, že záruka je jen na vstřiky a že jsem požadoval, aby auto nastartovalo na škrtnutí. Nastartovalo tak a já udělal malý okruh a byl jsem zpět. Něco chrčelo v motoru. Prý to nic, jen po naplnění klimy začala spínat spojka kompresoru a ten je na cestě do věčných lovišť. Hadice u palivovýho filtru jsou zbastlený šíleně, navíc byl odpojen předehřev nafty a zcela zmizela gumová ruční pumpička na odvzdušnění.

Záměrně jsem se rozepsal do detailů, aby si každý na takovéto postupy servisů dal pozor.

Po této opravě vůz sice startuje na první škrtnutí, ale netáhne a hřeje se. Vyměnil jsem termostat (ten na výkon nemá vliv, ale aspoň jsem doufal, že se zbavím přehřívání), bez rozdílu. Pro odreagování jsem koupil elektrony 17´´, které mám v TP také uvedeny. Na výměnu kol jsem již využil služeb jiného servisu. Když už to bylo na heveru, nechal jsem vyměnit i olej. Teď tam je plná syntetika Eurol 5W-40 Super Lite, aby měl lehčí starty v zimě. Do extrémů ho honit nechci a ani nemůžu. Dělá problém i rozjet se do kopce a při sepnutí kompresoru A/C v kopci klimu musím vypnout (když stojím, tak klesnou otáčky ze 3000 na 2500 při stejné poloze pedálu plynu) a podřadit. Na dálnici jede 130, ale plyn je mrtvej. Předjíždění v podstatě nepřichází v úvahu na okresní silnici. A po sjezdu z dálnice po minutě v koloně opět vaříme.
Když se dělají vstřiky u tohoto typu, tak se do řídící jednotky zadávají čísla jednotlivých vstřiků a jejich pozice. Pravděpodobně je popřehazovali a programováním řídící jednotky pro vstřiky se nikdo nezabýval.
Na těch větších kolech (co tam mají být - 225/55/17, případně 215/65/15) je to podstatně línější, než na původních, nevyhovujících TP 205/65/15. Někdo tady psal, že mu Carnival má tendenci prohrábnout i na trojku. O tom si můžu nechat zdát.
Poradí mi někdo, jak by v mém případě nyní dál postupoval? Já chci zajet do KIA servisu, který patří i prodejci KIA, kde bylo auto zakoupeno a nechat si vyjet záznam o provedených změnách ŘJ. Pokud by byla repase udělána regulérně, musely by být přeprogramovány data v jednotce dle vstřiků. Pokud nebudou souhlasit čísla vstřikovačů a jejich pozice v motoru s údaji v ŘJ, potom mám právo na reklamaci opravy. Ale rozhodně nechci auto nechávat jim bez dozoru.

Díky předem za jakoukoliv radu a pomoc. :)
Jaký si to uděláš, takový to máš...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Odpověděl jsi si sám, zajeď někam, kde ví přesně o co jde a nech si napsat dobrozdání a s tím pak zajet do "servisu" , kde to dělali. A třeba jim pohrozit i tím, že si ještě zajistíš znalce v tomto oboru..Možná se pohnou a zatřesou kasou..Jinak na přehřívání má i nezanedbatelný vliv "nepohoda" motoru...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

obdivujem odvahu ludi pri kupe aut..
zial potom si to vsetko zaplatia (pracu servisov nekomentujem..najst dobry a po odbornej stranke na dane auto aj sposobile je tazke najst) problem je v tom ze cakas ze do toho nebudes davat peniaze...ale to je zial omyl!
GIV var asz 4mot upraveny
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

To je šílené tolik peněz a pořád žádný výsledek. Když už investovat tak do auta co má smysl ne do takového zjebu.
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

Tak už vážně nevím, čím to může být. Začalo to přehříváním po táhlých kopcích po zmiňované repasi vstřiků. Chladič (ne klimy, ale skutečně chladící kypaliny) byl způlky naprosto studený a vařilo to po delší jízdě na dálnici. Vyndal jsem termostat a dal se do čištění. Po nalití octa a důkladném promývání se voda zbarvila do rezava a tak jsem pokračoval až do téměř čisté H2O. Potom ještě nějaký čistící prostředek do chladiče a promytí wapkou žebra (odzhora dolů - nikdy ne přímo, aby se lamely nezničily) a znovu propláchnutí. Potom stále bez nového termostatu doplnění chladící kapaliny 1:1 s destilkou, projetí, doplnění a nasazení nového termostatu (již ne na 88 stupňů, ale jak má být - na 82 celsias). Pár koleček a průběžné odvzdušňování (upouštění tlaku - pouze vzduch) víčkem na dolejvání kapaliny nad termostatem. Přepadová nádoba přesně na polovině. Chladič hřeje nyní celý. Nehřeje zadní topení (samozřejmě spuštěný jak ventilátor, tak přepínač) - pravděpodobně ho někdo odpojil a zkrátil tak okruh, což hodnotím kladně. Topení vpředu hřeje fajn. Ale jakmile jsem na volnoběžných otáčkách, topení přestane foukat teplý vzduch. Po rozjezdu znovu hřeje. Vodní pumpa tedy funguje, možná je to někde zavzdušněný, doufám. Olej je v pořádku - žádná voda v něm a žádná spotřeba oleje. Chladící kapalina je bez známek výskytu oleje, nebo nafty. Jenomže se mi tlakuje a plní se tak přepadová nádoba až po okraj. Takže musím odvzdušnit (žádný zápach paliva, nebo kouře - prostě vzduch) víčkem nad termostatem. Startuje na první sekundu jak za studena, tak za tepla, na provozní teplotu se ohřeje rychle a teplotu si drží, již se nepřehřívá. Táhne také velice pěkně a spotřeba je cca 7-8/100. Byl bych spokojen, ale když přijedu domů a mrknu do motoru, přepadovka je plná, kapalina rozstříkaná v jejím okolí a vrchní hadice tvrdá jako kámen, skoro se smeká ze stahovacího pásku. Dým za autem téměř žádný. Napadá Vás, co s tím může být? :bang:
Jaký si to uděláš, takový to máš...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

Tak opravdu nikdo nic? (hm)
Jaký si to uděláš, takový to máš...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Moc možností není, buď prdlá hlava /blok/ nebo ta lepší varianta, že je jen lehce podfouklé těsnění na prostředních válcích, ty to odvzdušníš, vše je o.k. ale když tomu zatopíš a motor se ohřeje, tak ti foukne z válce trochu tlaku do soustavy a ta se zavzdušní./prohlá hlava/..A tak dokola..Někdo motor připařil, nemusí to dělat nic, ale motor dělá to co popisuješ..Zkusil bych při ohřátém motoru utáhnout hlavně vnitřní šrouby hlavy....jakmile to snadno půjde, jsi možná doma...
nepropadat panice...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

jericho-3 píše:Moc možností není, buď prdlá hlava /blok/ nebo ta lepší varianta, že je jen lehce podfouklé těsnění na prostředních válcích, ty to odvzdušníš, vše je o.k. ale když tomu zatopíš a motor se ohřeje, tak ti foukne z válce trochu tlaku do soustavy a ta se zavzdušní./prohlá hlava/..A tak dokola..Někdo motor připařil, nemusí to dělat nic, ale motor dělá to co popisuješ..Zkusil bych při ohřátém motoru utáhnout hlavně vnitřní šrouby hlavy....jakmile to snadno půjde, jsi možná doma...
Díky, zítra to zkusím dotáhnout. Snad neservu závity a snad to pomůže. Jen malý technický dotaz. Jak se dostanu na vnitřní šrouby hlavy tak, aby byl motor ohřátý? Než stačím sejmout vstřiky, tak značně vychladne - navíc manipulace se vstřikama je dost laboratorní práce na to, abych to dělal "v terénu"... Nebo to jde nějak méně bolestně? Prostě jsem to ještě nedělal a nerad bych udělal něco špatně.
Jaký si to uděláš, takový to máš...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Stačí nějaký šroub kam je přístup , zda s ním vůbec hneš..Nejde o to, je zarvávat, ale poznat , zda nejsou volnější než ostatní..Jinak to budeš muset rozebrat, protože soustava se nemůže zavzdušnovat...A jen tak mimochodem ,zkus na ten volnoběh zda ti voda koluje...Možná by stálo zato i to čerpadlo H2O zkontrolovat...
nepropadat panice...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

jericho-3 píše:Stačí nějaký šroub kam je přístup , zda s ním vůbec hneš..Nejde o to, je zarvávat, ale poznat , zda nejsou volnější než ostatní..Jinak to budeš muset rozebrat, protože soustava se nemůže zavzdušnovat...A jen tak mimochodem ,zkus na ten volnoběh zda ti voda koluje...Možná by stálo zato i to čerpadlo H2O zkontrolovat...
Jdu se do toho pustit. Každopádně ten volnoběh je horší. To přestává topit ikdyž je to čerstvě odvzdušněné. Stačí prošlápnout plyn a je zas teplo. Už dávno by H2O pumpa byla vyměněná i s rozvoďákem, který má 95 000. Jenomže u Carnivala je to záležitost vyndání celého motoru a pro to nemám nyní podmínky. Garáž bude funkční až od jara a tak se snažím GO odložit, v zimě stejně Kií moc jezdit neplánuju - je to auto pro rodinu na letní dovču a výlety. Na zimu si budu užívat s ještě poctivým Superbem 1.9 TDi s malinko upraveným programem a sportovním filtrem. Ikdyž v zimě ho taky moc trápit nebudu. Jenom nevim, co by na pumpě mohlo odejít - těsnění je v pohodě a části uvnitř jsou dost pevné, soustava je komplet pročištěna průplachama octovým roztokem plus ještě nějakým čističem chladící soustavy.
Jaký si to uděláš, takový to máš...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

Tak mi včera dorazil fungl nový chladič, víčko s tlakovým ventilem je vyměněné, rozvody dorazily také - komplet rozvody s kladkama Continental, taktéž 2 řemeny (na A/C i alternátor s vodní pumpou), také komplet pro výměnu těsnění pod hlavou s těsněním krytu... (doufám že tyto poslední díly dlouho nebudu potřebovat), takže se dnes pustím do výměny chladiče. Sehnal jsem i servisní manuály velice podrobné v AJ, dokonce i s fotkama jak se mění rozvodový řemen bez vyndání motoru s přesným step-by-step postupem, tak kdyby byl zájem, můžu to někam uploadnout, stačí říct - nejsem labuť ;)
Jaký si to uděláš, takový to máš...
Odpovědět

Zpět na „Kia“