Kia Carnival II (2001-2006)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

jeeee - CARNIVAL.... tiez mam jeden a tiez som si s nim uzil, pouzivame ho prevazne na tahanie prepravnika alebo s rodinou a karavanom...
Tak ak chces pridam moje skusenosti - ak si riesil trysky, treba poriesit aj cerpadlo inak sa ti problem po 10-20tis vrati.... Trysky odchadzaju kvoli kovovym pilinam, ktore sa vydieraju z nizkotlakej (sacej) casti cerpadla a dostavaju sa do celeho systemu. Takze vymena trysiek je len odstranenie dosledku, pricina zostava. Treba cerpadlo, trysky, vycistit dokladne vsetky vedenia, vysokotlake najlepsie vymenit a vycistit nadrz, tam to bude vidiet najlepsie - zvnutra bude akoby metaliza....

Co sa tyka problemov s chladenim - Carnival tejto a predchadzajucej generacie trpi na zadny radiator ku ktoremu vedu trubky od hlavy motora pod auto dozadu. tieto trubky zhniju, pripadne sa rozpadnu spoje a nasledne sa z motora pomaly straca voda a dochadza k prehrievaniu a aj praskaniu a kruteniu hlavy. AK mas hlavu ok ako pises, tak to stale dobre neprudi a je to zavzdusnene...

Pri tej klime to moze byt kompresor, ale moze to robit aj ta napinacia kladka remena pohonu klimy. Ma strasne nestastne riesene sponovanie a kladka sa zvykne vyosit....

tak hadam nieco bude uzitocne, ak by nieco a budem vediet rad poradim.... Carnival je tahun a makac, ale ma dost vela much.... Mam na tom svojom nove cerpadlo, trysky, tlmice, napravy, brzdy, namontovane monitory pre decka, tazne s nabijanim karavanu, zadnu kameru a vobec - je v nom tolko penazi ze ho uz asi nikdy nepredam (noteeth)
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

Ahoj, díky za odpověď. Věřím, že je to fajn auto, ale zatím do něj jenom sázím peníze. Chladič je nový a dneska jsem strčil i hlavu do nádrže, abych se podíval po tý metalíze - kdenic, tunic. Použil jsem endoskop a ten by to ukázal. Už jsem myslel, že mám po druhé výměně termostatu vyhráno a ono ne. Jelo to, topilo supr - asi 10km po dálnici na 130 bez problému. Nakoupil jsem a při návratu už bylo cítit, že vzduch (nastaveno na 24 stupňů) začíná být studenější. Ručička na palubce ale pořád na devadesát - tedy uprostřed jako přibitá. Na sjezdu z dálnice jsem vyřadil rychlost a dojížděl na křižovatku na neutrál. Takže cirkulace vody se zpomalila a na světlech jsem se už modlil, ať padne zelená - ručička šla nahoru. Nedotáhla se ani na 100 a vypnul jsem motor. Přepadovka opět plná růžovky (byla přesně napůl mezi Min a Max před odjezdem) a po vychladnutí cca 15 minut jsem přelil z přepadovky zpět do okruhu to, co chladící systém vyplival ven. Víčko tlakového ventilu nové 0,9 a také již druhý nový termostat i těsnění, tentokrát 88 supňů. Sahary spouštějí. Tak nevim, žeby vodní čerpadlo? Ale co by se tam mohlo podělat když neteče? Je tam jenom vrtulka s lopatkama buď plastovejma, nebo kovovejma. Když dám nohu z plynu a nechám běžet na volnoběh, voda asi necirkuluje, protože zima. Stačí 2500 rpm a je zas teplo. Výměna pumpy = vyndavání motoru. Ale už jsem zkusil snad všechno. Motor je živej, táhne i chytá bez problému a nerad bych ho uvařil...
Jaký si to uděláš, takový to máš...
Uživatelský avatar
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

cize ti tlakuje chladiaci system - bud tlakom zo spalovacich priestorov - ohnuta, prasknuta hlava, alebo je tam vzduchova bublina a vzduch kedze je tepelne daleko viac roztazny nez kvapalina vytlaca kkvapalinu von... alebo.... niekde si pisal ze mas odpojeny zadny radiator - otazka znie ci je to spravne prepojene a nieje tam nejaky "skrat" v hadiciach...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

No právě. Když pootočím uzávěrem a odpouštím tlak, jde ze systému vzduch - maximálně je cítit "fridexem", ale po spalinách nebo naftě cítit ten vypouštěný vzduch není. Při jízdě se to opravdu chovalo, jako by tam byla někde putující vzduchová bublina, protože je fakt že i při plynulém a stálém záběru to občas přestalo a potom opět začalo topit. Voda nikde neuniká, pod autem je sucho - je garážované. Navíc kapalina přelitá zpět z přepadovky do okruhu odpovídá tomu, kolik jí tam původně bylo. Má být vlastně chladící kapalina dolitá až po okraj, tedy tak, aby byl termostat zalit a potom uzavřít přetlakovým ventilem (víčkem - já mu říkám už Pepík...). :-) No takže těsnění vodní pumpy bude v pořádku. Jenom nevím, jestli se na hnaci ose čerpadla může protáčet plastová část. Jestli ano, může to být také příčina - ale to je zase vyndat motor. Doufám, že to bude nějaká pitomost v zapojení hadic. Každopádně si tím Kia zasloužila nové 2 termostaty, chladič, chladící kapalinu, komplet pročištění octem chladícího systému od koroze a samozřejmě nového Pepíka... Doporučili mi taky zkusit zkontrolovat dostupné šrouby utažení hlavy po zahřátí motoru, ale to se je bojim dotahovat, abych hlavu nezkroutil. Zatím dojezd 15km maximálně, potom přelejt kapalinu a pokračovat. V servisech radí vše chno možný, čekám jen, kdy mi řeknou, že je to zaručeně nevhodnou barvou karosérie...
Jaký si to uděláš, takový to máš...
Uživatelský avatar
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

tu radu ohladne dotihnutia hlavy na teplom motore som cital, ale je to dost nerealne... zvonku totiz nemas pristupne ziadne sroby, cize by si musel dat dolu intercooler, kryt motora, trubky od vstrekov, prepady, vstreky, viko a potom mozes dotahovat.... ;) na hodku roboty ak si to uz robil a nebolo to davno.... takze asi tak.... inak co sa tyka vodnej pumpy, motor nemusi ist von.... menil som na mojej rozvody, vodnu pumpu, cerpadlo na aute. najvacsi problem je dat dolu a naspat kryt rozvodov, ale s vyvesenym motorom, rozmune podlozenym si vies pomoct dvihanim a spustanim auta na zdvihaku.... da sa to...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

To je právě ono. Myslím, že motor by do odstrojení vychladnul. Kiu mám od 9. měsíce, to je tedy dost málo na to, abych měl nějaké velké zkušenosti. Rychle se učím, ale především je největší problém ten, že nedisponuji garáží s potřebným vybavením - to je mimo jiné i zvedák. Horkotěžko někdy seženu montážní jámu. Ale kdo zvedáky má, má je obsazené a zatím ovjíždím jeden servis (většinou zkouším pneuservisy) za druhým. Včera jsem s tím byl v prestižním servise, kde mají zvedacích míst asi 8 a řekli mi, že pokud je to common-rail systém, tak mi jsou schopni udělat za 3-5000 diagnostiku závady, ale dál mě pošlou do autorizovaného servisu KIA. Mimo Prahu to není lepší, tam prý, že se takhle problematicky přístupným autem začnou zabývat teprve tehdy, kdy se jim to finančně vyplati, tj. 60 000,- jak naznačili. Nechal jsem si zavolat šéfa provozovny a ten šel na polovinu pouze za práci. Možná bude lepší počkat, až se servisy probudí po přezouvacích žních a budou rádi, že jim do jejich pustého servisu s Carnivalkou přijedu. K tomu krytu - četl jsem v jednom manuálu, ať si při dělání rozvodů raději objednám i nový kryt, zničit ten starý je prý zcela běžná záležitost. Škoda, že tu v Praze nejsou ochotní a šikovní lidé, jako jsi Ty...
Jaký si to uděláš, takový to máš...
Uživatelský avatar
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

tak som chcel odfotit tie hadice, ibaze je to hned za motorom, nevidno tam nic.... no a pod autom idu akurat dve hadice dozadu, tam uz nieje velmi co fotit.... Este sa spytam kamarata, on mal na firme carnivala s vybratym motorom, tam by mohlo byt nieco vidiet...
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

amater píše:tak som chcel odfotit tie hadice, ibaze je to hned za motorom, nevidno tam nic.... no a pod autom idu akurat dve hadice dozadu, tam uz nieje velmi co fotit.... Este sa spytam kamarata, on mal na firme carnivala s vybratym motorom, tam by mohlo byt nieco vidiet...
Já nějakou fotku, co jsem dělal dřív, našel. Ale tam je nějaká trubka nezapojená. Potom mi tekla voda systémem a tak jsem to dal do servisu. A teď tam ta trubka není - nechápu. Tak už vůbec nevím, jak to zadní topení zapojit, protože tam něco uřízli... Kdyby mi někdo poradil, byl bych moc rád. Hrabal jsem se v tom zespodu i zvrchu, ale na nic jsem nepřišel. Je tam dost špatný přístup. Zkusím ještě použít endoskop. Dík za každou pomoc.
Jaký si to uděláš, takový to máš...
GeneHawkins
Přispěvovatel
Příspěvky: 744
Registrován: 20 říj 2009, 20:46

Příspěvek od GeneHawkins »

Připojit do vodního okruhu tlakoměr a nechat běžet na volnoběh. Jak to přeleze jednu atmosféru, hlavu dolů.
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

GeneHawkins píše:Připojit do vodního okruhu tlakoměr a nechat běžet na volnoběh. Jak to přeleze jednu atmosféru, hlavu dolů.
Díky za radu - nemůže to nikdy přelézt 1 atmosféru. Kia Carnival 2,9 CRDi má víčko 0,9 - koupil jsem i nové. Na otestování tlaku jsem koupil víčko 1,1 BAR a na volnoběh by to nepřelezlo (nejspíš a pokud, tak po hodně dlouhé době). Najel jsem teda na dálnici a po 1km jízdy šla ručička teploty dolu raketovou rychlostí - okamžitě jsem zastavil a expanzka plná. Jinými slovy tlak jde na mnohem více, než 1 BAR v zátěži. To ale třeba BMW 740 jde na 2 BAR (má i 2 BAR víčko) a je to v pořádku. S 0,9 BAR to jezdí fajn, dokud se nerozhodnu pro dynamičtější styl jízdy. Potom můžu expanzku do 5 minut přelévat. Takže opravdu hlava dolů? :-( Jenom připomenu, že na volnoběh to špatně topí. Jakmile protočím na 2500, tak je zase teplo. Nechal jsem přez noc trubky natlakovaný a do rána byly měkké. Kam utekl tlak? Tenhle systém si má z expanzky přisávat v podtlaku přepadové chladivo zpět. U mě ale podtlak opravdu v systému nehrozí a tak nechápu princip. V podstatě voda se neztrácí, jen přelévá do expanzky. Když ji přeliju zpět manuálně, můžu jet dál - vyjde to bez ztráty...
Jaký si to uděláš, takový to máš...
GeneHawkins
Přispěvovatel
Příspěvky: 744
Registrován: 20 říj 2009, 20:46

Příspěvek od GeneHawkins »

Hlava dolů.
MichalCZ40
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 01 zář 2015, 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichalCZ40 »

GeneHawkins píše:Hlava dolů.
V pondělí jde na zvedák - to bude asi nejdražší Kia Carnival v naší republice. Skoro mě nenapadá, co jsem tam ještě neměnil za nový díl, kromě převodovky.
Jaký si to uděláš, takový to máš...
GeneHawkins
Přispěvovatel
Příspěvky: 744
Registrován: 20 říj 2009, 20:46

Příspěvek od GeneHawkins »

To je zajímavý, převodovka odchází... :D :D :D
Pinchel
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2006, 21:23

Příspěvek od Pinchel »

Chlapci přidám také k tématu:

Máme Carnivala 2.9CRDI 2005,120 tis.km. kupováno za levno od 1 majitele nové v ČR, s prdnutým těsněním pod hlavou. Nechal sem udělat repas čerpadla (10tis), u vstřiků jsem vyměnil jen ventilky ( polské Allegro zaworek nie Delphi 28239294 cca 180zl/kus) u nás nesehnatelné. Trubky zadního topení nahrazeny AL/PVC trubkami podlahového topení - lepší jak originál ( spojovací hadice sem eliminoval ). Najeto od koupi cca 40 tis. Žena nechce jezdit v jiném autě ( má k dispozici A4, oct2 a nově I30).Letos sem se konečně odhodlal k lehce tekoucímu repasi řízení (cca 1dcl/3měsíce) repas 4tis. Pneu jezdíme Wanli cca 1300 kč/ks(zimní 15, letní 17). Spotřeba cca 8L. Jízdní komfort oproti VW (Sharan,Alhambra) o level výše (měl jsem taky), pořizovací cena poloviční až třetinová. Navíc to daleko více topí.

Pokud je člověk trošku zručný není nad čím váhat. Pokud autům nerozumí, zvážit zda "trefí" dobrý kus.
Odpovědět

Zpět na „Kia“