Stránka 1 z 1

rozebrání a vyčištění turba Tdi 81Kw motor AHF

Napsal: 08 zář 2015, 21:41
od lokoc2
Mám Seat Toledo2, 1.9TDi/81kW, motor AHF, rok 1999...turbo se prý správně rozebíra tak, že se povolí malinko šrouby dokola pokud jdou, jinak se musi třeba při utržení navařit CO2 atd., ale musí se zapáčit šroubovákama na obou stranách a vytahovat to po kouskách rovně aby nedošlo k poškození turbínky, je tam dost natěsno. Po rozpůlení se musí odšroubovat 3 x torx šroubek 4 mm, ale pozor(jak začneš povolovat nesmíš zastavit jinak se šroubek kousne a je průser, špatná vlastnost litiny!!!) Mi se podařil u prořezávaní těch 4 mm šroubků zalomit závitník, tak to muselo na vyjiskřovačku a naštěstí to šlo). Potom vytáhnete desku s lopatkama a tu druhou po které kloužou lopatky. Desku s lopatkama jsem očistil benzínem a dal na ultrazvuk a ještě potom dočisťoval velmi jemným smirkem.Tu desku co je pod ní jsem dělal na kulatém větším brusném kotouči, nejprve větší drsnot a potom druhý hodně jemný jako na nože, prostě do hladka, až tam není ani stopa po drážkách viz. obrázky. Musí to být úplně hladké, až to nevadí v pohybu lopatek a neusnadňuje zachytávání usazenín. Spodky těch lopatek nebrousit, musí být rovné, až čistí ty nečistoty. To naklápění pokud není zapojený podtlakový venti musí jít na jednu a druhou stranu malíčkem. Na autě poznáte kdy je to špatné, jak vypnete motor, tak ta páka regulace nedoklapne do konce a že to ještě 1-3 mm dotlačíte rukou do konce, to už je špatné. Jde to trochu rozhybat rukou, ale není to na dlouho a chodí to potom do nouzáku a začíná se to stupňovat. Navíc s tím podtlakovým ventilem jde s tím hýbat těžce. Jinak dal jsem tam místo těch původních torxů imbusy povnostní, protože jsem ty originál zničil. Potom je třeba konkorem promazat tu hřidelku od podtlakové baňky, hýbal jsem s ní nahoru a dolů, trochu i do stran, až ji pořádně promažu a rozhýbu, někdy totiž může být problém i v ní.Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 08 zář 2015, 21:45
od lokoc2
a ještě se musí vybrousit jak je vidět na obrázcích ta dosedací plocha pod tu kulatou podložku v te litinové částli, až případná rez nebo nečistoty nemají tendenci křivit podložku a část u te vrtulky očistit nějakou ostrou a rovnou škrabkou

Napsal: 08 zář 2015, 21:51
od Biimbo
no to si objevil ameriku ;)

Napsal: 08 zář 2015, 21:53
od lokoc2
ještě jak jsem psal, že těch 5ks šroubků dokola musíte vždycky povolovat postupně jak to budete páčit, až neponičíte tu turbínku, jak by vám to vyletělo najednou. Někde jsem četl, že to nahřáli hořákem a klepli a šlo to hned, ale s tím klepáním bych byl asi opatrný.

Napsal: 09 zář 2015, 07:44
od sniper--
Jako návod ok, ale spíš to dej na nějaké jiné fórum. Tady tohle téma už je a navíc to tu zná snad každej ;)

Napsal: 09 zář 2015, 08:45
od dawo
Vždyť je hezký že aspoň někdo nahodí něco užitečného. Myslím že jsou tady daleko horší a zbytečnější vlákna. Kdyby se to rozepsalo po bodech, přiřadilo k obrázkům, případně dokreslilo do obrázků, tak by se to mohlo vrazit do FAQ, pokud to tam ještě není :)
Za mě, DÍKY.

Napsal: 09 zář 2015, 12:25
od MarfyE34
dawo píše:Vždyť je hezký že aspoň někdo nahodí něco užitečného. Myslím že jsou tady daleko horší a zbytečnější vlákna. Kdyby se to rozepsalo po bodech, přiřadilo k obrázkům, případně dokreslilo do obrázků, tak by se to mohlo vrazit do FAQ, pokud to tam ještě není :)
Za mě, DÍKY.
Souhlas, díky za každý fotonávod ;)

Napsal: 31 kvě 2020, 15:05
od Maxík_1
Sice už dlouho staré vlákno ale přesně to co potřebuji vědět včetně fotek než se do toho pustím.

Jestli sem ještě Lokoc2 zajde tak děkuji za fotonávod.

Napsal: 08 čer 2020, 20:34
od musellukas
Maxík_1 píše:Sice už dlouho staré vlákno ale přesně to co potřebuji vědět včetně fotek než se do toho pustím.

Jestli sem ještě Lokoc2 zajde tak děkuji za fotonávod.
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... sc&start=0

stačí projít toto vlákno a dozvíš se vše potřebné :) (noteeth)

Napsal: 16 čer 2020, 07:13
od Maxík_1
Děkuji za odkaz.Mrknu na to.