ASZ CUKÁNÍ na volnoběh :-(

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Na topení si rozhodně u svého TDi nemohu stěžovat.
Zlatý Eberspacher. (LOL)
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Tak dneska jsem vyměnil čidlo teploty nafty za nové a žádná změna. Zítra vyzkouším pár poloh s tím vačkovým kolem a napíšu zda to pomohlo. ;)
Jinak díky všem za rady. :-)
Golf IV TDI
jirius1
Přispěvovatel
Příspěvky: 576
Registrován: 22 pro 2009, 19:10
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od jirius1 »

Když čím více do plusu, tak by to mělo žrát méně, resp. být línější ne?
Alespoň mě se to tak jevilo u mého, když jsem kdysi zkoušel na mém.
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Já na svém pozoruji, že čím víc mám na rozvodech najeto, tím mi klesá spotřeba, ale motor je lenivější.
Nejvíc citelný je to u volnoběhu.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Tak kluci, mám nové poznatky:
Po dnešní prvotní kontrole VAG-em jsem zjistil, že úhel klika/vačka je:
0,0 až 0,6. - motor cuká --- rozvody origo INA, dělané na přípravky.
V kanále 004 jsou při těchto hodnotách: Otáčky:903, BOD ZÁŽEHU:-5,6, Stab. volnoběh:5,1CF, Stab. volnoběh: 0,0 až 0,6 CF.

Po otočení kola rozvodů vzad: 2,2 - motor cuká (hodnota okamžité spotřeby je 0,6 l)
V kanále 004 jsou při těchto hodnotách: Otáčky:903, BOD ZÁŽEHU: -4,0, Stab. volnoběh:5,1CF, Stab. volnoběh: 4,4 CF.
Více vzad: 2,8 až 3,0 - motor cuká, 4,4 - motor cuká

Otočení vpřed: -2,2 - motor cuká, -2,8 - motor cuká, -5,1 - motor cuká.
V kanále 004 jsou při těchto hodnotách: Otáčky:903, BOD ZÁŽEHU: 1,2, Stab. volnoběh:6,1CF, Stab. volnoběh: -2,2 CF.
HODNOTA: -6,0 - motor NECUKÁ, -6,6 až -7,2 - motor NECUKÁ.

Dal jsem to tedy na -6,0 a motor se teď netřepe a auto jede dle mne naprosto normálně. (hodnota okamžité spotřeby na palubáku je 1,4 l, auto ale teď žere asi o 0,8-1,5l více-zkoušeno na trase asi 35 km)

Hodnoty v kanále 004 jsou teď Otáčky:903, BOD ZÁŽEHU:-4,0, Stab. volnoběh:5,1CF, Stab. volnoběh: -6,0 až -6,6 CF.

Napadá vás někoho, čím by mohla tato anomálie být způsobena, normální hodnota má být 0,5 až -0,5 ne???
:)
Naposledy upravil(a) zaja.cz dne 05 říj 2015, 18:05, celkem upraveno 1 x.
Golf IV TDI
Uživatelský avatar
lukas6666
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Registrován: 21 srp 2009, 19:39
Bydliště: Nové Zámky

Příspěvek od lukas6666 »

kolečko na kľuke, ano malo by byť približne okolo nuly ešte na tomto motore, možno by som ešte skúsil odmerať kompresiu valcov ....
Tepovanie, mechanika. UPDATE máp RNS COLUMBUS, VCDS, ODIS ENGINNERING
,chiptuning, uprava softwaru dsg, flash RJ motora, BCM, gateway a pod., servis klimatizacie a čistenie vozidiel ozónom
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

lukas6666 píše:kolečko na kľuke, ano malo by byť približne okolo nuly ešte na tomto motore, možno by som ešte skúsil odmerať kompresiu valcov ....
Komprese je OK, 30 barů každý válec. Musím ty hodnoty dát zpět na 0,0 žere to teď i 7-9 litrů. :( místo původních 5,5-6,7l

Tak právě jsem to dal zpět na předchozí hodnoty ta spotřeba se nedá:
903 ot., bod zážehu 1,2, stabilizace volnoběh 5,6CF, st. volnoběh 0,0 až -0,6.
Golf IV TDI
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Tak už mne napadají jen tři věci:

1. namontovat origo EGR (nezaslepený)
2. natankovat vervu, nebo jinou lepší naftu plus nějakou "čistící" sračku a řádně to projet
3. zkusit jinou ŘJ motoru, zda není chyba v ní :(
Golf IV TDI
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

na mé Octě kdysi pomohlo, o něco, volnoběžný otáčky snížit, jinak zkoušel jsem toho taky dost a řekl bych, že u těch 96kW je to prostě vlastnost, a hlavně to auto mělo najeto jen asi 30 nebo 40000km, takže jsem ani nějakou závadu nepředpokládal
Uživatelský avatar
milda100
Přispěvovatel
Příspěvky: 296
Registrován: 23 zář 2012, 16:42
Bydliště: DC

Příspěvek od milda100 »

Mam v golfu tez 96kw BLT, bezi jak hodinky a i na BA vstrikach leti jak raketa..najezd 95000.
Ibiza Cupra R 1.9TDi PD + GTB2260VK + soft. 180kw. Brzdy Brembo 312/256 :) Pruchozi celonerez 60 mm vlastni vyroba.
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Díky p. Huml :-)
Dneska vy měním EGR za origo nezaslepený a pokud to nepomůže zkusím snížit otáčky. Je nějaká hodnota otáček u PD, pod kterou bych už neměl jít???
Teď mám 903 ot.
Golf IV TDI
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

už je to nějaká doba, mám pocit, že jsem tam měl 820 nebo 840 otáček
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Tak předevčírem jsem namontoval zánovní EGR z dvojkové Octavie a zapojil ho aby byl funkční - nezaslepený. Závada stále.

Včera jsem natankoval plnou nádrž Shell Vpower Diesel nitro a ještě jsem do nádrže přidal nějakou diesel sračku od Sonaxu, co by měla vyčistit usazeniny. Pak jsem to projel asi 50 km dost ostře, ale závada stále.

Dnes jsem si půjčil ovládací podtlakový ventil k EGR z jiného golfa, ale závada stále.

Co mě štve je to, že když zapnu klimu, motor si zvedne vstřikovací dávku z 4,4 na 5,5 a je volnoběh bez závady. Po vypnutí klimy, je to zase v prd..i :(
Naposledy upravil(a) zaja.cz dne 11 říj 2015, 16:39, celkem upraveno 1 x.
Golf IV TDI
sparco gti
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 04 bře 2010, 07:34
Bydliště: zilina

Příspěvek od sparco gti »

ukludnia sa trochu vybracie ked sosliapnes spojku?ja mam tie otacky nastavene na 860 aj na mojom asz to roby a tiez new spojka s dvohnmotou ale ked dam spojku na podlahu tak to roby o 70% menej ale ako nahle ju vytlacim tak stym zacne sit s tym motorom ale ako nahle sa ohreje na 65-70 stupou tak je klid bol by som rad keby sa to niekomu podarilo rozlusknut cim to je
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

sparco gti píše:ukludnia sa trochu vybracie ked sosliapnes spojku?ja mam tie otacky nastavene na 860 aj na mojom asz to roby a tiez new spojka s dvohnmotou ale ked dam spojku na podlahu tak to roby o 70% menej ale ako nahle ju vytlacim tak stym zacne sit s tym motorom ale ako nahle sa ohreje na 65-70 stupou tak je klid bol by som rad keby sa to niekomu podarilo rozlusknut cim to je
Jo, dělá mi to úplně to samé. Už mě nic nenapadá (wallbash)
Golf IV TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“