ASZ CUKÁNÍ na volnoběh :-(
Napsal: 01 říj 2015, 11:18
Ahoj chlapi, mám problém se svým Golfem IV 1,9 TDI, motor ASZ 96 kw. (r.v. 2003, najeto 215 000 km) Motor jede krásně, nekouří, po zahřátí je bez vibrací, servis pravidelný.
PORUCHA: Po nedávné výměně dolního silentbloku převodovky (který začal přenášet do karoserie vibrace) jsem si všiml, že při studeném motoru až do ujetí cca 5 km, a ohřátí na cca 60 stupňů sebou motor nepravidelně hází. Při stání a schladnutí pod 60 stupňů sebou zase háže. Při zahřátí nad 60 st. Je vše OK. Po ranním nastartování je chod motoru asi 4-9 sekund OK a pak začne házet. Když přidám trošku otáčky, vše je OK. Při vymáčknutí spojky motor stále háže (ale házení je asi o 30-40 procent slabší). Škubání není pravidelné, - třikrát sebou motor hodí, pak jedno dobu OK a pak zase dvakrát hodí atd. Porucha na venkovní teplotě nezáleží, dělá to i když je venku 30 st., nebo i v mínusových teplotách. Nafta dle mne „nepadá“ auto startuje hned i v mrazech -20 bez problémů. Auto má původní žhavící svíčky i turbo, před 3 lety zaslepen EGR.
Dle VAG-u auto bez jakékoli závady.
Po zapnutí klimy motor neháže.
Kontrola podtlakových hadic – OK.
Změřeny tlaky válců na studeném motoru 30 barů – OK.
Rozvody dělány na přípravky. Úhel kliky a vačky OK, několikrát zkontrolováno.
Kontrola vačky OK – není ojetá.
Vstřikovače byly vymontovány a poslány na kontrolu do diesel power, kde bylo zjištěno, že jsou dle hodnot stále OK. Následně byly vyčištěny v ultrazvuku a s novým těsněním a nastavením šly do auta, – závada stále.
Dále vyzkoušeny 4 vstřiky s jiného AZS – závada stále.
Dále vyměněny a vyzkoušeny 3 kusy elektronických lišt ke vstřikovačům – závada stále.
Vyměněn setrvačník LUK – s velkými rad. i axi. vůlemi (KO) i s lamelou a přítlačákem (po ujetí cca 35 000) za starší Sachs – závada stále, jen tuto dle mne setrvačník Sachs o něco lépe „maskuje“ - cca o tak 30 procent.
Dále VAG-em zvednut volnoběh z 900 na 940 ot/min – závada stále, s rozdílem, že po tomto zásahu sebou motor háže i po zahřátí na 90 stupňů. (s vyšším zahřátím ale o něco ubere na intenzitě škubání)
Dal jsem otáčky zpět na 900 a motor sebou zase háže až do 60 stupńů – jako před zvýšením ot.
Kontrola vagem - čidla teploty paliva a chladící kapaliny – teploty sedí.
Preventivně vyměněn palivový filtr za nový Bosch – závada stále.
Preventivně jsem natáhl nový drát – kostry přímo na motor – závada stále.
Nastartování s odpojenou váhou vzduchu (jinou váhu vzduchu jsem nezkoušel) – závada stále.
Do ř.j. nahrán původní software ASZ 96 kw z roku 2003 – závada stále.
Něco pro zasmání: s úplně stejnou závadou jsem loni prodal Fabii RS ASZ 2003 – nikdo nevěděl co s tím (měnili jsme gumičky vstřiků, komplet spojku, tandem, el. lištu ke vstřikovačům atd.) a tak jsem si koupil tohodle golfa, protože se tenhle motor netřepal.
PORUCHA: Po nedávné výměně dolního silentbloku převodovky (který začal přenášet do karoserie vibrace) jsem si všiml, že při studeném motoru až do ujetí cca 5 km, a ohřátí na cca 60 stupňů sebou motor nepravidelně hází. Při stání a schladnutí pod 60 stupňů sebou zase háže. Při zahřátí nad 60 st. Je vše OK. Po ranním nastartování je chod motoru asi 4-9 sekund OK a pak začne házet. Když přidám trošku otáčky, vše je OK. Při vymáčknutí spojky motor stále háže (ale házení je asi o 30-40 procent slabší). Škubání není pravidelné, - třikrát sebou motor hodí, pak jedno dobu OK a pak zase dvakrát hodí atd. Porucha na venkovní teplotě nezáleží, dělá to i když je venku 30 st., nebo i v mínusových teplotách. Nafta dle mne „nepadá“ auto startuje hned i v mrazech -20 bez problémů. Auto má původní žhavící svíčky i turbo, před 3 lety zaslepen EGR.
Dle VAG-u auto bez jakékoli závady.
Po zapnutí klimy motor neháže.
Kontrola podtlakových hadic – OK.
Změřeny tlaky válců na studeném motoru 30 barů – OK.
Rozvody dělány na přípravky. Úhel kliky a vačky OK, několikrát zkontrolováno.
Kontrola vačky OK – není ojetá.
Vstřikovače byly vymontovány a poslány na kontrolu do diesel power, kde bylo zjištěno, že jsou dle hodnot stále OK. Následně byly vyčištěny v ultrazvuku a s novým těsněním a nastavením šly do auta, – závada stále.
Dále vyzkoušeny 4 vstřiky s jiného AZS – závada stále.
Dále vyměněny a vyzkoušeny 3 kusy elektronických lišt ke vstřikovačům – závada stále.
Vyměněn setrvačník LUK – s velkými rad. i axi. vůlemi (KO) i s lamelou a přítlačákem (po ujetí cca 35 000) za starší Sachs – závada stále, jen tuto dle mne setrvačník Sachs o něco lépe „maskuje“ - cca o tak 30 procent.
Dále VAG-em zvednut volnoběh z 900 na 940 ot/min – závada stále, s rozdílem, že po tomto zásahu sebou motor háže i po zahřátí na 90 stupňů. (s vyšším zahřátím ale o něco ubere na intenzitě škubání)
Dal jsem otáčky zpět na 900 a motor sebou zase háže až do 60 stupńů – jako před zvýšením ot.
Kontrola vagem - čidla teploty paliva a chladící kapaliny – teploty sedí.
Preventivně vyměněn palivový filtr za nový Bosch – závada stále.
Preventivně jsem natáhl nový drát – kostry přímo na motor – závada stále.
Nastartování s odpojenou váhou vzduchu (jinou váhu vzduchu jsem nezkoušel) – závada stále.
Do ř.j. nahrán původní software ASZ 96 kw z roku 2003 – závada stále.
Něco pro zasmání: s úplně stejnou závadou jsem loni prodal Fabii RS ASZ 2003 – nikdo nevěděl co s tím (měnili jsme gumičky vstřiků, komplet spojku, tandem, el. lištu ke vstřikovačům atd.) a tak jsem si koupil tohodle golfa, protože se tenhle motor netřepal.