PD synchonizace kliky s vačkou + pomalý náběh turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1653
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

PD synchonizace kliky s vačkou + pomalý náběh turba

Příspěvek od dury2 »

Ahoj, mám tu passata AVF je tam udělaná hlava, rozvody a nová vačka. Před opravou prý auto jezdilo normálně. Synchronizace kliky s vačkou byla na 0 na palubáku byla spotřeba na volnoběh 1,5 l. Auto bylo líné, turbo se značnou prodlevou. Pocitově jsem nastavil syncronizaci aby to trochu jelo, je teď na 6,6 stupňů. Auto jede lépe a spotřeba na volnoběh dle budíků je 0,9 l. Turbo už má také menší prodlevu, dříve zabíralo kolem 3 tis, ted něco kolem 2,2 tis ot. Ovšem i při plném tahu si motor vezme dle váhy max 1000mg vzduchu.
1) Vstup vzduchu je bez netěsností, nikde to nepřisává.
2) váha zkušmo jiná, rozdíl + cca 50 mg
3) kat ani výfuk prý ucpaný není
4) sání je vyčištěné
5) korekce vstřikovaču +-0,6.
6) vag bez chyb

Poznatek, je tam turbo po repasy, je evidentně čisté, ale nevím od koho.
Vačka také údajně nová, rovněž nevím výrobce.

V příloze přikládám log.

Kolik vzduchu skrze váhu má brát AVF v sérii? je možné že turbo je z repase špatně nastavené - podimenzované?
Co s tou synchornizací?
Díky za poznatky


Obrázek
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1653
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
mikesik
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 11 led 2008, 22:56
Bydliště: chomutov

Re: Sharan 2005 4 motion

Příspěvek od mikesik »

A co vstřiky? Jsou dobře nastaveny?
ALHAMBRA RV03 PRODANA Citroen Jumper 1.9 d delnik a Sharan rv 2005 4 motion vstriky ALka upraveny soft ŽATEC
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1653
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

ty jsem nekontroloval. Mohly by mít takový zásadní vliv
?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 721
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Zas nejaká lepenica kde turbo je bohvie ako spravené a vačka bude šmejd... A nikdy to už nepôjde ako má :)
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1653
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

I to j možné, otázka co s tím?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2659
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Kdoví co je tam ještě vyměněné, třeba vstřiky ...

Zkus udělat delší jízdu pro log, od 1500 do cca 4000ot, kromě trojky zkus i někde v kopci podržet na čtverku v plným zatížení aby otáčky neletěly tak rychle nahoru. Příště to loguj ohřátý nad 80 ;)

loguj skupiny 3, 8, 11, podle mě lepší jak 3, 10 a 11 ;)

synchro 6.6 je mimo, povolený je -/+3, optimum snad kolem -1

004,0,Ansteuerung Ventile für Pumpe/Düse
004,1,Motordrehzahl,(G28),Sollwert (Leerlauf): 860...945 U/min\nSollwert (Vollast): 2850...3150 U/min
004,2,Förderbeginn,SOLL-Wert,Sollwert (Leerlauf): 4 °v.OT...2 °n.OT\nSollwert (Vollast): 13...21 °v.OT
004,3,Förderdauer,SOLL-Wert,Sollwert (Leerlauf): 3...8 °KW\nSollwert (Vollast): 16...28 °KW
004,4,Synchronisations-,winkel,Sollwert: -3...+3 °KW (siehe Label-File)
; Wert außerhalb Toleranz => Hallgeber -G40- defekt
; => Leitungsunterbrechung/Kurzschluss nach Masse (Hallgeber -G40- lose)
; => Geberrad beschädigt/verdreht
; => Spaltmaß zw. Geber und Nockenwellenrad nicht i.O.

Jinak se zatím nedá říct, že by to nejelo ... váha si sama říká v zatížení minimálně o 850 a to má až do 3500

Obrázek
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1653
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Díkes, vstřiky jsou prý původní. Kouknu, jak jsou nastavené. Dnes to znovu naloguji. Vím že na trojku je toho málo, ale kopeců, kde by jsi to mohl na čtyřku je málo :-D .
vezmu to na dálnici, vím že ta synchronizace je mimo, ale aspoň to trochu jede a spadla i ta spotřeba dle palubáků (a to je pro mnoho řidičů to nejpodstatnější!)
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1653
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Tak dneska vstřikovače překontrolovány a znova nastaveny, synchronizaci jsem dal zpět na 0. Pořád to nemá spodek, navíc so motor vezme opět jenom nějakých 800 mg vzduchu.
Tady je log
http://leteckaposta.cz/962978317
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 26 úno 2014, 13:02

Příspěvek od valekf »

Vacka bude smejd, pokud mas moznost zkus zamenit, nejlip origo
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1653
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

To beru jako nejhorší možnost. Neprojevil by se takhle i např. ucpaný výfuk?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 26 úno 2014, 13:02

Příspěvek od valekf »

odpoj a uvidis, do ty doby jsou to jen dohady
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2659
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Zkusil sis otestovat řízení turba přes základní nastavení pro sk.11? To Ti napoví, jestli je turbo a i nastavení baňky OK ;) To samý váhu s EGR, základní nastavení sk.3.

Podle logu bych řekl, že váha je KO (ani na tom prvním logu nebyla nic moc a šla rychle dolů), turbo dokáže tlak vytvořit i udržet podle požadavku, přestože díky díky váze to nedostává dost nafty ;) pokud váha neplní požadavek a je pod, ECU tomu omezí kvůli kouřivosti dodávku nafty ...

Co tam je za váhu? AVF v Passatu by měl mít 074906461B s vnitřním tubusem ... např. Bosch 0281002461 v aftermarketu nebo 0986284007 jako výměnný díl.

IQ via MAF musí být v zatížení kolem 47-52mg, tohle díky MAF pod požadavkem dostává jen 40,6mg, proto to nejede ...

Obrázek
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1653
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Díky, váha mě napadla jako první. Nicméně je tam už třetí a změna +-50mg na vzduchu, takže nic. Ještě jednou zkontroluji ten kousek sání mezi váhou a turbem, jestli to někde nepřisává a pak odpojím ten výfuk. Pokud je má dedukce správná, turbo natlačí správně - dle poždavaku, ale vzduch se do motoru, respektive z něho nedostane, proto je tlak turba dobrý a na vstupu to bere málo vzduchu. Sání jsem čistil, ještě kouknu na olej v IC.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2659
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hele, a co by roztočilo turbo, kdyby se z motoru nedostávaly plyny ven?
Navíc už prve jsi psal "3) kat ani výfuk prý ucpaný není"

Co tam zkoušíš za váhy?
Pokud váha bude pod požadavkem, jednotka tomu nedá naftu ...

Váhu si zkus i tím základním nastavením sk.3, rozdíl na váze by to při těch testovacích otáčkách mělo udělat min.150 mezi EGR ON a OFF ...
Odpovědět