Stránka 1 z 1
audi a6 3.0l 2007 palubne napatie 13.6V
Napsal: 23 říj 2015, 20:33
od sky59
novy alternator, palubne napatie 13.6V. Na moj vkus a skusenost trochu malo.
Mate niekto rovnake auto ze kolko ma "das auto" palubne napatie? ja som zvyknuty na 14.4 a toto sa mi zda trosku malo, ale mozno maju na to nejaky dovod?
vie niekto ozrejmit tuto 13.5 V zahadu?
dik
Napsal: 23 říj 2015, 23:06
od misocko
kde je to merane
na altiku? na baterke? na spinacke? na svetlach? co je pocas merania zapnute?
Napsal: 24 říj 2015, 08:16
od sky59
misocko píše:kde je to merane
na altiku? na baterke? na spinacke? na svetlach? co je pocas merania zapnute?
merane v zapalovaci, ci zapnute, ci vypnute, vsetko mozne, stale stabilne, je zrejme ze regulacia funguje iba sa mzda ze nastavena hodnota je nizka
Napsal: 24 říj 2015, 09:58
od Pája 19
Změř to přímo na altíku.
Napsal: 24 říj 2015, 10:46
od dibarbora
zmerat na alternatore alebo na akumulatore. Proste na tvrdom zdroji s patricne dimenzovanym pripojenim. Na vyvode (poistke) zapalovaca mozes mat nejaku inu zataz a ked k tomu das tenke kable tak mas 1volt prec ani nevies ako.
Napsal: 24 říj 2015, 12:51
od sky59
dibarbora píše:zmerat na alternatore alebo na akumulatore. Proste na tvrdom zdroji s patricne dimenzovanym pripojenim. Na vyvode (poistke) zapalovaca mozes mat nejaku inu zataz a ked k tomu das tenke kable tak mas 1volt prec ani nevies ako.
vsak zapalovac je na velky prud a ako som pisal, je jedno ci nieco zapnem/vypnem stale rovnake, merat to tam je najjednoduchsie, urcite nepojdem na alternator ten je v prdeli dole v spine.....
urobil som voltmeter do zapalovaca takze vodic vidi aj za jazdy napatie...
ok, mozete mi aspon povedat ze co meriate vy na alternatore/akumulatore?
dik
Napsal: 24 říj 2015, 12:59
od Marek77
Pokud je vše vypnuté, tedy bez odběru, pak ve volnoběhu jsem kolem 14,2V, malinko vyšší otáčky 14,4V. V zapalovači měřit nabíjecí napětí je totální blbost. Vede k němu často víc než třímetrový vodič, který není kdovíjak silný, takže mé poměrně velký odpor (ve srovnání s krátkým silným drátem). Navíc na zapalovači může být hodně přechodových odporů na kostrách. Klidně se tam ztratí volt, i víc.....
Takže pěkně na altík, nebo pokud to z nějakého důvodu nejde, tak na baterku. Sice ta baterka není úplně směrodatná, ale dá se považovat za údaj poměrně přesný.
Napsal: 24 říj 2015, 14:37
od P.e.p.i.n
Hlavně baterka je taky 4m od altíku, tak to taky nebude uplne top, ale přístup je k ní nejlepší, tak bych to urcite taky meril tam a nebo v motoraku na vyvodech pro startovací kabely.
Napsal: 24 říj 2015, 18:15
od dibarbora
sky59 píše:dibarbora píše:zmerat na alternatore alebo na akumulatore. Proste na tvrdom zdroji s patricne dimenzovanym pripojenim. Na vyvode (poistke) zapalovaca mozes mat nejaku inu zataz a ked k tomu das tenke kable tak mas 1volt prec ani nevies ako.
vsak zapalovac je na velky prud a ako som pisal, je jedno ci nieco zapnem/vypnem stale rovnake, merat to tam je najjednoduchsie, urcite nepojdem na alternator ten je v prdeli dole v spine.....
urobil som voltmeter do zapalovaca takze vodic vidi aj za jazdy napatie...
ok, mozete mi aspon povedat ze co meriate vy na alternatore/akumulatore?
dik
Velky prud a VELKY prud je fakt rozdiel, prepojenie baterka, starter, alternator je prevedene aj v dnesnej uspornej dobe formou solidneho zvaracieho kabla vratane ukostrenia motora a akumulatora. Proti tomu je ostatna kabelaz - dokonca aj k prednym svetlam robena niecim na rozhrani vlasu a trochu hrubsieho vlasu. Ked si k tomu pripocitas prechodove odpory na spojoch v celom obvode vratane ukostrenia tak o ten volt urcite prides. Ked uz chces merat v zapalovaci, tak si zober kvalitny multimeter (nie za 3€ z tesca) a pri nastartovanom aute odmeraj napatie aspon na baterke. Hodnoty porovnaj a to udelatko v zapalovaci si dokalibruj aby ukazovalo viac ako skutocnost a mozes spokojne merat.
Na baterke by si mal namerat 14 a viac do 14,4. Pri speci baterkach aj cez 15.
Napsal: 24 říj 2015, 20:29
od frantisek28
A hlavne, cim to boo merane??? Len nepovedz, ze dakym multimetrom za 20-30€. Videl si niekedy profi multimeter aj s profi hrotmi, ci svorkami na meranie? Ja len tak, ked sa uz bavis o desatinach volta... Co tak sa zamysliet nad triedou presnosti toho meraka, pokial ju ma niekde uvedenu? A kludne mozes merat aj na tom zapalovaci.
Napsal: 24 říj 2015, 21:45
od sky59
Marek77 píše:Pokud je vše vypnuté, tedy bez odběru, pak ve volnoběhu jsem kolem 14,2V, malinko vyšší otáčky 14,4V. V zapalovači měřit nabíjecí napětí je totální blbost. Vede k němu často víc než třímetrový vodič, který není kdovíjak silný, takže mé poměrně velký odpor (ve srovnání s krátkým silným drátem). Navíc na zapalovači může být hodně přechodových odporů na kostrách. Klidně se tam ztratí volt, i víc.....
Takže pěkně na altík, nebo pokud to z nějakého důvodu nejde, tak na baterku. Sice ta baterka není úplně směrodatná, ale dá se považovat za údaj poměrně přesný.
dakujem za reakcie, meranie v zapalovaci nie je vobec problem, pretoze volmeter nema ziadny odber a mal som vsetko vypnute, takze ziadne ubytky neboli, zmeral som to aj cez VAG VCDS a aj ten pise rovnaky udaj, takze z nejakych dovodov ma alternator nizsie napatie, zatial to necham tak, nevidim v tom az taky problem
Napsal: 25 říj 2015, 07:35
od boobika
měření napětí přes vag bych vůbec nebral v potaz. je to napětí, které měří jednotka po x metrech drátů, pojistek, relátek (a plus ještě předpokládám nějakou ochranu napájení min. v podobě diod, na kterých je taky úbytek) třeba u mne to ve vagu ukazuje 13V, ale na altíku a baterce mám 14,4V.
řešíš problém, ale základ - měření napětí na zdroji (alternátor) nebo když už, tak na baterce, jsi neprovedl. to je jak kdyby ti doktor zasádroval nohu a po týdnu teprve dělal rtg, co s ní vlastně máš.
Napsal: 25 říj 2015, 09:09
od RS
Ano ted jsem tu jednu delal. Po prijezdu napeti na baterce bez zapnutych spotrebicu 13.7V napeti na pomocnych svorkach v motoru 13.8 sse zatizenim 13.4 a 13.6. Demontaz altiku promereni zjistena vadna jedna dioda v mustku. Po montazi promereni za stejnych podminek 14.2 a 14.4, zatizeni 13.9 a 14.1 vse mereno pri otackach 1000.
RS
Napsal: 25 říj 2015, 10:16
od sky59
RS píše:Ano ted jsem tu jednu delal. Po prijezdu napeti na baterce bez zapnutych spotrebicu 13.7V napeti na pomocnych svorkach v motoru 13.8 sse zatizenim 13.4 a 13.6. Demontaz altiku promereni zjistena vadna jedna dioda v mustku. Po montazi promereni za stejnych podminek 14.2 a 14.4, zatizeni 13.9 a 14.1 vse mereno pri otackach 1000.
RS
dik, myslis ze keby som zavesil kliestovy ampermeter na alternator mohol by som vidiet na prude na osciloscope chybajuce "kopceky" z jednej z faz? ze by bezali iba 2 fazy?
Napsal: 25 říj 2015, 12:05
od geo
To víš že to bude vidět.Dokonce to poznáš líp jak oni na stolici.Zapni si ale světla až to budeš měřit jinak to hrozně lítá a není to pozat.Nevím co máš za skop ale pichni si napětí proud na altíku kostru motoru a napětí baterky pak je jasný co se kde děje.