E85 a zvýšení výkonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ne nerad bych odpalil vstriky a cerpadla kvuli uspore par stovek. Pokud je v ceskem benzinu ř% a VW pise,ze tam muze byt palivo s 10% tak snad nejaky primichani snese
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jako za 24 kc je proti 31,5 pri spotrebe 12 l opravdu rozdil a o vykon mi nejde resil byhc to jedine na brzdu moc me zajima kolik mam presne kdyz jsem nameril zrychleni 5,7 s na 100,ale odbrzeni ve Zline stoji 3 tis a na to kaslu to si radej koupim 2 nadrze benzinu
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
tak jsem zkusil dat 15 ethanolu k 30 l benzinu ulej 100 km bez problemu,ale myslim si,ze to mozna jelo ciste na benzin a zatim se neprojevilo i kdyz zvyseni vykonu citim. A dneska jsme tam dotankoval jeste 11 l spotreba byla temer stejna. Ale jestli se to dobre nepromicha,tak po ujeti dalsich 100 kmc ekam problem,protoze to uz je vic jak 50:50
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Změny ve zrychlení sleduj tak 50-150, nebo u silnějších aut 100-200km/h, neměř to ručně, ale naloguj to Vagem.sikin1987 píše:jako za 24 kc je proti 31,5 pri spotrebe 12 l opravdu rozdil a o vykon mi nejde resil byhc to jedine na brzdu moc me zajima kolik mam presne kdyz jsem nameril zrychleni 5,7 s na 100,ale odbrzeni ve Zline stoji 3 tis a na to kaslu to si radej koupim 2 nadrze benzinu
Nebudeš jako teď proměřovat 1-2s z 0 na 100
Rolan píše:Změny ve zrychlení sleduj tak 50-150, nebo u silnějších aut 100-200km/h, neměř to ručně, ale naloguj to Vagem.sikin1987 píše:jako za 24 kc je proti 31,5 pri spotrebe 12 l opravdu rozdil a o vykon mi nejde resil byhc to jedine na brzdu moc me zajima kolik mam presne kdyz jsem nameril zrychleni 5,7 s na 100,ale odbrzeni ve Zline stoji 3 tis a na to kaslu to si radej koupim 2 nadrze benzinu
Nebudeš jako teď proměřovat 1-2s z 0 na 100
merim to pres palubni PC a 2 sekundy si jako vzal kde? kdyz original auto ma 6,7 s a dle testu na netu dle zajeti byva vysledek 0,1-0,2 s lepsi nez udava vyrobce. a s tim,ze tma je chip cca 230 k sportovni sani,vyfuk a a do toho ethanol ,ale je mi to celkem fuk ted je dulezite jestli s emi rozsviti kontrolka motoru,protoze tam je vic jak 50% ethanolu
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Můj soused začal půjčovat svou ARomeo 2,5 V6 Busso svému vnukovi, který zkoušel, co se v ní skrývá, bohužel musel začit kupovat benzin sám a nadával, že to žere, přemluvil dědu a nechal si předělat ŘJ na provoz na E 85..Přidali tam krabičku, svazek drátů a jelo se..Po nějaké době si vnuk koupil svůj stroj a auto vrátil dědovi. Ten za mnou přišel, prosím tě vytrhej to pryč, já svou AR nepoznávám /děda je "závodník"/, dole to jakžtak jde, ale není to ona, když ji pořádně otevřu, nepoznávám ji..Tak jede zase na benzin, na co je konstruována a je opět spokojen a usmívá se..Všechny tyhle vyfikundace jsou stejné, jako když za války nahradili pravou kávu imitací -logrem , ale někomu to nevadí, pije to dodnes...sikin1987 píše:tak jsem zkusil dat 15 ethanolu k 30 l benzinu ulej 100 km bez problemu,ale myslim si,ze to mozna jelo ciste na benzin a zatim se neprojevilo i kdyz zvyseni vykonu citim. A dneska jsme tam dotankoval jeste 11 l spotreba byla temer stejna. Ale jestli se to dobre nepromicha,tak po ujeti dalsich 100 kmc ekam problem,protoze to uz je vic jak 50:50
nepropadat panice...
Nenapsal jsi jaké máš auto a jestli upravené, proto jsem napsal 1-2s chybu v měření, což odpovídá. 5,7s na sto na sériových pneu dávají tak 300HP předohraby.sikin1987 píše:merim to pres palubni PC a 2 sekundy si jako vzal kde? kdyz original auto ma 6,7 s a dle testu na netu dle zajeti byva vysledek 0,1-0,2 s lepsi nez udava vyrobce. a s tim,ze tma je chip cca 230 k sportovni sani,vyfuk a a do toho ethanol ,ale je mi to celkem fuk ted je dulezite jestli s emi rozsviti kontrolka motoru,protoze tam je vic jak 50% ethanoluRolan píše:Změny ve zrychlení sleduj tak 50-150, nebo u silnějších aut 100-200km/h, neměř to ručně, ale naloguj to Vagem.sikin1987 píše:jako za 24 kc je proti 31,5 pri spotrebe 12 l opravdu rozdil a o vykon mi nejde resil byhc to jedine na brzdu moc me zajima kolik mam presne kdyz jsem nameril zrychleni 5,7 s na 100,ale odbrzeni ve Zline stoji 3 tis a na to kaslu to si radej koupim 2 nadrze benzinu
Nebudeš jako teď proměřovat 1-2s z 0 na 100
Můj příspěvek byl hlavně o tom, že měřit změny výkonu motoru zrychlením 0-100 je pitomost.
Změř Vagem na vybraném úseku 0-200 na benzín a potom při podobných podmínkách 0-200 na E85. Z logu si vybereš data, která tě zajímají.
Hodnoty z Vagu nebudou odpovídat realitě, stejně jako ty z pal. PC, ale jde o změny, ne o absolutní hodnoty.
Nejak nechapu,ze jsem dal vazne nad 50% ethanolu do TSI a ani to neskublo nikdy a spotreba je stejna. vysvetleni je jedine,ze by se to nesmichalo a az vyjedu pul nadrze zacne to
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Vzdyt jsem ti rikal, ze do cca 50% to bude fungovat.
Jen s tou spotrebou se mi to moc nezda.
Co mas presne za motor?
Jestli je to DAJA/DAJB, tak to bude mit jednotku Bosch MED17.5.neco a ty pokud vim nemaji moznost adaptace predstihu podle oktanoveho cisla paliva, takze spotreba by mela jit aspon o neco nahoru.
Jen s tou spotrebou se mi to moc nezda.
Co mas presne za motor?
Jestli je to DAJA/DAJB, tak to bude mit jednotku Bosch MED17.5.neco a ty pokud vim nemaji moznost adaptace predstihu podle oktanoveho cisla paliva, takze spotreba by mela jit aspon o neco nahoru.
ano jak rikas DAJA,DAJBtiff píše:Vzdyt jsem ti rikal, ze do cca 50% to bude fungovat.
Jen s tou spotrebou se mi to moc nezda.
Co mas presne za motor?
Jestli je to DAJA/DAJB, tak to bude mit jednotku Bosch MED17.5.neco a ty pokud vim nemaji moznost adaptace predstihu podle oktanoveho cisla paliva, takze spotreba by mela jit aspon o neco nahoru.
no ja jezdim do prace 3 km a vzdy rano dojedu pred praci a mam spotrebu 8,4 l protoze je to skoro porad z kopecka a zpatky podle toho jak dlouho stojim na krizovatkach 14-18l a kdyz jsme jel ted o vikendu delsi trat 25 km na spotrebu bylo to 6,4 l coz je nepatrne vic jak na benzin asi o 0,6 l to neresim. v tom globale se to ztraci ja cekal,ze to bude citelne treba 1,5 l
Je mozne,ze se ten motor na to chova uplne jinak? Ze tma neni takovy turboefekt,ale nastup vykonu je linearnejsi?
Vseobecne ten motor taha tak do 5 tis pak je uplne mrtvej jak naftak coz u 16V benzinu nechapu mozna spatnej cip do REVO
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
0.6l je v tomto pripade rozdil o 10%, coz je tak nejak plus minus co bych od te smesi ocekaval.sikin1987 píše:a kdyz jsme jel ted o vikendu delsi trat 25 km na spotrebu bylo to 6,4 l coz je nepatrne vic jak na benzin asi o 0,6 l to neresim. v tom globale se to ztraci ja cekal,ze to bude citelne treba 1,5 l
Ze se motor na E85 chova jinak je prirozene.
Drivejsi nastup turba je dany vetsim objemem vyfukovych plynu ve srovnani s benzinem a plynulejsi prubeh vykonu je zpusobeny kombinaci vyssiho oktanoveho cisla a vyssi hodnoty vyparneho tepla Etanolu diky kteremu je celkova teplota ve valci nizsi a prubeh tlaku plynulejsi, takze motor je celkove tissi a zda se vic kultivovany.