E85 a zvýšení výkonu

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

ne nerad bych odpalil vstriky a cerpadla kvuli uspore par stovek. Pokud je v ceskem benzinu ř% a VW pise,ze tam muze byt palivo s 10% tak snad nejaky primichani snese
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ADKO13
Přispěvovatel
Příspěvky: 633
Registrován: 06 kvě 2012, 08:10
Bydliště: Snina SR

Příspěvek od ADKO13 »

Ak by bola na Sk moznost kupovat E85 hned idem do toho :) tiez sa cudujem ze v cr toho moc ludia nevyuzivaju
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A co na to CR řiká?
nepropadat panice...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

jako za 24 kc je proti 31,5 pri spotrebe 12 l opravdu rozdil a o vykon mi nejde resil byhc to jedine na brzdu moc me zajima kolik mam presne kdyz jsem nameril zrychleni 5,7 s na 100,ale odbrzeni ve Zline stoji 3 tis a na to kaslu to si radej koupim 2 nadrze benzinu
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

tak jsem zkusil dat 15 ethanolu k 30 l benzinu ulej 100 km bez problemu,ale myslim si,ze to mozna jelo ciste na benzin a zatim se neprojevilo i kdyz zvyseni vykonu citim. A dneska jsme tam dotankoval jeste 11 l spotreba byla temer stejna. Ale jestli se to dobre nepromicha,tak po ujeti dalsich 100 kmc ekam problem,protoze to uz je vic jak 50:50
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

sikin1987 píše:jako za 24 kc je proti 31,5 pri spotrebe 12 l opravdu rozdil a o vykon mi nejde resil byhc to jedine na brzdu moc me zajima kolik mam presne kdyz jsem nameril zrychleni 5,7 s na 100,ale odbrzeni ve Zline stoji 3 tis a na to kaslu to si radej koupim 2 nadrze benzinu
Změny ve zrychlení sleduj tak 50-150, nebo u silnějších aut 100-200km/h, neměř to ručně, ale naloguj to Vagem.
Nebudeš jako teď proměřovat 1-2s z 0 na 100 :)
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Rolan píše:
sikin1987 píše:jako za 24 kc je proti 31,5 pri spotrebe 12 l opravdu rozdil a o vykon mi nejde resil byhc to jedine na brzdu moc me zajima kolik mam presne kdyz jsem nameril zrychleni 5,7 s na 100,ale odbrzeni ve Zline stoji 3 tis a na to kaslu to si radej koupim 2 nadrze benzinu
Změny ve zrychlení sleduj tak 50-150, nebo u silnějších aut 100-200km/h, neměř to ručně, ale naloguj to Vagem.
Nebudeš jako teď proměřovat 1-2s z 0 na 100 :)

merim to pres palubni PC a 2 sekundy si jako vzal kde? kdyz original auto ma 6,7 s a dle testu na netu dle zajeti byva vysledek 0,1-0,2 s lepsi nez udava vyrobce. a s tim,ze tma je chip cca 230 k sportovni sani,vyfuk a a do toho ethanol ,ale je mi to celkem fuk ted je dulezite jestli s emi rozsviti kontrolka motoru,protoze tam je vic jak 50% ethanolu
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

sikin1987 píše:tak jsem zkusil dat 15 ethanolu k 30 l benzinu ulej 100 km bez problemu,ale myslim si,ze to mozna jelo ciste na benzin a zatim se neprojevilo i kdyz zvyseni vykonu citim. A dneska jsme tam dotankoval jeste 11 l spotreba byla temer stejna. Ale jestli se to dobre nepromicha,tak po ujeti dalsich 100 kmc ekam problem,protoze to uz je vic jak 50:50
Můj soused začal půjčovat svou ARomeo 2,5 V6 Busso svému vnukovi, který zkoušel, co se v ní skrývá, bohužel musel začit kupovat benzin sám a nadával, že to žere, přemluvil dědu a nechal si předělat ŘJ na provoz na E 85..Přidali tam krabičku, svazek drátů a jelo se..Po nějaké době si vnuk koupil svůj stroj a auto vrátil dědovi. Ten za mnou přišel, prosím tě vytrhej to pryč, já svou AR nepoznávám /děda je "závodník"/, dole to jakžtak jde, ale není to ona, když ji pořádně otevřu, nepoznávám ji..Tak jede zase na benzin, na co je konstruována a je opět spokojen a usmívá se..Všechny tyhle vyfikundace jsou stejné, jako když za války nahradili pravou kávu imitací -logrem , ale někomu to nevadí, pije to dodnes... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Hlavně ta E85 je pěkně korozivní.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

sikin1987 píše:
Rolan píše:
sikin1987 píše:jako za 24 kc je proti 31,5 pri spotrebe 12 l opravdu rozdil a o vykon mi nejde resil byhc to jedine na brzdu moc me zajima kolik mam presne kdyz jsem nameril zrychleni 5,7 s na 100,ale odbrzeni ve Zline stoji 3 tis a na to kaslu to si radej koupim 2 nadrze benzinu
Změny ve zrychlení sleduj tak 50-150, nebo u silnějších aut 100-200km/h, neměř to ručně, ale naloguj to Vagem.
Nebudeš jako teď proměřovat 1-2s z 0 na 100 :)
merim to pres palubni PC a 2 sekundy si jako vzal kde? kdyz original auto ma 6,7 s a dle testu na netu dle zajeti byva vysledek 0,1-0,2 s lepsi nez udava vyrobce. a s tim,ze tma je chip cca 230 k sportovni sani,vyfuk a a do toho ethanol ,ale je mi to celkem fuk ted je dulezite jestli s emi rozsviti kontrolka motoru,protoze tam je vic jak 50% ethanolu
Nenapsal jsi jaké máš auto a jestli upravené, proto jsem napsal 1-2s chybu v měření, což odpovídá. 5,7s na sto na sériových pneu dávají tak 300HP předohraby.
Můj příspěvek byl hlavně o tom, že měřit změny výkonu motoru zrychlením 0-100 je pitomost.
Změř Vagem na vybraném úseku 0-200 na benzín a potom při podobných podmínkách 0-200 na E85. Z logu si vybereš data, která tě zajímají.
Hodnoty z Vagu nebudou odpovídat realitě, stejně jako ty z pal. PC, ale jde o změny, ne o absolutní hodnoty.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Nejak nechapu,ze jsem dal vazne nad 50% ethanolu do TSI a ani to neskublo nikdy a spotreba je stejna. vysvetleni je jedine,ze by se to nesmichalo a az vyjedu pul nadrze zacne to
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

Vzdyt jsem ti rikal, ze do cca 50% to bude fungovat.
Jen s tou spotrebou se mi to moc nezda.
Co mas presne za motor?
Jestli je to DAJA/DAJB, tak to bude mit jednotku Bosch MED17.5.neco a ty pokud vim nemaji moznost adaptace predstihu podle oktanoveho cisla paliva, takze spotreba by mela jit aspon o neco nahoru.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

tiff píše:Vzdyt jsem ti rikal, ze do cca 50% to bude fungovat.
Jen s tou spotrebou se mi to moc nezda.
Co mas presne za motor?
Jestli je to DAJA/DAJB, tak to bude mit jednotku Bosch MED17.5.neco a ty pokud vim nemaji moznost adaptace predstihu podle oktanoveho cisla paliva, takze spotreba by mela jit aspon o neco nahoru.
ano jak rikas DAJA,DAJB

no ja jezdim do prace 3 km a vzdy rano dojedu pred praci a mam spotrebu 8,4 l protoze je to skoro porad z kopecka a zpatky podle toho jak dlouho stojim na krizovatkach 14-18l :D a kdyz jsme jel ted o vikendu delsi trat 25 km na spotrebu bylo to 6,4 l coz je nepatrne vic jak na benzin asi o 0,6 l to neresim. v tom globale se to ztraci ja cekal,ze to bude citelne treba 1,5 l
Je mozne,ze se ten motor na to chova uplne jinak? Ze tma neni takovy turboefekt,ale nastup vykonu je linearnejsi?
Vseobecne ten motor taha tak do 5 tis pak je uplne mrtvej jak naftak coz u 16V benzinu nechapu mozna spatnej cip do REVO
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Taku spotrebu som.nemal ani na.3.0 benzine
BMW 330 ix
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

sikin1987 píše:a kdyz jsme jel ted o vikendu delsi trat 25 km na spotrebu bylo to 6,4 l coz je nepatrne vic jak na benzin asi o 0,6 l to neresim. v tom globale se to ztraci ja cekal,ze to bude citelne treba 1,5 l
0.6l je v tomto pripade rozdil o 10%, coz je tak nejak plus minus co bych od te smesi ocekaval.

Ze se motor na E85 chova jinak je prirozene.
Drivejsi nastup turba je dany vetsim objemem vyfukovych plynu ve srovnani s benzinem a plynulejsi prubeh vykonu je zpusobeny kombinaci vyssiho oktanoveho cisla a vyssi hodnoty vyparneho tepla Etanolu diky kteremu je celkova teplota ve valci nizsi a prubeh tlaku plynulejsi, takze motor je celkove tissi a zda se vic kultivovany.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“