2.0 TDI CR (CFHC) zahřívání motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

odie12
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 17 lis 2012, 19:43
Bydliště: Pohořelice

Příspěvek od odie12 »

nemáte někdo číslo dílu:
Škrticí klapka
❑ integrovaná v hadici
chladicí kapaliny,
z vnějšku není vidět
je to z DP ale tam není díl nikde popsanej... co jsem z toho vyčetl tak bych tam měl mít jen ten 4/2cestný termostat a tuto hadici se škrtící klapkou. Začnu to měnit postupně...
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1366
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

odie12 píše:Takhle jezdím normálně... pod 1500 ot. nejdu nikdy.
Tak nejdi pod 1800.
Člověk se pořád učí.
rasticc
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 04 srp 2016, 11:54

Re: 2.0 TDI CR (CFHC) zahřívání motoru

Příspěvek od rasticc »

odie12 píše:Zdarec.
Jak dlouho se vám zahřívá tento motor nebo podobný TDI CR? Např. dneska při -12°C jsem ho ani po 27km nezahřál, když je kolem 0°C tak ho zahřeju tak po 15km (možná víc). Zdá se mi to strašně dlouho oproti PD. Je to normální nebo mám měnit termostat?
Vyriesil si to nejak? Ja rovnaky motor. Myslel som su ze termostat.Ten je vymeneny ale teplota na volnobehu kolise.Auto sa zhoreje rychlo drzi 90 ale ked stojim v kolone pripadne na semaforoch tak teplota zacne klesat. Nezda sa mi ze by druhy termostat bol tiez zly. AUTO NEMAM S DSG ! takze neocakavam ze to bude termoregulator na prevodovke.

Dakujem za kazdy napad.
odie12
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 17 lis 2012, 19:43
Bydliště: Pohořelice

Příspěvek od odie12 »

Není co řešit. CR se prostě dlouho zahřívá. Máme v rodině ještě O3 CKFC a taky teplota leze dlouho nahoru. Když je kolem 0°C tak se to zahřeje celkem rychle, jak už je -5°C tak zahřívám dlouho. Neřeším to už a zmrzám.
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

Nevím jak je to u aut bez DSG, ale u mého CFHC (L&K) s DSG se to ohřívá rychle. Když porovnám v zimě OI ASV a Rapid 1.2 TSI s O2 CFHC, tak je to nebe a dudy.

Pustím topení na max. teplotu (rychlost foukání 1-3max), jdu oškrábat okna a cca po 6-7km je na budíku 60°C (olej naskočí 50+°C). Ztlumím teplotu a cca kolem 10km je "90" na budíku a cca 70 olej. Otáčky při jízdě po městě 1450/min (4 a 5st) při cca 1500 by to přeřadilo dále jinak bych musel přepnout do manuálu. Při 90km/h na 6st to trvá o něco déle už kvůli náporu studeného vzduchu (cca kolem 13km je tam 90°C)

Jinak dá se říci, že to topí okamžitě po nastartování.

Toto všechno může být ale výbavou.

Co se týče toho klesání teploty, tak to se děje i u mě. Velmi často při delší jízdě z kopce (to si myslím ale že je normální, když člověk při tom topí nebo ne?)

Jinak kolik máte běžně teplotu oleje teďko v zimě? Mě se to pohybuje kolem 75-80°C (nezáleží na čase) a k tomu mám mřížku zakrytou.
kanin
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 26 lis 2008, 21:39

Příspěvek od kanin »

taky mám CFHC v golfu a s tím zahříváním je to divný...teda jako ohřeje se to normálně na 90 a pak z kopce teplota o něco spadne..po dálnici pořád 90°C, ale jak přijde klesání, tak teplota sleze :( pomůže vyměnit termostat?? Nemám DSG (noteeth)
GVII Variant
Ján Horosz
Přispěvovatel
Příspěvky: 210
Registrován: 06 čer 2011, 07:45
Bydliště: Košice

Příspěvek od Ján Horosz »

Ja mám tiež CFHC 6st manual. Ohrieva sa dost pomaly, ale ked raz sa zohreje, tak to drží. Topi hned, neriešim. Netreba ten motor babušit a šetrit na 100 rokov, aj tak sa rozpadne dačo natom. Zabudnite na stare auta, a na šetrenie motora. Kurvita su zabudovane. Kupit 2-3 ročne, jazdiť normalne, a predať, ked ma auto 10 rokov. Keď dovrši 10, odide EGR, DPF, spojka, klby, turbo, prevodovka... Takže čo si ušetril na nafte, vypyta 2x.

Prestante riešiť, čo je motoru dobre, ludom treba teplo v aute, a motor može robiť, čo chce, 10 rokov da aj tak.

Komu sa ochladzuje pocas jazdy, dole kopcom, ma pokazeny termostat, alebo nebrzdi motorom, ale vyradzuje, a na volnobehu podchadi motor.
S pozdravom : Jano
Skoda Octavia 1 Combi 2004, 1.9 TDI 81Kw, ASV-AHF
Skoda Octavia II Combi 2012, 2.0TDI CFHC L&K
kanin
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 26 lis 2008, 21:39

Příspěvek od kanin »

no z kopce určitě nevyřazuju (LOL) no zkusím ten termostat a snad to bude ok ;)
GVII Variant
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 08 pro 2012, 21:23

Příspěvek od Franciktdi »

Taky mám to samé CFGB manual a kolísá teplota.....až vyměnit ten termostat dej vědět....ale zatím sem neslyšel o nikom komu by to pomohlo
kanin
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 26 lis 2008, 21:39

Příspěvek od kanin »

měl jsem golfy 1Z, AGR, ATD a vždy pomohlo vyměnit termostat a popřípadě teplotní čidlo a byl klidek, tak snad nebude CR nějaká vyjímka (noteeth)
no příští týden dám vědět, jak jsem dopadl :)
GVII Variant
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 08 pro 2012, 21:23

Příspěvek od Franciktdi »

No sem zvedavej....a je tam jen jeden nebo dva
kanin
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 26 lis 2008, 21:39

Příspěvek od kanin »

podle všeho jen jeden... snad :D
GVII Variant
kanin
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 26 lis 2008, 21:39

Příspěvek od kanin »

takže termostat mám novej a už se to konečně zahřívá a drží 90°C i v těchto mrazech ;) ;)
GVII Variant
salko
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 30 srp 2011, 11:45

Příspěvek od salko »

Prosím vás, tento problém s termostatom a DSG sa týka iba CR motorov? Alebo aj PD majú tento prídavný termostat?
Kamarát má BMP+DSG, na mieste kúri, za jazdy už nie.
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“