Topné těleso do nádrže

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
madmax1200
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 15 kvě 2012, 17:49

Topné těleso do nádrže

Příspěvek od madmax1200 »

má někdo zkušenost?jedná se mi o vyhřívaní 60 ti litrové nádrže.V -10 udržet olej alespon na 15-20st.Zaizolování nádrže by bylo možné. http://www.malapa.cz/produkty/topne-folie-a-pasy/TF81/
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

taky jsem to dřív chtěl řešit, i vyhřívané palivové trubičky nebo snad i čerpadlo ale vysral jsem se na vše, když to ráno nechce chytit ( chce ale trvalo by to 10 vteřin točení) tak stříknu do sání čistič brzd a vystřelí to jako nový ..
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Přemýšlel jsem nad podobným problémem a testoval jsem trochu jiné řešení.

Z mého pohledu není potřeba plýtvat energii na vyhřívání celé nádrže. Řešení mělo vypadat tak, že v sacím koši bude el. topné těleso 150W. Já testoval ponorné topné těleso, jaké znáte z dob minulých, kdy si lidé takto vařili čaj a kávu - a to se dá sehnat i na 12V. Hned kousek u něj bude teplotní vypínač na 50-60 stupňů. Takže pokud se to okolo ohřeje, tak se vytápění vypne.

V testovacích podmínkách to fungovalo spolehlivě. Otázkou je, zda to bude stíhat zahřívat i v provozu.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

na kamionech stačila žárovka ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

nechápu stejně význam.. na co budeš ohřívat výstup z nádrže, když v palivových trubkách bude ráno zmrzlá směs.. je to k hovnu.. klíč je v řídkosti směsi.. je -7 a já ráno nastartoval jako v létě.. 15 nafty 13 hydrauliky a 20 vyjetého chladícího oleje..
patroloffroad
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 15 lis 2012, 23:50
Bydliště: TN

Příspěvek od patroloffroad »

Najlepší je Ohrev vodou, vyhrievané vedenie paliva, medena špirála v nádrži, olej sa v nej zohreje na 50st, zaizolovana, pri -10 ráno v nádrži 15st, jazdím na čistý olej
madmax1200
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 15 kvě 2012, 17:49

Příspěvek od madmax1200 »

pardon pánové,že jsem se odmlčel....já tu vůbec neřeším mrazy atd.po pěti letech různých pokusů jse zjistil,že nejdůležitějši ze všeho je dostat palivo před vstřikovaci čerpadlo.A jediné,které to zaručeně zvládlo,ted pokud nechcete utrácet za originál zubové na rostlinny olej skoro 9000,-,je .... .. hydrulická pumpa z abs (jedu na hydruliku i při zatím odzkoušeno -16).Ta vám svým výkonem protočí celou nádrž za půl hodiny.Já jen chtěl celému systému ulevit. :) no a třeba se mně líbí varianta připojení přes trafo na 12 v do 220v.Bydlím v rodinném domě a mit píchlé auto na prodlužovák není problém.Rano přijdu k autu,po otočení kličkem se spustí čerpadlo,a ty 4 m trubky vycucne než řekneš dve a v tu ranu dostává teplé palivo těsně před čerpadlo vstřikovací (řešeno bypasem na zpátečku) a no a těch par vstřiku na chladnou směs hravě zvládne (ten problém stejně řeší pouze dvou nádržový systém)
Miluju ty stary nesmrtelný objemný dehtový astmatiky:) MB w 124 1989,Opel Arena 1998,Renault Trafic 1992,Hobby 600 (Ducna 2,5TD Sofim) 1993,Fiat Ducato 230 1998
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1094
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

madmax1200 píše:Jediné,které to zaručeně zvládlo, je hydrulická pumpa z abs (jedu na hydruliku i při zatím odzkoušeno -16).Ta vám svým výkonem protočí celou nádrž za půl hodiny.
Hmm, tohle mě ještě nenapadlo. Zkus to nějak podrobněji popsat, kde ho máš(jestli u nádrže a tlačí, nebo u motoru a saje), jak je zapojené(jestli natvrdo, nebo ho spíná nějaký tlakový spínač, nebo termostat, apod.), z jakého auta je(pokud je to důležité), apod. Případně, jak to vypadá v -16, jak si poradí s tím sádlem z friťáku v trubkách. Nebo jestli třeba máš i pár fotek.
Díky asi nejen za mě :)
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
madmax1200
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 15 kvě 2012, 17:49

Příspěvek od madmax1200 »

Fritak nevim,ja palim hydrauliku.Mám to v motorovem prostoru,paradne saje,coz je vyhoda.Pripojene přes pojistku a rele.Otocim klickem a jede.Je to z Audi http://www.primabazar.cz/autoinzerce/hy ... 06567.html
Miluju ty stary nesmrtelný objemný dehtový astmatiky:) MB w 124 1989,Opel Arena 1998,Renault Trafic 1992,Hobby 600 (Ducna 2,5TD Sofim) 1993,Fiat Ducato 230 1998
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

madmax1200 píše:..nejdůležitějši ze všeho je dostat palivo před vstřikovaci čerpadlo.
Mám naprosto stejnou zkušenost. Por různym laborování jsem to vyřešil instalací klasickýho podávacího čerpadla do nádrže (u O1 rotačky z O1/O2 PD, u P406 1.9TD z P406 2.2HDI) spínanýho přes relátko ovládaný od stop ventilu na vstřikovacím čerpadle. Kromě toho jsem ale vždy musel vyměnit i palivový filtr (používám UFI ze Superba 1) a nainstalovat vodní předehřev. Bez toho se provoz na vyfrit / domácí nepranou bionaftu nedal dostatečně "komfortně" provozovat.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1094
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

vanilka píše:
madmax1200 píše:..nejdůležitějši ze všeho je dostat palivo před vstřikovaci čerpadlo.
Mám naprosto stejnou zkušenost. Por různym laborování jsem to vyřešil instalací klasickýho podávacího čerpadla do nádrže (u O1 rotačky z O1/O2 PD, u P406 1.9TD z P406 2.2HDI) spínanýho přes relátko ovládaný od stop ventilu na vstřikovacím čerpadle. Kromě toho jsem ale vždy musel vyměnit i palivový filtr (používám UFI ze Superba 1) a nainstalovat vodní předehřev. Bez toho se provoz na vyfrit / domácí nepranou bionaftu nedal dostatečně "komfortně" provozovat.
To je naprostá pravda. A pomohly ti ty čerpadla v nádrži, zvládly čerpat třeba ztuhlý friťák do motoru i při -10?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

pepe276 píše:A pomohly ti ty čerpadla v nádrži, zvládly čerpat třeba ztuhlý friťák do motoru i při -10?
Bez podávacího čerpadla P406-tka 1.9TD při jízdě na směs 7l vyfrit l / 3l nafta už kolem 5°C cukala a rozsvěcovala kontrolku čerpadla (kvůli bublinám v palivu). Po výměně palivovýho filtru byl chvíli klid a po najetí cca 2k km opět to samé. Potom jsem nainstaloval podávací čerpadlo do nádrže (respektive celou nádrž z 2.2HDI), původní filtr nahradil tím UFI (ten jsem "opláštil" a vyhřívá se vodou) a nainstaloval předehřev (z vodního intercooleru z 2.2HDI) a teď co u nás byly mrazy cca -15°C auto chytalo a jelo snad líp než na čistou naftu. Měl jsem v tom směs 7l vyfrit / 3l benzin. Jinak samotnej vyfrit byl při -15°C jako želé.
Obdobnym "vývojem" jsem si prošel i na O1, která jezdí na doma uvařenou bionaftu. Než se nainstalovalo podávací čerpadlo do nádrže, vyměnil filtr a instaloval předehřev, byly s tim pořád problémy. Od tý doby najeto cca 50k km a nešáhnul jsem na to.
Jak psal madmax1200, všechno je to o jediný věci - dostat palivo z nádrže přes filtr do vstřikovacího čerpadla. To už si s tim poradí..
madmax1200
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 15 kvě 2012, 17:49

Příspěvek od madmax1200 »

vanilka píše:
pepe276 píše:A pomohly ti ty čerpadla v nádrži, zvládly čerpat třeba ztuhlý friťák do motoru i při -10?
Bez podávacího čerpadla P406-tka 1.9TD při jízdě na směs 7l vyfrit l / 3l nafta už kolem 5°C cukala a rozsvěcovala kontrolku čerpadla (kvůli bublinám v palivu). Po výměně palivovýho filtru byl chvíli klid a po najetí cca 2k km opět to samé. Potom jsem nainstaloval podávací čerpadlo do nádrže (respektive celou nádrž z 2.2HDI), původní filtr nahradil tím UFI (ten jsem "opláštil" a vyhřívá se vodou) a nainstaloval předehřev (z vodního intercooleru z 2.2HDI) a teď co u nás byly mrazy cca -15°C auto chytalo a jelo snad líp než na čistou naftu. Měl jsem v tom směs 7l vyfrit / 3l benzin. Jinak samotnej vyfrit byl při -15°C jako želé.
Obdobnym "vývojem" jsem si prošel i na O1, která jezdí na doma uvařenou bionaftu. Než se nainstalovalo podávací čerpadlo do nádrže, vyměnil filtr a instaloval předehřev, byly s tim pořád problémy. Od tý doby najeto cca 50k km a nešáhnul jsem na to.
Jak psal madmax1200, všechno je to o jediný věci - dostat palivo z nádrže přes filtr do vstřikovacího čerpadla. To už si s tim poradí..
PŘEČETLI JSTE SLOVO BOŽÍ :) :worthy: :worthy: :worthy:
Miluju ty stary nesmrtelný objemný dehtový astmatiky:) MB w 124 1989,Opel Arena 1998,Renault Trafic 1992,Hobby 600 (Ducna 2,5TD Sofim) 1993,Fiat Ducato 230 1998
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“