jasné rozpoznání oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 08 úno 2016, 10:27
jasné rozpoznání oleje
Dobrý den
existuje jané rozpoznání oleje, jestli jde o olej na syntetické bázi, nebo o olej základní s aditivami?
myslím jasné u oleje 10W-40.
Některé firmy u něho píší, že jde o systetickou bázi, (Total Rubia) jiní použijí základní olej a naplní ho aditivami a označí 10W-40.
Jeden dovozce mi řekl, že ty levné za 40,--100,- Kč by vůbec nekupoval i když mají psané třeba 505.00 atp, že i některé značkové oleje jsou na prd, a že ty které to přímo uvádí, že ty nelžou.
Dřív jsem do všeho lil 5W-30, 5W-40, jnže jsem přišel o levný zdroj (kamarád kupoval tisíce litrů oleje a měl je za babku)
existuje nějaká jiná finta jak zjisit, že jde o olej na systetické bázi nebo o olej základní?
je třeba nějaká norma, která to spolehlivě odliší?
prostě si nechci za své peníze koupit shit. Vím jak to v EU chodí, kdy má dovozce právo si na svůj olej napsat nejlepší olej v galaxii (a přitom to bude přefiltrovaný Vegetol ze závodní kuchyně)
děkuji
existuje jané rozpoznání oleje, jestli jde o olej na syntetické bázi, nebo o olej základní s aditivami?
myslím jasné u oleje 10W-40.
Některé firmy u něho píší, že jde o systetickou bázi, (Total Rubia) jiní použijí základní olej a naplní ho aditivami a označí 10W-40.
Jeden dovozce mi řekl, že ty levné za 40,--100,- Kč by vůbec nekupoval i když mají psané třeba 505.00 atp, že i některé značkové oleje jsou na prd, a že ty které to přímo uvádí, že ty nelžou.
Dřív jsem do všeho lil 5W-30, 5W-40, jnže jsem přišel o levný zdroj (kamarád kupoval tisíce litrů oleje a měl je za babku)
existuje nějaká jiná finta jak zjisit, že jde o olej na systetické bázi nebo o olej základní?
je třeba nějaká norma, která to spolehlivě odliší?
prostě si nechci za své peníze koupit shit. Vím jak to v EU chodí, kdy má dovozce právo si na svůj olej napsat nejlepší olej v galaxii (a přitom to bude přefiltrovaný Vegetol ze závodní kuchyně)
děkuji
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 08 úno 2016, 10:27
prostě hledám olejovou politiku a děkuji
1. kde se dostanu k typovému listu?
2. žádný obchodník ti neřekne, tenhle olej stojí za hov.., každej chce prodat.
Obvzvlášť u automechaniků. Na tobě, ani na tvém motoru jim nezáleží. Prodají ti to, co koupili NEJLEVNĚJI, a účtují ti kde jakou pohádku. Rozbitý motor = pro ně zakázka.
Tvůj motor dostává hnůj místo ovsa.
co je 0W-30 je na 99,9% jasný jako stejně co je 15W-40.
Ale mezi 10W-40 a 10W-40 je rozdíl velehor.
proto to řeším. Na firmě máme 14 aut a některé mají velké nájezdy.
Prostě hledám olejovou politiku.
Vítězem bude asi Total Rubia nebo Valvoline Durablend
2. žádný obchodník ti neřekne, tenhle olej stojí za hov.., každej chce prodat.
Obvzvlášť u automechaniků. Na tobě, ani na tvém motoru jim nezáleží. Prodají ti to, co koupili NEJLEVNĚJI, a účtují ti kde jakou pohádku. Rozbitý motor = pro ně zakázka.
Tvůj motor dostává hnůj místo ovsa.
co je 0W-30 je na 99,9% jasný jako stejně co je 15W-40.
Ale mezi 10W-40 a 10W-40 je rozdíl velehor.
proto to řeším. Na firmě máme 14 aut a některé mají velké nájezdy.
Prostě hledám olejovou politiku.
Vítězem bude asi Total Rubia nebo Valvoline Durablend
A proč to řešíš? Pokud daný olej plní specifikace pro motor, do kterého to chceš dát, musí Ti to stačit. Pokud nestačí, budeš mít akorát blbý spaní, ale stejně se ničeho nedopátráš.
Tvoje starosti a ředitelský peníze, to bych fakt chtěl mít. Nedokážu pochopit, proč se lidi pořád a v jednom kuse babrají v hovnech.
Řeš, aby svět byl krásnější, bez teroristů a blbých lidí - neřeš to, co vyřešit nemůžeš.
Tvoje starosti a ředitelský peníze, to bych fakt chtěl mít. Nedokážu pochopit, proč se lidi pořád a v jednom kuse babrají v hovnech.
Řeš, aby svět byl krásnější, bez teroristů a blbých lidí - neřeš to, co vyřešit nemůžeš.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: prostě hledám olejovou politiku a děkuji
Zmeň mechanika... - co sa tyka pristupu.... Inak co sa tyka oleja plati to co pise Marek77 - podstatne je dodrzat specifikaciu vyrobcu motora....MatesOchoz píše: Obvzvlášť u automechaniků. Na tobě, ani na tvém motoru jim nezáleží. Prodají ti to, co koupili NEJLEVNĚJI, a účtují ti kde jakou pohádku. Rozbitý motor = pro ně zakázka.
[/b]
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 08 úno 2016, 10:27
proč to řeším?
Marek77
píše::::
Pokud daný olej plní specifikace pro motor, ...
... jak to víš, že plní specifikace pro motor? PROTOŽE JE TO TAM NAPSANÝ?
Takže podle tebe je kosher, že do rozpouštědlového rafinátu narvou aditiva a tváří se to jako jako 10W-40 a protože to stojí za hovno, tak tam napíšou normu, která je pro auta s výměnou 7.500-10.000km?
Nebo že se vyjeté oleje pročistí na filtrech, smíchají třeba půl na půl s hydrokrakovým základním olejem opět doplní aditiva a prodávají to jako jakostní olej!
Fuj!
Chci olej na syntetické bázi. Prvorafinát, a ten hledám. Nic více než to, že chci pro svého miláčka kvalitu, která stojí někdy o 10,-Kč více a někdy o 10,- Kč méně než vyladěný "mazut"
amatér
Problém je v tom, že takové pojmenování oleje jako 10W-40 je velmi zavádějící a neříká nic o kvalitě oleje či o vhodnosti jeho použití. Zmatek do zařazení základových olejů vnesli především obchodníci, kteří cítÍ potřebu vyzdvihnout kvalitu hydrokrakových olejů nad kvalitu klasických minerálních rozpouštědlových rafinátů a začali hydrokrakové oleje označovat jako syntetické.
píše::::
Pokud daný olej plní specifikace pro motor, ...
... jak to víš, že plní specifikace pro motor? PROTOŽE JE TO TAM NAPSANÝ?
Takže podle tebe je kosher, že do rozpouštědlového rafinátu narvou aditiva a tváří se to jako jako 10W-40 a protože to stojí za hovno, tak tam napíšou normu, která je pro auta s výměnou 7.500-10.000km?
Nebo že se vyjeté oleje pročistí na filtrech, smíchají třeba půl na půl s hydrokrakovým základním olejem opět doplní aditiva a prodávají to jako jakostní olej!
Fuj!
Chci olej na syntetické bázi. Prvorafinát, a ten hledám. Nic více než to, že chci pro svého miláčka kvalitu, která stojí někdy o 10,-Kč více a někdy o 10,- Kč méně než vyladěný "mazut"
amatér
Problém je v tom, že takové pojmenování oleje jako 10W-40 je velmi zavádějící a neříká nic o kvalitě oleje či o vhodnosti jeho použití. Zmatek do zařazení základových olejů vnesli především obchodníci, kteří cítÍ potřebu vyzdvihnout kvalitu hydrokrakových olejů nad kvalitu klasických minerálních rozpouštědlových rafinátů a začali hydrokrakové oleje označovat jako syntetické.
kup si ten v tom nejhezčím kanystru a nejdražší
ne, teď vážně, člověk je stejně odkázanej na to, co kterej dovozce do kanystru naleje, stejně je to stáčený všechno v jedné rafinérii
léta používáme oleje Total 10w-40,5w-40,5w-30, zdá se mi že někdy má krásně zlatou barvu, někdy je jakoby tmavší...pak se v tom vyznej
cena opravdu kvalitního oleje je uplně někde jinde ( Eneos, Pennzoil ), koupit na závodech
ne, teď vážně, člověk je stejně odkázanej na to, co kterej dovozce do kanystru naleje, stejně je to stáčený všechno v jedné rafinérii
léta používáme oleje Total 10w-40,5w-40,5w-30, zdá se mi že někdy má krásně zlatou barvu, někdy je jakoby tmavší...pak se v tom vyznej
cena opravdu kvalitního oleje je uplně někde jinde ( Eneos, Pennzoil ), koupit na závodech
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 08 úno 2016, 10:27
Ahoj
když jsem toto téma zakládal, byl jsem rozčarován tím co mi řekl jeden inženýr, který do motorových olejů velmi dlouho dělá. Vysvětlil mi co a jak se s čím míchá, že občas se použijí ty správné aditiva, ale už horší základový olej, nebo se použijí neznačková aditiva, nebo že někteří žebráci udělají "z ropy - plnou syntetiku" a že jiní dokonce z vyjetého oleje zcela nový.
Jenže není cena ve třídě 10W/40 za žebráka 30,-Kč a za krále maziv 200,-Kč. Je to 49,- -112,-
Osobně mi vyjde nejlíp Total Rubia Polytrafic nebo Valvoline Durablend.
Někteří krasavci mají najeto 300.000 km a jeden expert dokonce 930.000 km. Lít do vozu s 300.000 km 5W-30 mi přijde jako zločin.
ale jinak všem děkuji za jejich postřehy
když jsem toto téma zakládal, byl jsem rozčarován tím co mi řekl jeden inženýr, který do motorových olejů velmi dlouho dělá. Vysvětlil mi co a jak se s čím míchá, že občas se použijí ty správné aditiva, ale už horší základový olej, nebo se použijí neznačková aditiva, nebo že někteří žebráci udělají "z ropy - plnou syntetiku" a že jiní dokonce z vyjetého oleje zcela nový.
Jenže není cena ve třídě 10W/40 za žebráka 30,-Kč a za krále maziv 200,-Kč. Je to 49,- -112,-
Osobně mi vyjde nejlíp Total Rubia Polytrafic nebo Valvoline Durablend.
Někteří krasavci mají najeto 300.000 km a jeden expert dokonce 930.000 km. Lít do vozu s 300.000 km 5W-30 mi přijde jako zločin.
ale jinak všem děkuji za jejich postřehy
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 08 úno 2016, 10:27
Neda mi aby som nezareagoval na tuto temu.Pretoze ked sa pozeram na niektorych ludi v mojom okoli mam dojem,ze som sa ocitol na psychiatrii.
Na ich "fundovane vysokoodborne" komentare uz radsej nereagujem.
Vzdy bol totiz ohen na streche
Kamarat ma Saxo VTS.Skoro dvadsatrocne auto.Vacsinou stoji,do roka urobi par kilometrov.
ALE !!! Jeho majitel je velmi starostlivy a tak meni olej cca 2 x do roka.Asi je to jeho zaluba.( alebo nejaka tajna technologia).
Nedavno mi oznamil,ze konecne zohnal do Saxa olej taky,aky tam ma byt ! Ale musel ho objednat az z Talianska !
Ta radost
On aj Saxo.....Konecne maju ten spravny olej....A zas moze na nom nabehat........no mozno aj sto kilometrov do dalsej vymeny.A mozno aj viac.Ved je az z Talianska .A konecne ten spravny !!!
Bal som sa opytat o aky olej sa jedna.
Jednak by zas bolo zle a za druhe.Aj tak je to urcite tajne a toto ja respektujem.
A ja hlupak im mozem len ticho zavidiet ich spolocne stastie.
Somarom ako som ja, staci aj olej predpisany vyrobcom motora.
Na ich "fundovane vysokoodborne" komentare uz radsej nereagujem.
Vzdy bol totiz ohen na streche
Kamarat ma Saxo VTS.Skoro dvadsatrocne auto.Vacsinou stoji,do roka urobi par kilometrov.
ALE !!! Jeho majitel je velmi starostlivy a tak meni olej cca 2 x do roka.Asi je to jeho zaluba.( alebo nejaka tajna technologia).
Nedavno mi oznamil,ze konecne zohnal do Saxa olej taky,aky tam ma byt ! Ale musel ho objednat az z Talianska !
Ta radost
On aj Saxo.....Konecne maju ten spravny olej....A zas moze na nom nabehat........no mozno aj sto kilometrov do dalsej vymeny.A mozno aj viac.Ved je az z Talianska .A konecne ten spravny !!!
Bal som sa opytat o aky olej sa jedna.
Jednak by zas bolo zle a za druhe.Aj tak je to urcite tajne a toto ja respektujem.
A ja hlupak im mozem len ticho zavidiet ich spolocne stastie.
Somarom ako som ja, staci aj olej predpisany vyrobcom motora.
Univerzalny rusky kluc...https://cs.wikipedia.org/wiki/Sekera
Patkan48 píše:Neda mi aby som nezareagoval na tuto temu.Pretoze ked sa pozeram na niektorych ludi v mojom okoli mam dojem,ze som sa ocitol na psychiatrii.
Na ich "fundovane vysokoodborne" komentare uz radsej nereagujem.
Vzdy bol totiz ohen na streche
Kamarat ma Saxo VTS.Skoro dvadsatrocne auto.Vacsinou stoji,do roka urobi par kilometrov.
ALE !!! Jeho majitel je velmi starostlivy a tak meni olej cca 2 x do roka.Asi je to jeho zaluba.( alebo nejaka tajna technologia).
Nedavno mi oznamil,ze konecne zohnal do Saxa olej taky,aky tam ma byt ! Ale musel ho objednat az z Talianska !
Ta radost
On aj Saxo.....Konecne maju ten spravny olej....A zas moze na nom nabehat........no mozno aj sto kilometrov do dalsej vymeny.A mozno aj viac.Ved je az z Talianska .A konecne ten spravny !!!
Bal som sa opytat o aky olej sa jedna.
Jednak by zas bolo zle a za druhe.Aj tak je to urcite tajne a toto ja respektujem.
A ja hlupak im mozem len ticho zavidiet ich spolocne stastie.
Somarom ako som ja, staci aj olej predpisany vyrobcom motora.
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121