Prasklý píst??? Seat alhambra AUY 85KW
Napsal: 22 kvě 2016, 18:40
Čus chlapi,
mojí ženě se při cestě z Prahy do Teplic stalo, že auto přestalo jet a hulilo jak lokmotiva. Inu zavolala a já jsem přijel. Když jsem nastartoval abych vůbec zjistil, co s tím je, tak v motoru klepalo a zahulilo se z výfuku, že dým byl vidět ještě za půl hodiny o pět kilometrů dál. To se stalo ve čtvrtek. Když jsem pro to po dvou dnech jel s plaťákem tak jsem to natočil abych to dostal nahoru, protože nemám naviják. A k mýmu podivu motor naskočil na brnk a asi 10 vteřin bez kouře a bez klepání pak zase začínal pomalu kouřit. Tak jsem to hned zase zdechnul. No dostal jsem se k tomu až dneska a první co mě napadlo, že turbo. Bylo ale před rokem dávaný nový (repas). Sundal jsem sání zatahal za osičku a axiální vůle vůbec žádná, radiální byla minimální a vrtulka se točila úplně v pohodě. Takže mě napadl prasklý nebo propálený píst. Zhodil jsem hlavu očistil písty a neshledal jsem nic mimořádnýho. Jen na pistu čtvrtýho válce ve spalovací komůrce mikroskopická prasklinka po který když jsem přejel prstem, tak zmizela jako bych jí zamáznul sazema. A moje otázka zní. Je možný, že by se tak, prakticky okem neviditelná prasklinka, roztáhla po zahřátí motoru tak, že by do spalovacího prostoru prosakoval olej? Nebo je možný, že turbo který nemá žádnou vůli bude pouštět tolik oleje, že by auto hulilo jak sentinel? Zapoměl jsem napsat, že za tu chvilku, co žena dojela aspoň ke svým známým což měla 500 metrů to sežralo půl litru oleje. Možná malinko víc.
mojí ženě se při cestě z Prahy do Teplic stalo, že auto přestalo jet a hulilo jak lokmotiva. Inu zavolala a já jsem přijel. Když jsem nastartoval abych vůbec zjistil, co s tím je, tak v motoru klepalo a zahulilo se z výfuku, že dým byl vidět ještě za půl hodiny o pět kilometrů dál. To se stalo ve čtvrtek. Když jsem pro to po dvou dnech jel s plaťákem tak jsem to natočil abych to dostal nahoru, protože nemám naviják. A k mýmu podivu motor naskočil na brnk a asi 10 vteřin bez kouře a bez klepání pak zase začínal pomalu kouřit. Tak jsem to hned zase zdechnul. No dostal jsem se k tomu až dneska a první co mě napadlo, že turbo. Bylo ale před rokem dávaný nový (repas). Sundal jsem sání zatahal za osičku a axiální vůle vůbec žádná, radiální byla minimální a vrtulka se točila úplně v pohodě. Takže mě napadl prasklý nebo propálený píst. Zhodil jsem hlavu očistil písty a neshledal jsem nic mimořádnýho. Jen na pistu čtvrtýho válce ve spalovací komůrce mikroskopická prasklinka po který když jsem přejel prstem, tak zmizela jako bych jí zamáznul sazema. A moje otázka zní. Je možný, že by se tak, prakticky okem neviditelná prasklinka, roztáhla po zahřátí motoru tak, že by do spalovacího prostoru prosakoval olej? Nebo je možný, že turbo který nemá žádnou vůli bude pouštět tolik oleje, že by auto hulilo jak sentinel? Zapoměl jsem napsat, že za tu chvilku, co žena dojela aspoň ke svým známým což měla 500 metrů to sežralo půl litru oleje. Možná malinko víc.