Stránka 1 z 3

Klepání (klapání) v nízkých otáčkách v zátěži

Napsal: 11 čer 2016, 22:43
od popest
Zdravím,

položím zde stejný dotaz jako na Peugeot forum. Přeci jen je tu větší šance, že si to přečte někdo kdo řešil podobnou věc.

Prolezl jsem různá fóra na internetu, ale nikde jsem se nedopátral k nějakým jednoznačným závěrům, tak se zkusím zeptat sám, přímo tady a požádat Vás o radu.

Mám 308 motor 1.6 e-HDI 82kW (tj. po FL) poloautomat, najeto 140tis. Koupeno v Citroenu v rámci programu Citroen Select. Pokusím se stručně popsat problém.

Když se rozjíždím na 1, případně zrychluji na 2 i 3 přev. stupěň tak do cca 2tis otáček slyším z motoru takové klapání, které po překonání hranice 2tis zmizí. Čím víc šlápnu na plyn tím je to patrnější tj. při akceleraci do kopce úplně nejvíc. Naopak po rovině pokud budu jen zlehka šlapat na plyn tak není slyšet nic. Není to nějak extra slyšet, ale když se vypne rádio a fukar tak to slyšet je. Spolujezdec mi to také potvrdil, takže nemám slyšiny :-). Byl jsem v peugeotu na diag. Nejdřív že jsou 3 vstřiky mimo toleranci, takže vyměnit. Doporučili mi nejdřív nalít čistič do nádrže a chyby smazali a že až jí vyjedu mám se stavit. Po cca 800km jsem se stavil a žádné chyby se neobjevili, ale klapání zůstalo. Takže se nic neměnilo. Netuším proč tam ta chyba byla, ale to auto stálo od srpna 2015 do února 2016 v Peugeotu a čekalo na kupce, tak nevím zda to nemůže souviset s tím.

Na netu jsem našel z odpovědí na obdobné dotazy tyto teoretické příčiny:

1. Hydroštely. Prý je v nízkých ot. malý tlak a není dostatečně vymezená vůle. - Podle mě to tím nebude, protože to bylo klapalo i bez zátěže kdybych vytáčel motor na neutrál
2. Dvojhmota - netuším
3. Vstřiky - Na to jsem vsázel, ale dle diag. prý ok
4. Něco kolem drážkového řemene co pohání altík, klimu tad... - Podle mě to tím taky nebude viz. bod 1
5. Něco v rozvodech - Podle mě to tím taky nebude viz. bod 1
6. Ucpané podtlakové hadičky turba - auto jede naprosto normálně, ale pravda je, že jak jezdilo když bylo nový netuším.

Už mě nic nenapadá. Ještě bych jen poznamenal, že dle servisní historie z databáze Peugeot byla provedena při 120tis km oprava s názvem - porucha mazání motoru (v Německu). Tehdá jsem netušil co by to mohlo být, ale dnes po pročtení všeho možného bych to tipoval asi na přicpání karbonem.

Také jsem si všiml jedné věci. Začal jsem tankovat výhradně na OMV ten jejich premium diesel jak v zimě vypadá jako voda a v létě je podstatně světlejší než normální nafta. Neobsahuje to klasickou biosložku, ale něco jiného, takže se nekazí a nezasírá vstřiky (údajně :-) ). Nicméně mi připadá, že když jezdím na toto palivo, tak to klapaní je méně slyšet, alespoň to jsem pozoroval při prvním natankování této nafty. Jinou jsem od té doby nezkoušel.

Nemáte někdo nějaký nápad co to mlže být případně radu na koho se obrátit?

Předem děkuji.

Napsal: 12 čer 2016, 08:43
od jericho-3
Tohle vypadá jako "rezonance ve spalovacím prostoru" , kdysi se tomu říkalo u dvoutaktů cvrdlikání, kdy při příšlápnutí plynu motor zacvrdlikal a poté přestal/při velkém předstihu cvrdlikal furt/..U čtyřtaktů benzińáků se podle toho seřizoval předstih , motor musel v těchto otáčkách lehce zachrastit a ihned přestat a pak byl předstih v pořádku..Vliv na cvrdlikání měla jak komprese, tak zmíněný předstih , a také palivo. Čím vyšší oktany tím motor snesl vyšší předstih. A u diesela je to obdoba, řekl bych , že motor má v této fázi v tvém případě velkého fora, popřípadě vstřikovače jsou přešponované anebo prostě tvůj motor potřebuje kvalitnější palivo...Je to jen úvaha, tak mě nekamenujte.Ale každý dobře ví, když naforuje diesela, co to je za "rachot".. :)

Napsal: 12 čer 2016, 17:09
od popest
Tohle určitě není žádná rezonance. Není to žádné cvrlikání. Je to pravidelné klapání. Frekvence se zvyšuje s otáčkama.

Napsal: 12 čer 2016, 17:39
od Jarda_6
popest píše:Tohle určitě není žádná rezonance. Není to žádné cvrlikání. Je to pravidelné klapání. Frekvence se zvyšuje s otáčkama.
Zkus natankovat jinou naftu. Já jsem to samé řešil před pár lety. Natankoval jsem Vervu a byl pokoj.

Napsal: 13 čer 2016, 08:16
od jericho-3
:) Nemyslel jsem jako když cvrdlikají ptáci a pokud to dělá pořád a není to mechanické klepání , je to ve spalováku, nazvat to můžeš jak chceš. Tak poslechni Jardu. Vycházím z toho, že se v motoru od nova nikdo nehrabal a nebyl nějaký jiný problém. To víš, radit od klávesy je v podstatě drzost..

Napsal: 13 čer 2016, 08:40
od johnyd1
Na začiatok by som ta dal do paliva VIF.Ten by mal pomoct vstrekom a na hydra tam daj oil 10W40 ak sú to hydra malo by to na chvílu stíchnut.

Napsal: 13 čer 2016, 12:11
od vwphun
jericho-3 píše::) Nemyslel jsem jako když cvrdlikají ptáci a pokud to dělá pořád a není to mechanické klepání , je to ve spalováku, nazvat to můžeš jak chceš. Tak poslechni Jardu. Vycházím z toho, že se v motoru od nova nikdo nehrabal a nebyl nějaký jiný problém. To víš, radit od klávesy je v podstatě drzost..
Detonační hoření ;)

Napsal: 13 čer 2016, 13:12
od roman1648
ten zvuk je u 1.6HDi bohužel normální, je to kus od kusu, některý to dělá víc, některý míň, celkem to otravuje ale je třeba si na to zvyknout, kvalitní palivo a aditiva samozřejmě pomohou ale nevyřeší
jednou jsem viděl vytahanej řetízek mezi vačkama kterej dělal v tahu takovej chrčivej zvuk, ale to auto mělo na jetý 300+
hlavně pravidelně a často měnit olej, žádný 30tis.km jak předepisujou a podobný nesmysly, ušetříš si spoustu problémů..

Napsal: 13 čer 2016, 16:04
od jericho-3
Hoření v tom bude, stačí si poslechnout HDI, když jede na benzin a hned si člověk řekne..hergot tam to hoří nějak detonačně... :)
Jinak kdysi se mi stalo, že u Peugeota dodávky -přímý vstřik sem odstraňoval klepání, ktere začalo při naložení, v tahu...Pátral jsem, bohužel ne tak jako Colombo, mělo to mraky najeto, až jsem nakonec sundal hlavu, vyndal písty, kliku-/ta dokonce měla velkou axiální vůli/, tu jsem přebrousil, dal nové šály, kroužky, jen hlavu jsem změřil a nechal a po složení pořád to samé...Nakonec jsem zjistil, že klepe vstřikovač v hlavě.....závity svorníků byly opravované a jeden hajzl vždy zaklepal při naložení...Zastavilo se mi srdce....ale po zaplacení se mi zase rozeběhlo, motor měl aspoň SO... :)

Napsal: 13 čer 2016, 16:55
od roman1648
U hdi staci i vic zafrezovat vstrik do hlavy nebo kdyz nejakej machr da dve tesneni na sebe a je o zabavu se zvuky vystarano..

Napsal: 13 čer 2016, 19:16
od Jarda_6
johnyd1 píše:Na začiatok by som ta dal do paliva VIF.Ten by mal pomoct vstrekom a na hydra tam daj oil 10W40 ak sú to hydra malo by to na chvílu stíchnut.
Mě to dělalo i s VIFem, dávám ho od začátku a trochu navíc. Pomohla až ta Verva, od té doby to neřeším, když se občas ozve.

Napsal: 13 čer 2016, 19:45
od johnyd1
jericho-3 píše:Hoření v tom bude, stačí si poslechnout HDI, když jede na benzin a hned si člověk řekne..hergot tam to hoří nějak detonačně... :)
Jinak kdysi se mi stalo, že u Peugeota dodávky -přímý vstřik sem odstraňoval klepání, ktere začalo při naložení, v tahu...Pátral jsem, bohužel ne tak jako Colombo, mělo to mraky najeto, až jsem nakonec sundal hlavu, vyndal písty, kliku-/ta dokonce měla velkou axiální vůli/, tu jsem přebrousil, dal nové šály, kroužky, jen hlavu jsem změřil a nechal a po složení pořád to samé...Nakonec jsem zjistil, že klepe vstřikovač v hlavě.....závity svorníků byly opravované a jeden hajzl vždy zaklepal při naložení...Zastavilo se mi srdce....ale po zaplacení se mi zase rozeběhlo, motor měl aspoň SO... :)
Hoření v tom bude, stačí si poslechnout HDI, když jede na benzin a hned si člověk řekne..hergot tam to hoří nějak detonačně..
a ten benzín je na aké HDI ? pokial sa bavíme o HDI.

Napsal: 13 čer 2016, 21:05
od jericho-3
Myslel jsem, když někdo omylem netankuje benzin do HDI..Ty jsi to ještě nezažil? Vyleze z auta známý a povídá, slyšíš ten rachot?Tak mu říkám, nebyl jsi u pumpy? Atd.Atd. :)

Napsal: 14 čer 2016, 11:34
od Ferrari1980
Treba sa odviezť v inom HDi ;-)

Napsal: 14 čer 2016, 15:05
od jericho-3
Ano, jsou v tom rozdíly, prastaré motory 2.0 HDi , které ještě nikdo neopravoval jsou tichoučké, až to člověka zarazí..