Malej výkon na rostliňák
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Malej výkon na rostliňák
Lidi, vopravdu vám to jezdí na ten rostliňák stejně ? Mě tak maximálně v oblasti malých výkonů, jak tomu chci šlápmout na krk, tak to začne protestovat - jak to někdo trefně nazval - jízda po gumové zdi. Po rovině vytáhnu tak 120 a víc se tomu neche, při tom na naftu bez problémů 150-160.
Vypadá to, jako bych měl někde škrcenej průtok, ale nevim kde.
Elektromagnetický ventily mam stejný i pro naftu a ta je bez problémů.
Hadice má světlost 10mm
Filtr je z Felicie (prej stejnej pro benzin i naftu, je to možný ???) takovej maličkej, ale jestli stačí i pro Felicii 1.9D, tak by mi měl stačit taky, ne ? Je zapojenej samozřejmě až za výměníkem...
Ještě jsem se chtěl zeptat vás, co to máte vymakaný a měříte i sací podtlak - je třeba na tom podtlaku hodně znát, jestli jedete jen tak lážo plážo a nebo jestli tomu šlapete na krk ?
Blbý je, že nevim, jak se kouknout, jestli mi tam nejde vzduch. Mam sice průhledný hadice, ale za jízdy se pod haubnu těžko podívam, a na neutrál se mi tomu nechce dávat plnej céres, přeci jenom už motor neni nejmladší, tak aby mi pak třeba nepodal ruku (ojnici) Za jakž takž normálních otáček v tom žádný bubliny vidět nejsou...
Nemáte nějakej nápad, v čem by moh bejt problém ? Dík za rady...
Vypadá to, jako bych měl někde škrcenej průtok, ale nevim kde.
Elektromagnetický ventily mam stejný i pro naftu a ta je bez problémů.
Hadice má světlost 10mm
Filtr je z Felicie (prej stejnej pro benzin i naftu, je to možný ???) takovej maličkej, ale jestli stačí i pro Felicii 1.9D, tak by mi měl stačit taky, ne ? Je zapojenej samozřejmě až za výměníkem...
Ještě jsem se chtěl zeptat vás, co to máte vymakaný a měříte i sací podtlak - je třeba na tom podtlaku hodně znát, jestli jedete jen tak lážo plážo a nebo jestli tomu šlapete na krk ?
Blbý je, že nevim, jak se kouknout, jestli mi tam nejde vzduch. Mam sice průhledný hadice, ale za jízdy se pod haubnu těžko podívam, a na neutrál se mi tomu nechce dávat plnej céres, přeci jenom už motor neni nejmladší, tak aby mi pak třeba nepodal ruku (ojnici) Za jakž takž normálních otáček v tom žádný bubliny vidět nejsou...
Nemáte nějakej nápad, v čem by moh bejt problém ? Dík za rady...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Felicii sice neznám, ale naftový filtr by se měl dávat pro olej klasický velký naftový,protože ty maličké nejsou plnohodnotné a čerpadlo není levná záležitost, ale měl jsem podobný problém s avensisem, vyřešil jsem to tak, že jsem na olej zkratl přepad zpět do čerpadla za olejovým filtrem a projistotu přidal ještě malý naftový filtřík Fram před čerpadlo a od té doby jede na plný výkon na olej 20tis. km bez cuknutí. Takže to bylo bud - Tenké vedení od olejové nádrže
- Nestíhal propouštět naftový filtr pro olej pro velký koloběh zpátečky
- Malá díra v LPG ventilu
- Zanesený sací koš v nádrži
- Skřípnuté vedení
- Naftový filtr pro olej je dobré ohřívat, nebo olej před ním
ale už jsem příčinu neověřoval, protože to tak šlape a líp se to před čerpadlem ve výměnníku prohřeje, protože tam posílám zpět předehřátý olej.
- Nestíhal propouštět naftový filtr pro olej pro velký koloběh zpátečky
- Malá díra v LPG ventilu
- Zanesený sací koš v nádrži
- Skřípnuté vedení
- Naftový filtr pro olej je dobré ohřívat, nebo olej před ním
ale už jsem příčinu neověřoval, protože to tak šlape a líp se to před čerpadlem ve výměnníku prohřeje, protože tam posílám zpět předehřátý olej.
Přesně tak jak píše Ropák. Za další příčinu je možné považovat nedostatečnou světlost trubek, což je vlastně ale špatně navrženej system. Pokud mě auťák blbě táhnul, pak to byl buď vzduch, nebo přicpanej filtr ( ten je skutečně potřeba předehřívat tzn. vsadit výměník před něj ) . V zimě se mnohým osvědčilo pomocný čerpadýlko u nádrže na rostlináč, kde je olej nepředehřátej a tudíž tuhej a proto to kvůli tomu často taky vázne. Takový čerpadýlko pak hlavnímu vstřikovacímu čerpadlu podstatně odlehčí.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
tuhým volejem to bude těžko - jednak mam trubku 10mm, a druhák, to blbě táhlo, i když mi zbejvalo v olejové nádrži (kanystr v kufru) tak 10 l voleje, kterej se neustálým koloběhem přes výměník vohřál tak vodhadem na 40 - 45°C. Zkusim z toho krátkodobě vypojit ten filtr, jesi dojde k zlepšení.
zatim dík..
zatim dík..
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
to vyřešený nemam, když se tam udělá sádlo, tak si nezafrituju, dokud neroztuhne. Ale výše vypsaný problémy se týkaj už ohřátýho motoru po delší štrece na volej, takže trubky včetně filtru už jsou plný horkýho oleje.
Mimochodem, je pravda že ten filtr na Felicii, ten malej bazmek, je stejnej pro benzin i naftu ? Připadá mi to trochu divný, ale prodavač tvrdil že jo, tak jsem po tom ňák extra nebádal...
Mimochodem, je pravda že ten filtr na Felicii, ten malej bazmek, je stejnej pro benzin i naftu ? Připadá mi to trochu divný, ale prodavač tvrdil že jo, tak jsem po tom ňák extra nebádal...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Ztuhnutí oleje se v mrazech řeší přidáním nafty do 15procent, podle mrazu.
A s tím slabým výkonem bych to radši s vyřazeným filtrem nezkoušel. Ale můžeš tak vyloučit jednoduše všechno ostatní tak, že si to po zahřátí napojíš nakrátko do nějaké láhve, které ti vejde někde k motoru napřímo pouze přez výměnník a filtr i bez ventilů a projedeš to.
Naftový filtr, který je jednoduchý a přímo s vývodama si kup na Ford 1,8td rok asi 92
Tady je na fotce -
http://img437.imageshack.us/my.php?image=filtrv9dq.jpg
A s tím slabým výkonem bych to radši s vyřazeným filtrem nezkoušel. Ale můžeš tak vyloučit jednoduše všechno ostatní tak, že si to po zahřátí napojíš nakrátko do nějaké láhve, které ti vejde někde k motoru napřímo pouze přez výměnník a filtr i bez ventilů a projedeš to.
Naftový filtr, který je jednoduchý a přímo s vývodama si kup na Ford 1,8td rok asi 92
Tady je na fotce -
http://img437.imageshack.us/my.php?image=filtrv9dq.jpg
Ano, úplně ztuhlej rostlináč jsem zatim taky neřešil. Je pravda, že v minulé zimě - a jako že byla teda dost krutá - jsem testoval svůj system, a tak jsem snad jen 2x přidal před velkejma mrazama do rostlináče cca 10-15 % nafty, abych si otestoval, jak to bez naředění maká v těžkejch podmínkách. Je ale pravda, že auťák nikdy nestál déle než 24 hodin bez provozu. Při krutejch mrazech bez přidání nafty by asi nastaly potíže, kdyby auto stálo třeba 2 dny. Když bylo venku přes noc i -16 st. C, tak po ohrátí systemu za xxx-km jízdy po přepnutí na rostlináč krátkodobě ( rostlináč nebyl naředěn ) podtlak stoupnul až na -0,8 barů, což bylo asi tím, než se předehřídý olej z výměníku dostal do ztuhlého fitru a naopak než se ztuhlý olej z filtru odporoučel dál do dalšího výměníku. V takovym příladě byl patrný znatelný pokles výkonu a pokud bych v té situaci vyřadil, motor by v důsledku nedostatečné dodávky paliva zhasnul. Za chvíli se to ale ustálilo ale i tak byl podtlak dlouhodobě kolem -O,4 barů a výkon při vysokých otáčkách či rychlostech trochu padal.
Proto se doporučuje - a pokud mi ta rachotina ještě vydrží tak to tam taky zabuduju(pokud ne, udělám to v nový kářě,kterou ale budu muset teda koupit ) - přidat do systému pomocný el. čerpadlo, který ten ztuhlej olej protlačí. Je to sice další zdroj poruchy, ale dá se s tím žít, porotže i kdyby to pomocný čerpadýlko vypadlo, kára by jela dál.
Proto se doporučuje - a pokud mi ta rachotina ještě vydrží tak to tam taky zabuduju(pokud ne, udělám to v nový kářě,kterou ale budu muset teda koupit ) - přidat do systému pomocný el. čerpadlo, který ten ztuhlej olej protlačí. Je to sice další zdroj poruchy, ale dá se s tím žít, porotže i kdyby to pomocný čerpadýlko vypadlo, kára by jela dál.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
No nemusí být výměník před filtrem, ale doporučuje se to. Hlavně v zimě pak nenastávají obvyklé potíže, kdy ztuhlý olej neprojde filtrem a nebo projde ale podtlak před čerpadlem je pak takový, že motor ztrácí ve vyšších otáčkách v zátěži výkon a nebo se system kvůli vysokému podtlaku někde zavzdušňuje.
system: výměník - filtr - čerpadlo sice shora uvedený problém ucpávání filtru v zimě či zavzdušňování odstraňuje, avšak v mrazech dochází v části za výměníkem ( t.j. na ploše filtru a na potrubí od filtru k čerpadlu ) ke značným tepelným ztrátám v důsledku ochlazování a teplotní spád je tak dost veliký, což snižuje účinnost systemu. Nadto se právě ta část filtr - potrubí - čerpadlo pak dlouho ohřívá a je třeba najet mnoho km na naftu, než se to prohřeje a teprve pak lze přepnout na rostlinný olej.
Optimální je proto system: výmeník - filtr - výměník - čerpadlo, jelikož ten 2. výměník za filtrem ten teplotní spád způsobený velkou plochou filtru v krutých mrazech vyrovná. Mnoho lidí používá vlastně integrovanej výměník zabudovaný v "hlavě filtru" a jako další výměník mezi filtrem a čerpadlem pak klasickej deskovej výměník. Oba výměníky jsou napojený seriově na vodní okruh ( např takto: napojení od topení - k výměníku u filtru - odtud k druhému výměníku - odtud zpět ke zpátečce od topení ). Samozřejmě nemluvím o tom, že nejlepší je to ještě doplnit elektrickym ohřívačem, kterej termostaticky přihřívá než se to dostane na správnou teplotu a značně zkracuje dobu mezi startem a nutností jet na čistou naftu než se vodní okruh vč. systemu ohřeje. Ten "integrovaný vyhřívaný filtr" je kompaktní a lze používat při výměně filtru jen šroubovací vložky jaké se dávaly např. do některých VW PASSAT I ( jedna stojí cca. 130,-- Kč - dnes jsem kupoval v AUTO KELLY )
popis sestavy např zde ( německy) vč. zobrazení: http://www.poeltech.de/rpm/EckesWT/eckeswt.html
system: výměník - filtr - čerpadlo sice shora uvedený problém ucpávání filtru v zimě či zavzdušňování odstraňuje, avšak v mrazech dochází v části za výměníkem ( t.j. na ploše filtru a na potrubí od filtru k čerpadlu ) ke značným tepelným ztrátám v důsledku ochlazování a teplotní spád je tak dost veliký, což snižuje účinnost systemu. Nadto se právě ta část filtr - potrubí - čerpadlo pak dlouho ohřívá a je třeba najet mnoho km na naftu, než se to prohřeje a teprve pak lze přepnout na rostlinný olej.
Optimální je proto system: výmeník - filtr - výměník - čerpadlo, jelikož ten 2. výměník za filtrem ten teplotní spád způsobený velkou plochou filtru v krutých mrazech vyrovná. Mnoho lidí používá vlastně integrovanej výměník zabudovaný v "hlavě filtru" a jako další výměník mezi filtrem a čerpadlem pak klasickej deskovej výměník. Oba výměníky jsou napojený seriově na vodní okruh ( např takto: napojení od topení - k výměníku u filtru - odtud k druhému výměníku - odtud zpět ke zpátečce od topení ). Samozřejmě nemluvím o tom, že nejlepší je to ještě doplnit elektrickym ohřívačem, kterej termostaticky přihřívá než se to dostane na správnou teplotu a značně zkracuje dobu mezi startem a nutností jet na čistou naftu než se vodní okruh vč. systemu ohřeje. Ten "integrovaný vyhřívaný filtr" je kompaktní a lze používat při výměně filtru jen šroubovací vložky jaké se dávaly např. do některých VW PASSAT I ( jedna stojí cca. 130,-- Kč - dnes jsem kupoval v AUTO KELLY )
popis sestavy např zde ( německy) vč. zobrazení: http://www.poeltech.de/rpm/EckesWT/eckeswt.html
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
- Tkevlar
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 178
- Registrován: 23 led 2006, 17:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Diky. Nakonec to asi udelam tak. Ze z nadrze pujde hadicka na vyfuk potom k filtru (ten bude mit tu vlozku) pak vymenik a pak cerpadlo. Jeste tam vrazim podavaci cerpadlo.
Ta vlozka se da pridelat na jakykolik filtr nebo si budu muset koupit Palivovy filtr na Passata + drzak. Ja mam ted ten elektricky vyhrivanej filtr na fiata, ale moc ucinny asi nebude.
Dik
Ta vlozka se da pridelat na jakykolik filtr nebo si budu muset koupit Palivovy filtr na Passata + drzak. Ja mam ted ten elektricky vyhrivanej filtr na fiata, ale moc ucinny asi nebude.
Dik
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
ex. Fiat Tipo 1.7D
800 km na jeden filtr - teda pokud nejezdíš na špatně filtrovanej použitej friťák - to je dost málo. Někdy se ale stane, jsem slyšel, že ze začátku při přechodu z nafty na rostlináč pokud používáš tutéž nádrž se uvolní některé usazeniny v nádrži a pak to přicpává filtr. Není sice rostlináč zdalena tak "agresivní" tedy detergentní jako RME t.j. bionafta (což je esterizovanej rostlináč), ale přesto se to údajně v menšim měřítku může stát. Já mám předehřívanej i filtr resp. jeden výměník je těsně před filtrem, a tak se evtl. oddělená tuková složka ve filtru rozpustí, což by se při "studenym" filtru nestalo - neprojde pak totiž ten tuk těmi malými póry filtru, který nepustěj nic co je větší než nějákých 8 - 10 mikrometrů Obecně ale přesto platí, že při provozu na rostlináč se filtr zanese podstatně dřívě než jen při provozu na naftu. Proto používám ten šroubovací, kterej stojí např. v AUTOKELLY nějákých 130,-- Kč.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW