Stránka 1 z 1

Bmw 324d rozvod

Napsal: 17 srp 2016, 18:03
od ferdy91
Cawte chalani mal by som otazku ako nastavim rozvod na e30 324d? Rozvod som uzneraz skusal davat hore mam aj 2 nahradny komplet motor skusal som aj na nom ale vzdy mi vznikne rozdiel pol zubu voci cerpadlu a kluke ked to dam presne s pripravkami bez nich to sadne nastartuje sa auto viacmenej ide pokial mu slapim plny dosiahne cca 3000 ot a viac nepusti pustim plyn a cele sa zachveje skoro az zdochne zatial som predvstrek nesteloval ale ma trochen ostrejsi zvuk

Napsal: 18 srp 2016, 07:12
od roman1648
čerpadlo je daný klikou ne? trn do setrváku, pokud to není nějaký skočený nebo tak, vačku povolit a doladit na přípravek
potom doladit předvstřik a je to
co si pamatuju tak tam nějaký extra složitosti nebyly...

Napsal: 18 srp 2016, 14:00
od ferdy91
Ne mas tam klasiku remen kluka je osobitne cerpadlo vacka taktiez.vysvetlim takto zacnem davat remen od kluky dam na olejove cerpadlo a potom na vstrekovacie a vtedy mi vznika rozdiel pol zub ku vacke sa ani nedostanem a uz mam rozdiel a podotykam ze kluka a cerpadlo su zaistene pripravkom taktiez na 2 motore to iste ci novy ci stary remen neni to moje prve auto co menim rozvod ale este s niecim takym som sa nikdy nestretol pri retazi by som aj zabudol ze som daco robil...

Napsal: 18 srp 2016, 14:08
od roman1648
A jo ja myslel ze je to uz jak 2.5tds vsechno retizkama

Napsal: 18 srp 2016, 15:38
od jericho-3
Jo, to je motor 524 s řemenem, já to dělal vždy bez přípravků, ale něco tam je..Kouknu se, mám to napsané, jak jsem to dělal , tehdy to byl motor, okolo kterého se chodilo po špičkách a ten kdo se do něj dal byl "expert".. :)

Napsal: 18 srp 2016, 18:13
od Míšánek
Je to jednoduché.
Rozvod na tomhle motoru se napíná "na dvakrát"

Zajistíš si čerpadlo, setrvák (to už máš). Nějakým způsobem si zajistíš vačku (sikovky nebo goliáš - je tam tuším taková čtvercová plocha , jejíž hrana by měla směřovat rovnoběžně s dosedací plochou ventilového víka a samozřejmě vačky 1. valce obě vzhůru), a povolíš rozvodové kolo na vačce.
Následně nasadíš řemen, dopneš jej napínací kladkou (resp. pružinou, která tlačí na kladku) pak vezmeš za vačkové kolo, otočíš s ním co nejvíce do leva, aby napnula část klika - čerpadlo - čerpadlo -vačka, a poté akorát zajistíš napínací kladku jejim šroubem (nebo matkou, teď už si nepamatuju přesně).

Na zuby by ti měl řemen vycházet i na ozubené kolo čerpadla.
Vím, že čerpadlo je v základním nastavení trošku předpružené, tzn, že pístek je v poloze, kdy už je ve zdvihu. Takže je možné, že jsi jej zajistil špatné (menší průměr trnu třeba) a ono se ti po povolení původních rozovodů hnulo (čemuž tedy nasvědčuje i ten tvrdší chod jak řikáš)
Já osobně bych z toho nedělal žádnou vědu a buďto zase rohodil rozvodya čerpadlo přesunul o zub proti směru hodinových ručiček, anebo bych spíš zkusil prvně natočit čerpadlo jestli by šel předvstřik nastavit takhle v daném rozsahu.

K těmto motorům mám obrovské pouto - byl to můj první diesel, díky kterému jsem pochopil princip naftových motorů a přeplňování :-) Mám je rád, měly hrozně nádherný zvuk když měly jenom trubku (myslím teď td)

Napsal: 18 srp 2016, 20:27
od jericho-3
Jo, při zpětné montáži se stává, že řemen rád přeskočí na rozvodovém kole klik. hřídele, takže já si dal do díry napínáku 18 oříšek a montpákou přes oříšek a vodní pumpu řemen napínal .Pak je dobré zkontrolovat obdélník za kolem vačky aby byl rovnoběžný s hranou hlavy, srdíčko mezi vačkami 1. válce /za rozv. kolem/ směřovalo kolmo nahoru, nandat zkusmo kryt rozvodu, zda značka OT na závaží řemenice je proti výřezu na krytu a je to. Protočit a natočit. Samozřejmě je čerpadlo zafixováno vrtákem přůměr 10... :)
Také mě tenhle motor imponoval, seřizování ventilů svérázným způsobem, řemen vydržel mnoho km a chod byl velmi kultivovaný..

Napsal: 18 srp 2016, 21:16
od Míšánek
Ano, v podstatě takové rádoby hydroštely :-)