O II 1,8TSI žere olej -opravit nebo vyměnit za 2.0tsi ?

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Mart
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 03 úno 2006, 14:50

O II 1,8TSI žere olej -opravit nebo vyměnit za 2.0tsi ?

Příspěvek od Mart »

Prosím o radu, mám OII, 2010, 1,8 TSI 4x4, motor CDAA, spotřeba oleje už víc jak 1L na 1000km. Vím, že to dělaj úzké pístní kroužky poničené usazeným karbonem. Je lepší osadit zase úzkými kroužky a po čase to začne opět, nebo dát jiný píst? Má někdo zkušenosti s písty Kolbensmidt? Origo píst a ojnici se mi dávat nechce, to je darda.
Zvažuju taky,zda radši nedat jiný motor. Pasuje beze změn 2,0 TSI(nebo TFSI?) asi CCZA? A je spolehlivější? Nevíte o někom, kdo tohle umí? Jsem z Litoměřic. Dík předem.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Za mě opravit stávající motor a často měnit olej ;)
Mart
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 03 úno 2006, 14:50

Příspěvek od Mart »

roman1648 píše:Za mě opravit stávající motor a často měnit olej ;)
Dík, ale potřeboval bych konkrétnější radu, jakým způsobem opravit. Opravuje to tady někdo? Dává úzké kroužky, nebo celé písty?
Kajman1
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 11 dub 2008, 12:56

Příspěvek od Kajman1 »

Mrkni se na fórum OctaviaClub, tam na tohle mají hezké vlákno borci z Brna, co to řeší komplexně.
Ale oprava za pár peněz to nejni :-)
http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696
O2 2.0 TDI Elegance SPORT BMM MR2006 Black Magic Pearl
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Pro info ohledně výměny pístů u CDAA, oficiální technické produktové informace VAGu a jejich vývoj v čase ... ;)

https://forum.skodahome.cz/topic/124301 ... nt=2341321
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2377
Registrován: 03 zář 2007, 19:07

Příspěvek od eazy20 »

v autorizaku to robime momentalne tak, ze sa menia komplet piesty s ojnicami..
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ano, to je podle aktuální ETKA, písty s koncovým DL, co maj skládané stírací kroužky J. kde musíš dát i nové ojnice kvůli pístnímu čepu, nové písty jsou o 0,03mm v půměru menší ...
Jenže, na začátku průseru to VW řešilo písty s koncovým BK se stíracími kroužky s prořezy, které jsou u VAGu stále k dispozici, protože to jsou písty z BZB motoru, při kterých není nutné měnit ojnice ...
To vše jsou motory řady EA888 před nástupem Gen3 s plastovými vanami a variátory i na straně výfuku

Obrázek
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Kolben dělá písty s širšíma drážkama bez nutnosti výměny ojnic, už jsem to řešil
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ano, to je aftermarket od KolbenSchmidt pod číslem 40 251 600 pro originál písty s koncovým BK za zajímavou cenu ;) Ale i oni blbli, před cca 3 lety tomu taky dávali problémové kruhy, viz foto.

Takže pozor na starý zásoby, který ale snad u tohodle zboží nikdo nemá ...
Najdi jeden rozdíl :)

špatný
Obrázek

správný
Obrázek

A to je taky důvod, proč tovární modifikace VAGu od 6/2011 v pístech CP a DF může mít stejné problémy, protože s těmi vrtanými stíráky se tam někdo zbláznil a teprve v 2015/2016 začili dávat skládaný na pístech DL, když se jim z nějakýho důvodu nelíbily již vyzkoušený jen prořezaný stíráky ...
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“