Stránka 1 z 3

Cerpadlo 2,5 tdi

Napsal: 22 říj 2016, 09:28
od citronada
Cau, poradi mi prosim nekdo kde delaj kvalitni repasy za rozumnou cenu? Potrebuju na 2,5 tdi 110 kw

Napsal: 22 říj 2016, 10:22
od TDI tech
napr. Agat diesel , ale vo vseobecnosti sa priprav ze to nebude lacna zalezitost. Zalezi od toho co vsetko budu musiet vymenit. Pretoze ak bude nutna vymena obalu cerpadla a aj elektroniky ta sa to vysplha aj na 1000eur.

Napsal: 22 říj 2016, 10:42
od citronada
Tak to se mozna vyplati koupit jety, no treba to ani nebude cerpadlem vecer sem prijel a rano uz nechytla jen toci, cekam na diag, ale vsichni rikaj ze cerpadlo

Napsal: 22 říj 2016, 10:54
od TDI tech
Tak zaprve, pouzite cerpadlo kupis uz len take ako mas. Lepsie nezozenies. Za druhe, pravdepodobne ti prdol vykonovy tranzistor v RJ cerpadla. Zozen osciloskop a prudove klieste na jednosmerny prud a zmeraj aky prud tecie cez vysokotlakovy solenoidovy ventyl ktory je v rozdelovacej hlave cerpadla. Ked namerias spicku cca. 15 az 20A a nasledne cca. 10 az 12A pridrzny prud, tak cerpadlo je po el. stranke v poriadku. Pokial tam nameras spicku iba 2 az 3A tak je vykonovy tranzistor v prdely. Oprava tranzistora u odbornika stoji cca 5000CZK a znovu sa nejaky cas povozis ;)

Napsal: 22 říj 2016, 11:04
od citronada
o tom tranzistoru jsem cetl no ze se casto rozbiji, jeste se pry stava ze vlastne rj cerpadla se pokazi tim, ze se zadre predsuvnik, coz znamena ze muze byt i mechanicky rozbite

Napsal: 22 říj 2016, 11:34
od TDI tech
Musis si uvedomit, ze v kdeakych diskusijach sa k danej problematike povacsinou vyjadruju ludia co o tom nemaju ani paru. A tak castokrat vznikaju nezmyselne myty a legendy. Takze aby som to uviedol na pravu mieru. Zadrety predsuvnik uhla vstreku nema absolutne nic spolocne s poruchou RJ cerpadla. Aj ked je pridrety piestik predsuvnika, tak cievkou solenoidu tecie stale rovnaky prud ktory otvori jeho supatko , ktore vpusti vnutorny tlak paliva v cerpadle k predsuvniku uhla vstreku. Ci sa piestik predsuvnika hybe, alebo nie to s prudom tecucim cez ovladaciu cievku solenoidu nema nic spolocne. A aj keby sa toreticky pridrelo priamo supatko dnu v solenoide, tak prud by nestupol na nejaku kriticku hodnotu a takisto aj frekvencia jeho aktivacie nieje taka vysoka ako v tom druhom solenoide v rozdelovacej hlave o ktorom sa konkretne bavime. Analogicky sa to da prirovnat k el. mag. zamku vo dverach pri vstupe do budovy. Vratnik ti tlacitkom aktivuje el. mag. cievku ktora odisti jazicek zapadky zamku a ten povoli. A to ci tie dvere otvoris, alebo nie, ci idu panty na ktorych visia dvere lahko, alebo dru tazko na sucho, to nijako neovplyvni prud tecuci cievkov toho el. mag. zamku v zarubni dveri a ani zivot vratnika. Tak nejak v zjednodusenej podobne, funguje aj predsuvnik uhla vstreku v tom cerpadle.

Napsal: 22 říj 2016, 12:39
od citronada
Diky za podrobny vysvetleni, no pockam na diag a uvidime, kazdopadne mechanicka zavada by to nemela byt, zadnej zvuk z motoru se neozval, vecer se prijelo a rano uz jen tocilo a nic

Napsal: 22 říj 2016, 13:19
od geo
A hlavně odchází koncák z dávkovacího ventilu ne z předsuvníku.

Napsal: 22 říj 2016, 13:40
od amigo
Spadnuta nafta?

Napsal: 22 říj 2016, 14:11
od TDI tech
Diagnostika RJ motora ti nic neukaze. Nanajvys tam najdes zavadu RJ vstrekovacieho cerpadla. Priamo do RJ cerpadla sa da dostat jedine pomocou specialneho adaptera ktory sa prepoji medzi RJ cerpadla a RJ motora. Potom pomocou vhodneho diag. nastroja napr. BOSCH KTS (alebo free programu od jedneho Rusa spolu s KKL kablom) sa da komunikovat s RJ cerpadla. Ale velmi si nepomozes, kedze v nej pravdepodobne najdes zapisanu zavadu c.53 ( alebo tak nejak uz si to napamatam presne), ktora odkazuje prave na poruchu toho tranzistora. Pomocou tohto adaptera a osciloskopu sa daju hlavne pohodlnejsie realizovat merania ostatnych parametrov el. velicin cerpadla, ktore posluzia pre podrobnejsiu analyzu. Ale to zjavne nebude v tvojom pripade potrebne. Ako som ti uz pisal vyssie jediny sposob ako 100℅ potvrdit, alebo vylucit , zavadu koncoveho tranzistora v RJ cerpadla je meranie prudu pocas startu osciloskopom s prudovymi kliestami. Nic viac ti k tomu nateraz neviem poradit.

Napsal: 22 říj 2016, 17:18
od octaviask
TDI tech píše:Tak zaprve, pouzite cerpadlo kupis uz len take ako mas. Lepsie nezozenies. Za druhe, pravdepodobne ti prdol vykonovy tranzistor v RJ cerpadla. Zozen osciloskop a prudove klieste na jednosmerny prud a zmeraj aky prud tecie cez vysokotlakovy solenoidovy ventyl ktory je v rozdelovacej hlave cerpadla. Ked namerias spicku cca. 15 az 20A a nasledne cca. 10 az 12A pridrzny prud, tak cerpadlo je po el. stranke v poriadku. Pokial tam nameras spicku iba 2 az 3A tak je vykonovy tranzistor v prdely. Oprava tranzistora u odbornika stoji cca 5000CZK a znovu sa nejaky cas povozis ;)
a vieš dovod preco ten vykonak odchadza? Normalne pocas jazdy? Ja viem len o pripadoch kedy to dlho startuje na sucho...ci proste poddimenzovane?

Napsal: 22 říj 2016, 17:19
od TDI tech
slabo dimenzovany tranzistor

Napsal: 22 říj 2016, 17:21
od citronada
Tak diagnostika napsala chybu g210 snimac mnozstvi pavila, kdyz jsem povolil trubicku od vstriku nesla ani kapicka nafty, kdyby bylo k.o. cerpadlo pry by to aspon trosku prskalo naftu

Napsal: 22 říj 2016, 17:26
od TDI tech
Nie neprskalo, ak klakol ten tranzistor tak jednoducho nevladze aktivovat solenoidovy ventil vysokeho tlaku v rozdelovacej hlave cerpadla. Defakto ten ventil nepusti stlacenu naftu ku vstrekom. Proste neda naftu do vstrekov a basta.

Napsal: 22 říj 2016, 17:27
od octaviask
TDI tech píše:slabo dimenzovany tranzistor
lenze v tom cerpadle mas predsa 2 vykonaky. Jeden na predvstrek a druhy na mnostvo.

Ak umre ten na mnozstvo tak asi vymenou si pomozes lebo neviem o tom ze tie ventilky by sa zadierali.

Lenze ventil na predvstrek sa rad pridiera a tam ked idu do cievky vyssie prudy ako za nova...vymenou vykonaka...si vyriesil problem mozno na par mesiacov nie?