Konec spalovacích motorů?

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Konec spalovacích motorů?

Příspěvek od maiello »

https://www.novinky.cz/auto/418361-sved ... motor.html

Jen není jednoznačné, zda výrobu neboo provoz.

A co veteráni?

Co si o tom myslíte? jednou asi něco takového přijde, ropa dojde, ale elektro KOLO,MOTO,AUTO, toho se dožít nechci.
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

nove europske normy euro 7 + tusim spekulovali ohladne vylucenia dieslov....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

To jsem četl, jde o to, jak se naloží s autama co jsou v provozu.
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Bobanius
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 02 dub 2009, 11:04
Bydliště: Někde na Valašsku

Příspěvek od Bobanius »

Přesně tak , pořád se vyrábí a ne zrovna v malém množství.
OI 1.9 Tdi 66Kw ALH, Sprint 764, Jednohmota od Ladase, stříbrné combi, 4 x Brembo max , desky textar, puky TT , Trippling , Egr-Off.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Beztak je to jen stek a populismus.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

pokud vím, tak se zcela náhodou podařilo vytvořit zpětný proces při kterém lze z CO2 vyrábět ethanol s účiností 63%.
Já vím není to moc, ale představe si že máte auto, které je schopno pohltit venkovní vzduch a za pomocí nějakých procesů na ten vzduch jezdit. (crazy)
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

WOB píše: Já vím není to moc, ale představe si že máte auto, které je schopno pohltit venkovní vzduch a za pomocí nějakých procesů na ten vzduch jezdit. (crazy)
To by mě zajímalo, jak by to potom ty naše prasata u koryt chtěly danit... :-D
Uživatelský avatar
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 581
Registrován: 01 říj 2007, 09:31

Příspěvek od borelli »

maiello píše:To jsem četl, jde o to, jak se naloží s autama co jsou v provozu.
Naloží s nimi tak, že na ně uvalí ekodaň ;) která bude motivovat lidi k tomu, aby se zbavili aut se spalovacími motory. Jen jak budou řešit časté blackouty, když se začne nabíjet jen v ČR přes noc 5 mega aut ? (crazy)
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Míšánek píše:
WOB píše: Já vím není to moc, ale představe si že máte auto, které je schopno pohltit venkovní vzduch a za pomocí nějakých procesů na ten vzduch jezdit. (crazy)
To by mě zajímalo, jak by to potom ty naše prasata u koryt chtěly danit... :-D
Zrovna tento vikend na to prisla vec v pripade, ze by nasli nejaky zpusob jak "vyvlastnit" patenty na pohon na vodu

Velice jednoduse, moznosti je hned vice:
a) podle tachometru
b) kazdy bude mit svoji "predplacenou kartu/chip", kterou bude vkladat do auta a ta se bude vkladat do aut a bez nich to nepojede
c) spotreba by se dala merit i prutokomerem, nicmene, jednodussi bude nejaky citac hodnot vyprodukovaneho ethanolu
d) GPS - je to omezovani osobni svobody ale oni to dokazi prosadit, napriklad tim, ze nabidnou moznost velice draheho pausalu tem, kteri nebudou chtit ... no a ten bude tak drahy, ze se vyplati jen tem, kteri budou k tomu mit zavazny duvod ...no a na ty si posviti jeste vice, ti budou pod drobnohledem (vlastne se sami vyoutuji)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

Takže za par let se utopie šilený max stane realitou a budem se řezat o decky normálního paliva :-)
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

maiello píše:Takže za par let se utopie šilený max stane realitou a budem se řezat o decky normálního paliva :-)
Zajimave, to bylo prvni, co me problesklo hlavou kdyz jsem cetl tu zpravu.

Pokud to ovsem "vyhraji" elektromobily tak bud doufam, ze prijdou na neporovnatelne lepsi baterie a nebo ucinejsi solarni panely protoze ekoterorismus spojeny s hlasanim toho jak jsou elektromobily ekologictejsi je jen krmenim pro becici ovce. Nekde na zahranicnim webu jsem cetl studii, ze jeden osobni automobil s vysokoobjemovym spalovacim motorem nema sanci v porovnanim s elektromobilem komplexne ani pri najezdu 200tkm zatizit zivotni prostredi tak jako jeden elektromobil ani kdyby byl ponechan v prirode s plnou nadrzi k uplnemu rozlozeni.

Dulezite je slovo "komplexne" nebot se bere v potaz i jejich vyroba nebot vyroba tech baterii (na takovy najezd je udajne vice sad baterii) je znacne neekologicka - a to si pokrytci elektromobilu ve sve hlouposti neuvedomuji. Proto se mi pri kazdem spojeni slov elektromobil a ekologie pomyslne otevira kkudla v kapse, hlavne, jedna-li se o celebrity, ktere to maji jako pozu kvuli popularite v ocich "slunickaru" (wallbash)

Hlavne ty kecy o tom jak ropa dochazi: vzpominam si, ze kdyz jsem si delal papiry (pred temer 20 lety) tak tehdy se mluvilo o tom, ze za dvacet let uz ropa nebude. Od te doby se doprava vyuzivajici spalovaci motory minimalne zdvojnasobila, vyroba plastu z ropy znekolikanasobila a nachazeji se novy bohaty naleziste ropy.

Stale nechapu, jak je mozne, ze nejsou staveny lode (pripadne kamiony) vyuzivajici thorium (jaderny pohon, thorium, nikoli uran nebo plutonium) nebot ty maji za nasledek nejvetsi emise. Vezmu-li v potaz, ze v pripade ponorek to bylo implementovano uspesne, proc by tomu tak nemohlo byt i v pripade lodi, kamionu, ostatne, dost mozna i v osobnich automobilech?!

Neverim, ze by nebylo technicky mozne zabezpecit tak, aby v pripade nehody bylo zabraneno ekologicke katastrofe. Ostatne, staci pohledet na funkcni koncept Fordu Nucleon.

Ikdyz, abych nepusobil naivne: je mi jasne, co za tim stoji - lobby tezarskych spolecnosti ale i automobilek protoze do takovych aut by bylo nezbytne tankovat jednou za desitky let, takze by se pri dnesni kalkulaci automobilek zivota vozu 200tkm jednalo o "dozivotni jednorazovou napln".

Dle meho skromneho nazoru se jedna pouze o lobby a marketing ve spojeni s potrebou udrzovat nas v pomyslnem strachu abychom byli tvarnejsi.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
serpico
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 24 říj 2016, 08:57

Jsem pro

Příspěvek od serpico »

Jsem pro, jestliže se to bude týkat nově vyráběných aut a ne plošně, všech aut. Ono by to asi ani nešlo, že. Že bychom si všichni vlastníci auta se spalovacím motorem museli okamžitě auta bez onoho spalovacího motoru. Ale je to určitě dobrý a správný nápad, posunulo by to svět zas o kus dál.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Moc tomu nevěřím, nic nejde lámat přes koleno, ale pokud tuhle šílenost spustí, bude to jako když odsuzovali Trabanty, že smrdí atd. , že je zakáží a nakonec postupně je nechali dožít a oni jezdí dodnes. Pokud by se usnesli, že majitele okradou o něco co si koupili v dobré víře, museli by majitele odškodnit , jinak by se mohli přihlásit do Africké unie...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Jericho o jakem okradani tu mluvis?! Staci nastavit pravidla tak, aby se o zadne okradeni nejednalo. Tim, ze o tom nyni informuji si pripravuji pomyslny pisecek pro budouci rozhodnuti, takze se na toto prohlaseni v budoucnu budou moci v klidu odvolat ve smyslu ze o tom informovali jiz dekady dopredu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Re: Konec spalovacích motorů?

Příspěvek od TDI tech »

maiello píše:https://www.novinky.cz/auto/418361-sved ... motor.html

Jen není jednoznačné, zda výrobu neboo provoz.

A co veteráni?

Co si o tom myslíte? jednou asi něco takového přijde, ropa dojde, ale elektro KOLO,MOTO,AUTO, toho se dožít nechci.
Ta pani je zjavne taka zakomplexovana politicka ako Ficov dvorny saso Matovic. Ten len furt prska uplne nezmysly a jak je u nas vsetko na kokot ( ved aj je ), ale nikdy sa nezamyslel nad tym aku v praxi realizovatelnu alternativu by dokazal ponuknut . Ale spat k teme.

1, momnetalne lacnejsia energia ako ropa (a fosilne paliva vseobecne) nieje.
2, asi v roku 2009 sa odhadovalo, ze na zemeguli je 700 milionov automobilov.
3, ak by dajme tomu zaviedla len elektromobily (kompletne nahradila klasicke auta) tak:
a) na svete nieje tolko Lithia aby bolo mozne vyrobit dostatok akumulatorov ktore budu zdrojom energie pre pohon tychto elektromobilov
b) dopyt po elektrickej energii rapidne stupne, aby bolo mozne nasitit tento dopyt, tak by odhadom trebalo postavit dalsich asi 10.000 (cislo je zjavne vycucane z prstu) jadrovych elektrarni pretoze "zelena energia" to absolutne nepokryje
c) spotreba jadroveho paliva stupne na taku neunosnu mieru, ze sa predpoklada ze zasoby Uranu, Plutonia a pod. vydrzia ludstvu nanajvys na 30 rokov

Teraz si to prepocitajte do Gayropskeho meritka, vyjde vam z toho aj tak uplny nezmysel.
Ale pani politicka zo Svedska nas aspon pobavila. Ktovie moznoze sa bola zaucit u Matovica (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“