Konec spalovacích motorů?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Konec spalovacích motorů?
https://www.novinky.cz/auto/418361-sved ... motor.html
Jen není jednoznačné, zda výrobu neboo provoz.
A co veteráni?
Co si o tom myslíte? jednou asi něco takového přijde, ropa dojde, ale elektro KOLO,MOTO,AUTO, toho se dožít nechci.
Jen není jednoznačné, zda výrobu neboo provoz.
A co veteráni?
Co si o tom myslíte? jednou asi něco takového přijde, ropa dojde, ale elektro KOLO,MOTO,AUTO, toho se dožít nechci.
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Naloží s nimi tak, že na ně uvalí ekodaň která bude motivovat lidi k tomu, aby se zbavili aut se spalovacími motory. Jen jak budou řešit časté blackouty, když se začne nabíjet jen v ČR přes noc 5 mega aut ?maiello píše:To jsem četl, jde o to, jak se naloží s autama co jsou v provozu.
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Zrovna tento vikend na to prisla vec v pripade, ze by nasli nejaky zpusob jak "vyvlastnit" patenty na pohon na voduMíšánek píše:To by mě zajímalo, jak by to potom ty naše prasata u koryt chtěly danit...WOB píše: Já vím není to moc, ale představe si že máte auto, které je schopno pohltit venkovní vzduch a za pomocí nějakých procesů na ten vzduch jezdit.
Velice jednoduse, moznosti je hned vice:
a) podle tachometru
b) kazdy bude mit svoji "predplacenou kartu/chip", kterou bude vkladat do auta a ta se bude vkladat do aut a bez nich to nepojede
c) spotreba by se dala merit i prutokomerem, nicmene, jednodussi bude nejaky citac hodnot vyprodukovaneho ethanolu
d) GPS - je to omezovani osobni svobody ale oni to dokazi prosadit, napriklad tim, ze nabidnou moznost velice draheho pausalu tem, kteri nebudou chtit ... no a ten bude tak drahy, ze se vyplati jen tem, kteri budou k tomu mit zavazny duvod ...no a na ty si posviti jeste vice, ti budou pod drobnohledem (vlastne se sami vyoutuji)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Takže za par let se utopie šilený max stane realitou a budem se řezat o decky normálního paliva
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Zajimave, to bylo prvni, co me problesklo hlavou kdyz jsem cetl tu zpravu.maiello píše:Takže za par let se utopie šilený max stane realitou a budem se řezat o decky normálního paliva
Pokud to ovsem "vyhraji" elektromobily tak bud doufam, ze prijdou na neporovnatelne lepsi baterie a nebo ucinejsi solarni panely protoze ekoterorismus spojeny s hlasanim toho jak jsou elektromobily ekologictejsi je jen krmenim pro becici ovce. Nekde na zahranicnim webu jsem cetl studii, ze jeden osobni automobil s vysokoobjemovym spalovacim motorem nema sanci v porovnanim s elektromobilem komplexne ani pri najezdu 200tkm zatizit zivotni prostredi tak jako jeden elektromobil ani kdyby byl ponechan v prirode s plnou nadrzi k uplnemu rozlozeni.
Dulezite je slovo "komplexne" nebot se bere v potaz i jejich vyroba nebot vyroba tech baterii (na takovy najezd je udajne vice sad baterii) je znacne neekologicka - a to si pokrytci elektromobilu ve sve hlouposti neuvedomuji. Proto se mi pri kazdem spojeni slov elektromobil a ekologie pomyslne otevira kkudla v kapse, hlavne, jedna-li se o celebrity, ktere to maji jako pozu kvuli popularite v ocich "slunickaru"
Hlavne ty kecy o tom jak ropa dochazi: vzpominam si, ze kdyz jsem si delal papiry (pred temer 20 lety) tak tehdy se mluvilo o tom, ze za dvacet let uz ropa nebude. Od te doby se doprava vyuzivajici spalovaci motory minimalne zdvojnasobila, vyroba plastu z ropy znekolikanasobila a nachazeji se novy bohaty naleziste ropy.
Stale nechapu, jak je mozne, ze nejsou staveny lode (pripadne kamiony) vyuzivajici thorium (jaderny pohon, thorium, nikoli uran nebo plutonium) nebot ty maji za nasledek nejvetsi emise. Vezmu-li v potaz, ze v pripade ponorek to bylo implementovano uspesne, proc by tomu tak nemohlo byt i v pripade lodi, kamionu, ostatne, dost mozna i v osobnich automobilech?!
Neverim, ze by nebylo technicky mozne zabezpecit tak, aby v pripade nehody bylo zabraneno ekologicke katastrofe. Ostatne, staci pohledet na funkcni koncept Fordu Nucleon.
Ikdyz, abych nepusobil naivne: je mi jasne, co za tim stoji - lobby tezarskych spolecnosti ale i automobilek protoze do takovych aut by bylo nezbytne tankovat jednou za desitky let, takze by se pri dnesni kalkulaci automobilek zivota vozu 200tkm jednalo o "dozivotni jednorazovou napln".
Dle meho skromneho nazoru se jedna pouze o lobby a marketing ve spojeni s potrebou udrzovat nas v pomyslnem strachu abychom byli tvarnejsi.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jsem pro
Jsem pro, jestliže se to bude týkat nově vyráběných aut a ne plošně, všech aut. Ono by to asi ani nešlo, že. Že bychom si všichni vlastníci auta se spalovacím motorem museli okamžitě auta bez onoho spalovacího motoru. Ale je to určitě dobrý a správný nápad, posunulo by to svět zas o kus dál.
Moc tomu nevěřím, nic nejde lámat přes koleno, ale pokud tuhle šílenost spustí, bude to jako když odsuzovali Trabanty, že smrdí atd. , že je zakáží a nakonec postupně je nechali dožít a oni jezdí dodnes. Pokud by se usnesli, že majitele okradou o něco co si koupili v dobré víře, museli by majitele odškodnit , jinak by se mohli přihlásit do Africké unie...
nepropadat panice...
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Jericho o jakem okradani tu mluvis?! Staci nastavit pravidla tak, aby se o zadne okradeni nejednalo. Tim, ze o tom nyni informuji si pripravuji pomyslny pisecek pro budouci rozhodnuti, takze se na toto prohlaseni v budoucnu budou moci v klidu odvolat ve smyslu ze o tom informovali jiz dekady dopredu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Re: Konec spalovacích motorů?
Ta pani je zjavne taka zakomplexovana politicka ako Ficov dvorny saso Matovic. Ten len furt prska uplne nezmysly a jak je u nas vsetko na kokot ( ved aj je ), ale nikdy sa nezamyslel nad tym aku v praxi realizovatelnu alternativu by dokazal ponuknut . Ale spat k teme.maiello píše:https://www.novinky.cz/auto/418361-sved ... motor.html
Jen není jednoznačné, zda výrobu neboo provoz.
A co veteráni?
Co si o tom myslíte? jednou asi něco takového přijde, ropa dojde, ale elektro KOLO,MOTO,AUTO, toho se dožít nechci.
1, momnetalne lacnejsia energia ako ropa (a fosilne paliva vseobecne) nieje.
2, asi v roku 2009 sa odhadovalo, ze na zemeguli je 700 milionov automobilov.
3, ak by dajme tomu zaviedla len elektromobily (kompletne nahradila klasicke auta) tak:
a) na svete nieje tolko Lithia aby bolo mozne vyrobit dostatok akumulatorov ktore budu zdrojom energie pre pohon tychto elektromobilov
b) dopyt po elektrickej energii rapidne stupne, aby bolo mozne nasitit tento dopyt, tak by odhadom trebalo postavit dalsich asi 10.000 (cislo je zjavne vycucane z prstu) jadrovych elektrarni pretoze "zelena energia" to absolutne nepokryje
c) spotreba jadroveho paliva stupne na taku neunosnu mieru, ze sa predpoklada ze zasoby Uranu, Plutonia a pod. vydrzia ludstvu nanajvys na 30 rokov
Teraz si to prepocitajte do Gayropskeho meritka, vyjde vam z toho aj tak uplny nezmysel.
Ale pani politicka zo Svedska nas aspon pobavila. Ktovie moznoze sa bola zaucit u Matovica